Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
Válogatás a Népítélet keleti feléből
- Barkas
- Wartburg
- IFA
- Kraz
A kék villám - Barkas B1000
Első látásra a fényezése nem volt ronda, inkább érdekes. Ecset spray-vel fújva egy-két helyen :) Akadt rajta némi hegeszteni való is, de így 30 után ez szinte természetes.
Körbejártuk nézegettük kopogtattuk jónak néz ki. Elvinnénk egy próba körre. tulaj rábólintott. A próbakörön a gázpedál fennakadt egyszer azon kívül semmi más baja nem mutatkozott. Visszatérés követően lecsaptunk rá és megvettük. Indulás előtt még WD40-el lefújtuk a gázpedál összes részét így az akadást ki is zártuk.
...
Egyik hétvégén aztán ránéztünk a gép körmére, hiszen némi átvizsgálás nem árt senkinek.
Előjött néhány hiba amit meg kellett szüntetni, például ne csak 60-nal vánszorogjon. Hiába nyomtam ugyanis a gázpedált padlóig, a karburátorban a pillangószelep nem nyitott ki teljesen. Mi sem egyszerűbb be kell állítani a gázpedál rudazatot. Miután megtörtént a beavatkozás, életre kelt a gépezet. vígan kotor 80-nal.
Kapott új gyertyákat és a gyújtás is be lett állítva. így már nem csörög csórikám.
A teljes ítéletet ide kattintva olvashatod!
Megmértük, mit tud ma egy Barkács!
Lepadoltuk az IGAZI Szállítót
A szocializmus szállítója, patikára restaurálva. Vajon tudja a gyári ígéretet, vagy soha nem is tudta?
A tökéletes szerető: adsz és kapsz, de jó hobby! - Wartburg 312
Kevés használattal (havi 500-1000 km) ez az autó tökéletes hobbyjármű. Keresni kell egy viszonylag jó állapotút, nem szabad rá sajnálni a pénzt a vásárláskor, mert később többe fog kerülni. Én egy korrekt jó állapotút tudtam venni így csak az állapot konverzálás a jó kondíció megtartása volt a feladatom. Eredeti motorral, váltóval, 6 voltos rendszerrel.
Mit kapok ezért?
Tényleg úgy érezhetem magam, mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék, amire mindenki felnéz, integet, mosolyog, mutogat vagy irigykedve, pillant az autóra, mint aki birtokolni kívánná! Csak nincs hozzá bátorsága vagy pénze. Pedig ilyen kötelező biztosítás mellett 5200 ft/év bárki megengedheti magának. Persze mindenkinek van valami családi story-ja ezzel a típussal, mindig hallgathatom, mikor megállítanak pár szóra.
A teljes ítéletet ide kattintva olvashatod!
Ide kattinva pedig elolvashatod, hogyan lett OT képes ez a meglehetősen kihívásokkal küzdő autó!
Ebben még a szagot is restaurálták
Csak egy púpos Wartburg, maradt belőle jó sok, szeretjük, mert szép, de nem őrületes ritkaság. Ám ezt a példányt a tulajdonosi mánia azzá tette.
IFA? Háát?! Ha nincs más...pfff
De milyen is az IFA? Melyet mindenki bűzbombának, lomhának tart, mégis az a leggyorsabb, mert mindig egy IFA megy legelöl!
Az országútiak 5 sebességesek voltak, azokkal akár a 100-at is meg lehetett futni, de szigorúan vízszintes –esetleg lejtős- terepen, illetve üresen pótkocsi nélkül. Személy szerint terepváltóssal 70-nél többel még nem tudtam menni! Egyrészt mert akkora sebességnél már nem tudtam kellő biztonsággal kapaszkodni úgy rázott, másrészt amiket próbáltam, max. 75-80-at mehettek volna leszabályozásig. Ettől függetlenül lehet, hogy volt olyan terepes, ami tudta volna az országúti verzió 100-át.
...
A kocsi fűtése nehezen birkózott meg a nagyon gyér fülkeszigeteléssel, valamint az ajtók és egyéb illesztések pontossága is segítette a levegőcserét. Téli kötelező kellékek: pufajka, sál, kesztyű, sapka!
Ezek után a többi komforttal sem volt baj! Veseköve ritkán alakult ki egy IFA sofőrjének, mert úgy rázott! (Annyiból megvédem, hogy a mai utakon sem sokkal jobb a helyzet, ha nem légrugós fülkében ülünk.)
Ide kattintva folytatódik az ítélet!
Tavaly osztálykirándultunk a KPST parkba!
Buszok, kamionok, zombik és szörnyek - egy helyen
360 ezer négyzetméter, 730 jármű: volt még nézni és kipróbálni a KpST parkban, a tökéletes játszótéren.
Külön kategória a teherautók között - Kraz
Előnyei:
1. Borzalmasan erős (15 ezer köbcenti, kb 250 lóerő, nyomaték 1 millió, nagyon durva.)
2. Minden terepen elmegy (hadgyakorlaton láttam a rakományára dőlt Krazt. Felborult volna, ha a ponton nem szélesebb sokkal, mint maga a tehrerautó. Egy oldalon mind a 3 kereke a levegőben forgott. Némi küzdelem után talpraállt és ment tovább. Utána mi is belementünk ugyanabba a kráterbe, mi is rádőltünk a pontonra, és mi is kijöttünk belőle.)
4. Gázlóképessége majdnem 1 méter. A Dunába tolatáskor (pontondobáskor) a víz ellepte a kerekeit, ez volt a normális üzemmód.
5. Atomháborúban mozgó ólompajzsként funkcionálhat. A kiképzésen azt mondták a tisztek, hogy a fülkéje olyan vastag lemezekből van, hogy rövid időre megvéd a Gamma-sugárzástól. Lehet, hogy csak olcsó komcsi propagandaszöveg volt?:)
...
Hátrányai:
1. 65-nél nem megy gyorsabban (igaz, már az 50 is ijesztő volt.)
2. Az egyenesfutást nem ismeri, csak kacsázni tud (a 6-os úton rémálom volt utazni, amíg el nem értünk a terepig.)
3. Fogyasztása 160 liter/100 km lehet vegyes üzemben. Ez se vicc. Nálunk ennyi volt a rekorder Kraz fogyasztása.
Itt a tél, vajon szükség lesz rá?
Tankmotoros Zillel a hófalnak
Talán sehol a világon nincs még egy ország, ahol ilyen sok érdekes géppel takarítják a havat, mint nálunk. Láttuk az összeset.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Rémálomtól a német precizitásig
- Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!
- Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
