A majdnem középmotoros MX-5 és más érdekes autós tények
Az megvan, hogy az MR2 hátsó tengelye is egy első tengely? Na és az, hogy az MX-5 majdnem középmotoros lett? Íme nyolc érdekes autós tény, melyeket valószínűleg nem tudtál.
Az első Toyota MR2 hátsó tengelye is egy első tengely

Az első generációs Toyota MR2 egy sokak által jól ismert középmotoros sportkocsi, melynek tervezésekor a költséghatékonyság kulcsszerepet játszott. A japán gyártó mérnökei ezért egy egészen sajátos megoldást találtak ki a középmotoros elrendezés hatékony és egyszerű megvalósítására: fogták az E80-as Corolla első tengelyét, fixálták a kerekeket és betették az ülések mögé. Az AW11-es MR2-nek tehát tulajdonképpen a hátsó tengelye is egy első tengely.
A világ legtöbbet futott személyautója 5,15 millió kilométert tett meg
Irv Gordonnak kellett egy autó, mellyel megbízhatóan teljesíthet napi körülbelül 200 kilométer ingázást. A választása végül egy 1966-os Volvo P1800S-re esett, mellyel aztán keresztül-kasul bejárta Amerikát. Irv 2018 novemberi halálakor imádott Volvójával már 5,15 millió kilométert tett meg, ezzel pedig magasan övé a világrekord.
A NASCAR a szesztilalomnak köszönhetően született meg
Az amerikai szesztilalom alatt a bátor csempészek kívül hétköznapi kinézetű, ám a motorháztető alatt alaposan felturbózott autókkal szállították az alkoholt, hogy szükség esetén meglóghassanak a rendőrök elől. Mikor éppen nem volt mit csempészni, a kor fenegyerekei háziversenyeken döntötték el, melyikük autója a leggyorsabb. Idővel a versenyek egyre szervezettebbé váltak, végül pedig megszületett a ma ismert NASCAR.
A McLaren P1 GTR annyira merev, hogy nem kellett bele bukócső
A legtöbb kizárólag versenypályákon használható sportautónak mind van bukócsöve, ám a McLaren P1 GTR nem tartozik ezek közé. A brit gyártó hibrid hipersportautójának karbonszálas utasfülkéje ugyanis annyira merev, hogy megfelel a Nemzetközi Automobil Szövetség GT autók bukócsövére vonatkozó előírásainak.
A tempomat feltalálója vak volt
Ralph Teetor még gyerekkorában vesztette el a látását, ám ez nem gátolta meg abban, hogy fényes karriert építsen: sikeres üzletemberként tengette mindennapjait az autóalkatrészeket gyártó The Perfect Circle Co. élén. A leganda szerint egyik nap épp ügyvédje, Harry Lindsay autójában utazott, mikor megszületett benne a tempomat gondolata. Állítólag Lindsay akárhányszor megszólalt az út alatt, lassítani kezdett, majd ha befejezte mondandóját, ismét a gázra lépett. Ez annyira zavarta Teetort, hogy az üzletemberben felvetődött egy olyan berendezés ötlete, mely folyamatosan fix sebességen tartja az autót.
A Mazda MX-5 majdnem középmotoros lett
Mikor a Mazda fontolgatni kezdte az első MX-5 piacra dobását, a recept még nem volt készen. A gyártó ezért több különböző prototípust is készített: ezek között akadt elsőkerék hajtású, sőt, középmotoros verzió is. Amit azt mind jól tudjuk, az apró sportkocsi motorja végül előre, a hajtás pedig hátra került.
Az első autó után tíz évbe telt, mire valaki feltalálta a kormánykereket
Bár a klasszikus, köralakú hajókormányt valamikor a 18. század elején találták fel, nem volt magától értetődő a megoldás autós használata. A Benz Patent-Motorwagen a világ első autójaként 1886-ban született meg, kormányozni pedig egy apró karral lehetett. Ehhez hasonló megoldások aztán általánossá váltak a kor kezdetleges járművei között, mígnem 1894-ben, egy Alfred Vacheron nevű férfi egy kormánykerékkel felszerelt Panhard 4HP volánja mögött nevezett be a Párizs-Rouen versenyre.
A Porsche alapítója egy elektromos autón dolgozott először
Az Egger-Lohner C.2 Phaeton egy kezdetleges elektromos autó volt, melyet egy darabig az első Porscheként tartottak számon. Bár később kiderült, hogy ez nem egészen igaz, a 22 éves Ferdinand Porsche még kezdő mérnök korában valóban dolgozott az autón: ő tervezte a motorját. Ha már manapság úgy is mindenki a villanyautók hatótávjáról beszél, a P1 becenevű motorizált szekér 79 kilométert tudott megtenni, végsebessége pedig 35 km/h volt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
