Karika és gyémánt
Válogatás a Népítélet bugyraiból!
- Audi Allroad Quattro
- Volvo V70
- Subaru Impreza WRX STI
- Mitsubishi Lancer Evo
Ultimate car, a végső autó - Audi Allroad Quattro
Röviden: Fantasztikusan jó autó.
Kiknek való?
- Azoknak, akik valódi többfunkciós kocsit keresnek és szeretnek gyorsan is menni.
- Akik igényesek a műszaki állapotra és egyúttal képesek észlelni az elhasználódás vagy a korábbi nemtörődömség miatti kopásokat és hajlandóak is kezeltetni azokat.
Kiknek NEM való?
- Akik csak akkor költenek az autójukra, mikor az út szélén maradtak, vagy ha olajat kell cserélni. Ők azok, akiknek elég egy vonóhorgos közlekedőedény, és általában nem értékelik egy autó műszaki kifinomultságát. Nekik inkább javasolt egy laprugós Navara vagy hasonló - bár igaz, az nem gyorsul.
- Akik menőzni akarnak (városban) az Allroad magasságával de egyébként nem terepeznének vele. Nekik azért nem való, mert az optimálisnál többe kerülne a fenntartás az igényes műszaki megoldások miatt (pl. erős tipródás féltengely kihajtás a szintállítás és a nagy sebesség+gyorsulás lehetősége miatt, vagy maga a légrugó rendszer).
Hosszabban > Kattints!
Lendvai Zsolti barátkozása a korabeli Quattróval
Nem csalódtam - Volvo V70
Ez a típus szerelem volt első látásra - arányos, klasszikus forma, a Volvo dizájnban is kombiban erősebb.
Az elmúlt 5 év alatt leginkább avval hívta fel magára a figyelmet, hogy természetesen tette a dolgát. Minden időszakos szervizt megkapott, azon kívül csak egyszer kellett meglátogatni a szervizt, a féltengely cseréje miatt, ami kereken 150 ezernél adta be a kulcsot (valószínüleg nyest rágta ki a gumiharangot).
A Volvo evvel a sorozattal (és a P2x platform többi modelljével : S80, XC90, S60) adta meg a kezdőlökést a prémiumosztályba meneteléshez. Elnézve a felhasznált anyagok minőségét ill. látványát (2003-as modellév) azért még volt mit csiszolni - a 2004-es modellévtől kezdve valamivel gusztusosabbak lettek a műanyagok (és elegánsan feketék, nem szürkék, mint előtte). Egyébként a beltérben felhasznált anyagok strapabíróak, a fémnek kinéző valami tényleg fém, a fának kinézö valami sajnos nem az. De a zöldek valszeg ennek jobban örülnek ;)
Ide kattintva folytatódik az ítélet!
Nemhiába sok csillagos... - Subaru Impreza WRX STI
21000 km fölött jarok, az auto meg mindig tele meglepetésekkel...persze jo értelemben es itt a vezetési élményre gondolok. Sin-autóként viselkedik az őszi takonyban is pedig meg a slick-jellegű nyári gumival közlekedek. A gépháztető 200-as tempó körüli zúgása és emelkedése nem múlt el, de amióta egy internetes video belső kamerás felvételén is ugyanazt a búgó hangot meghallottam, amit ez a jelenség okoz, azóta úgy vagyok vele, hogy a mernökök is valoszínűleg tudnak róla es nem zavarja őket. Hat akkor engem miert zavarna?
Fogyasztási update: ...hat...egyik hosszabb utazás alkalmával a 60 literes tankot csontra szárítottam 215 km alatt....ez azért durva bar igaz, itt sikerült az autó óra szerinti végét is kipróbálni, ami vastagon a 260-as szám fölött van olyan 270-280 körül. A tartós nagy tempó exponenciálisan magasabb fogyasztást eredményez. Az abszolút minimum 9.7 liter volt 100 km-en, nem is értem hogy jött össze.
...
Az autó már nincs meg, 3 év és 123 ezer kilométer után fájdalmas szívvel megváltunk egymástól. 90.000km-ig rezzenéstelenül tette a dolgát a kitartó nyüstölés ellenére. Aztán egy Livorno-Lausanne éjszakai gyorsasági után (órákon keresztül 200 fölött tiportam) elkezdte csipegetni az olajat. Nem sikerült rájönni, hogy a turbó ki-kimaradozása és a növekvő olajzabálás között volt-e összefüggés de 120 ezer kilométeres korára 3000 kilométerenként 1 liter szintetikus versenyolajat bepuszilt.
Ide kattintva folytatódik az ítélet!
Egész korai (tudjátok, amikor még volt bennünk anyag ;) ) Karotta
A tökéletes autó!!! - Lancer Evo 2.0 IX MR
Hol is kezdjem. Számomra ez az autó egy megalkuvás volt. Én egy Állom autóból ültem át ebbe. Igazából 2-3 hétig nézelődtem kocsikat, hogy akkor mit is kellene megvenni. Néztem az új m3-at. Nekem a bömös kicsit túlmisztifikált volt. A sok kütyü az akis tekerőközépen az őrültebe kergetett. Én igazából az egyszerűség híve vagyok. Tehát kiesett. Néztem még s4-eket is. Ott a külsejével volt bajom. Ráadásul nem tudom kinek mi a véleménye de az ülés az elfogadhatatlanul sz*r.
Ide kattintva folytatódik az ítélet!
Korábbi merítések a Totalcaron
- Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!
- Öreg Alfa, BMW, Honda és egy kakukktojás a heti merítésben, ahol ezúttal a 80-as éveké a főszerep.
- Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
- Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből