Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
Válogatás a Népítélet keleti feléből
- Barkas
- Wartburg
- IFA
- Kraz
A kék villám - Barkas B1000
Első látásra a fényezése nem volt ronda, inkább érdekes. Ecset spray-vel fújva egy-két helyen :) Akadt rajta némi hegeszteni való is, de így 30 után ez szinte természetes.
Körbejártuk nézegettük kopogtattuk jónak néz ki. Elvinnénk egy próba körre. tulaj rábólintott. A próbakörön a gázpedál fennakadt egyszer azon kívül semmi más baja nem mutatkozott. Visszatérés követően lecsaptunk rá és megvettük. Indulás előtt még WD40-el lefújtuk a gázpedál összes részét így az akadást ki is zártuk.
...
Egyik hétvégén aztán ránéztünk a gép körmére, hiszen némi átvizsgálás nem árt senkinek.
Előjött néhány hiba amit meg kellett szüntetni, például ne csak 60-nal vánszorogjon. Hiába nyomtam ugyanis a gázpedált padlóig, a karburátorban a pillangószelep nem nyitott ki teljesen. Mi sem egyszerűbb be kell állítani a gázpedál rudazatot. Miután megtörtént a beavatkozás, életre kelt a gépezet. vígan kotor 80-nal.
Kapott új gyertyákat és a gyújtás is be lett állítva. így már nem csörög csórikám.
A teljes ítéletet ide kattintva olvashatod!
Megmértük, mit tud ma egy Barkács!
A tökéletes szerető: adsz és kapsz, de jó hobby! - Wartburg 312
Kevés használattal (havi 500-1000 km) ez az autó tökéletes hobbyjármű. Keresni kell egy viszonylag jó állapotút, nem szabad rá sajnálni a pénzt a vásárláskor, mert később többe fog kerülni. Én egy korrekt jó állapotút tudtam venni így csak az állapot konverzálás a jó kondíció megtartása volt a feladatom. Eredeti motorral, váltóval, 6 voltos rendszerrel.
Mit kapok ezért?
Tényleg úgy érezhetem magam, mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék, amire mindenki felnéz, integet, mosolyog, mutogat vagy irigykedve, pillant az autóra, mint aki birtokolni kívánná! Csak nincs hozzá bátorsága vagy pénze. Pedig ilyen kötelező biztosítás mellett 5200 ft/év bárki megengedheti magának. Persze mindenkinek van valami családi story-ja ezzel a típussal, mindig hallgathatom, mikor megállítanak pár szóra.
A teljes ítéletet ide kattintva olvashatod!
Ide kattinva pedig elolvashatod, hogyan lett OT képes ez a meglehetősen kihívásokkal küzdő autó!
IFA? Háát?! Ha nincs más...pfff
De milyen is az IFA? Melyet mindenki bűzbombának, lomhának tart, mégis az a leggyorsabb, mert mindig egy IFA megy legelöl!
Az országútiak 5 sebességesek voltak, azokkal akár a 100-at is meg lehetett futni, de szigorúan vízszintes –esetleg lejtős- terepen, illetve üresen pótkocsi nélkül. Személy szerint terepváltóssal 70-nél többel még nem tudtam menni! Egyrészt mert akkora sebességnél már nem tudtam kellő biztonsággal kapaszkodni úgy rázott, másrészt amiket próbáltam, max. 75-80-at mehettek volna leszabályozásig. Ettől függetlenül lehet, hogy volt olyan terepes, ami tudta volna az országúti verzió 100-át.
...
A kocsi fűtése nehezen birkózott meg a nagyon gyér fülkeszigeteléssel, valamint az ajtók és egyéb illesztések pontossága is segítette a levegőcserét. Téli kötelező kellékek: pufajka, sál, kesztyű, sapka!
Ezek után a többi komforttal sem volt baj! Veseköve ritkán alakult ki egy IFA sofőrjének, mert úgy rázott! (Annyiból megvédem, hogy a mai utakon sem sokkal jobb a helyzet, ha nem légrugós fülkében ülünk.)
Ide kattintva folytatódik az ítélet!
Tavaly osztálykirándultunk a KPST parkba!
Külön kategória a teherautók között - Kraz
Előnyei:
1. Borzalmasan erős (15 ezer köbcenti, kb 250 lóerő, nyomaték 1 millió, nagyon durva.)
2. Minden terepen elmegy (hadgyakorlaton láttam a rakományára dőlt Krazt. Felborult volna, ha a ponton nem szélesebb sokkal, mint maga a tehrerautó. Egy oldalon mind a 3 kereke a levegőben forgott. Némi küzdelem után talpraállt és ment tovább. Utána mi is belementünk ugyanabba a kráterbe, mi is rádőltünk a pontonra, és mi is kijöttünk belőle.)
4. Gázlóképessége majdnem 1 méter. A Dunába tolatáskor (pontondobáskor) a víz ellepte a kerekeit, ez volt a normális üzemmód.
5. Atomháborúban mozgó ólompajzsként funkcionálhat. A kiképzésen azt mondták a tisztek, hogy a fülkéje olyan vastag lemezekből van, hogy rövid időre megvéd a Gamma-sugárzástól. Lehet, hogy csak olcsó komcsi propagandaszöveg volt?:)
...
Hátrányai:
1. 65-nél nem megy gyorsabban (igaz, már az 50 is ijesztő volt.)
2. Az egyenesfutást nem ismeri, csak kacsázni tud (a 6-os úton rémálom volt utazni, amíg el nem értünk a terepig.)
3. Fogyasztása 160 liter/100 km lehet vegyes üzemben. Ez se vicc. Nálunk ennyi volt a rekorder Kraz fogyasztása.
Itt a tél, vajon szükség lesz rá?
Korábbi merítések a Totalcaron
- Karika és gyémánt
- Válogatás a 2000-es évek javából
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es