A luxustól a keleti blokkig

Válogatás a Népítélet javából

2024.10.27. 15:55
3 hozzászólás

Nincs ellenfél. Fogyasztásban sincs… - BMW 745i (E23)

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Próbálgattam, 120-nál padlógázra visszavált 2-esbe, indul a turbó és simán kipörgeti a kereket. Hihetetlenül gyorsul, és megy. Ennek viszont ára van. Nekem egy kisebb házam ment rá. Ha nagyon küldöm a fogyasztása megközelíti a 40 litert száz kilométeren.

A drágánknak egy bukkanó lett a veszte. Galgaguta felé kissé nagyobb lendülettel mentem bele egy ilyen bukkanóba, az autó felszállt,mint az amerikai üldözős filmekben, sokáig repültünk a feleségemmel.

A teljes történetet IDE kattintva olvashatod!

Nemrég szerepelt egy hasonló 7-es a MűhelyPRN-ban!

Egy-két kakukktojás mégis van, az E23-as 7-es széria ilyen: brutális mélyponton van túl a típus, és most kezd értéke lenni. De megéri-e még feltámasztani azokat, amiket 20-30 éven keresztül csak használtak? Szakértőt kérdezünk! 

Sportos, elegáns, hihetetlen kényelmes, de ezt meg kell fizetni - Mercedes-Benz S500

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Hihetetlen kényelmes, elegáns szép autó. Belseje szépen kidolgozott igényes. 7-es Bmw-m volt mindig ahhoz fogom hasonlítani. Bmw 7-est is akartam venni, de alig találtam belőle normálisat ami szóba jöhetett volna. Mindegyiknek tekergetve az órája, lelakva, ismeretlen előélettel, pedig az ember azt hinné egy újonnan 30 millás autóról a tulaja csak tudja az előéletét 7-éves korukban, de nem. Nem véletlen. :(

A teljes történetet IDE kattintva olvashatod!

 S-osztály és Ganxta Zolee a MűhelyPRN-ban!

Ganxsta Zolee-t valószínűleg senkinek nem kell bemutatni, autóiról viszont keveset lehet hallani, talán az Atletico Madrid címerrel díszített E38-as 7-es BMW-jét lehetett legtöbbször látni. Szereti a nagy, kényelmes autókat, volt már Audija is, most viszont egy S-osztályba ül bele.

A nyugtató - vagy adrenalinbomba? - Lexus IS200 Sport (1999)

A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)
A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)

5 hónapja élünk együtt. Mondhatom így, barátnőm is beleszeretett már az első perctől kezdve (szóval hármasban nyomjuk... :-))) ).

A kopogásszenzoron kívül még mindig nem volt / nincs semmi gond vele. Igazi Lexus.

Hosszabb túrán is túl vagyunk (Ausztria, Kaprun), télen is királyul vizsgázott. Bár a hátsó gumit eléggé elfogyasztottam, de ez az én lábamnak köszönhető, a körforgalmak vonzóak voltak a télen.

A teljes történetet IDE kattintva olvashatod!

Korábban Anti is futott egy kört a IS200-zal

De most Ákos is rálépett a japán útra! A Lexus IS200 nem hibrid, nem fogyaszt keveset, viszont hosszában van a motor és hátul hajt, emiatt egyáltalán nem tipikus modell a márkától. A 2 literes, hathengeres szívómotor 155 lóereje nem sok, viszont az általános viselkedése, irányíthatósága, merevsége meggyőző, és része lett a driftkultúrának is

A keleti blokk családainak kedvence - Wartburg W353

A kép NEM illusztráció ;)
A kép NEM illusztráció ;)

Kisgyermekként egy nagykerek? 312 deLuxe után ültem az els? 353 W deLuxe-ba. Amelyet kés?bb érettségi ajándékként megkaptam édesapámtól. Az els? autóm volt, és még mindig megvan, jelenleg restaurálás alatt áll. Szeretném egykori, 1976-os gyári állapotába visszaállítani.

Jelenlegi autóm egy 1987-es W 353 Standard, amelynek a 3. tulajdonosa vagyok, de a második tulaj csak néhány hónapig és párszáz kilométernyit használta, így tulajdonképpen az autó szempontjából a második GAZDÁJÁNAK vagyok vehet?

Használatban viszont sok rosszat nem tudok rá mondani. Kicsit szereti a benzint, téli id?szakban 10-10.5 liter/100 km az átlag, nyáron a 8.5-9 liter/100 km a reálisan számítható fogyasztás. Én mindig 10-zel számoltam, és sosem csaptam be magam. A Wartburg ilyen, és kész. Világéletében sokat fogyasztott, legalábbis az 1000 (992) köbcentihez képest. Kortársai közül az ilyen motorú autók (pl az 1100-as Golf I., vagy a 100-as Skoda) 750-800 kilogrammok voltak, míg a Wartburg 920. Ma már egy ezres motorú autó közel egy tonna tömeg? is lehet (a sok biztonsági vasalás, meg kényelmi extra miatt), így egy mai kis autót nem ritkán meg lehet lepni egy jól gyorsuló Wartburggal!

A teljes történetet IDE kattintva olvashatod!

Ács Tibitől mindent is megtudhatsz a Wartburgról!

Érdekes egyébként, hogy a 312/1-es és a 353-as Wartburg karosszéria csereszabatos, rászerelhető mindegyik a 353-as vázra, csupán pár lemezt kell felhegeszteni rá. Így a sárvédők megtámasztására és lökhárító-tartó konzolokra van szükség ehhez. 

A MűhelyPRN-n pedig egy egész extra kivitelű 353-as járt!