Nem akarsz te odaköltözni, ahonnan az olaj jön
Szintetikus benzinnel mosott alfelek, extrém balos radikalizáció, egyértelmű függőség jelei a közlekedőkön, a motorozás, mint beárazott externália (jelentsen ez bármit is), az autóipar fast fashion modellje, illetve könyékig túrunk mások pénztárcájába. A stúdióban Karotta, Zombi és a tudomány képviselője, Dr. Dombi Mihály, aki segít harcba indulni a tévhitek ellen.
Adásunk tartalmából:
- A fekete segget szintetikus benzinnel mossák tisztára a szerecsenek, etimológiával a vállalati bullshit ellen.
- Vendégünk Dr. Dombi Mihály, azért hívtuk, hogy romboljuk a közlekedési popkultúra mítoszait.
- A kirakatba tett dolgok és a szemét, amit kitolnak a hátsó ajtón.
- Az autóipar halála: nem mindegy, hogy a sírját ássák, vagy a szakadék felé száguld.
- Nem várt nyereményjáték, találd ki, mire gondolt Zombi, és egy zsíros Trabant kordokumentum üti a markod! (az adásban rosszul mondtam, egy Trabant javítási útmutató a zsíros konc!)
- Az autózás nem a jármű. A kérdés, hogy mennyit fogunk helyváltoztatni a jövőben.
- Nem véletlen, hogy a MOL hosszútávon nem a benzineladásra épít.
- Nem szexi beszélni, legalábbis arról, amiről kell. Kéne.
- Sivatagosodás kimaxolva: Proace v. City Verso.
- Ne kilométerben gondolkozz, az utazás távolságának a mértéke az idő.
- Megkezdődik az Égéstér balos radikalizációja, előkerülnek a gonosz multik!!!
- Székpercek: a nézőket még mindig jobban érdeklik a székek.
- Irodalmi utóképzés: a környezetgazdálkodás tudománya görög dráma vagy Shakespeare-i dráma?
- Melyik a legrosszabb város?
- Elveresegyházasodás, egyszerűbben verestöbbházasodás.
- Nem az autógyártás magában a probléma, maga a nyersanyag már probléma. Már a villanyautónál is kérdés, hogy villanyhálózathoz is nyersanyag kell. Sok.
- Nem akarsz te odaköltözni, ahonnan az olaj jön.
- Pozitív kapaszkodó: fejlődni fog a kitermelés hatékonysága. És az újrahasznosítás is.
- Van egy kurva nagy fúziós erőmű a fejünk felett.
- Nem kizárható a szebb világ, de a keresleti oldalt át kéne gondolni.
- Már a termelési logika sem támogatja a reciklálást.
- Működhet-e az autóipar, ha a fast fashion üzleti modellje helyett inkább a repülőgépgyárakat követik?
- Karotta miért gyalogol, ha jó az autója? Ami ráadásul villannyal megy...
- Miért nem szólsz be a dühöngő verőembernek?
- Csak azt a bajt kezeljük, ami messziről látszik. Ha nem látszik, akkor akár meg is ölhet. Csak lassan tegye.
- Karotta elveszi Zombi softshelldzsekijét, legalábbis fejben. Aztán mégsem.
- M-E-G-H-A-L-U-N-K!!!
- A közlekedőkön ugyanazt tapasztalhatjuk, mint a súlyos függőkön. Ki hol tart? Tagad? Bagatellizál? Aktivista lesz?
- Szabad társadalomként vagy diktatúraként akarunk túlélni? Végső soron mind a kettő kínál jó megoldást.
- Honnan van a gazdagoknak ennyi pénze??? Kommunista forradalom az Égéstérben!
- Volt-e a parasztnak home office? NA UGYE!
- Motorozás, mint beárazott externália, Zombi tagad, mint a drogfüggők.
- Lecsengetés és megnyugtató bölcsesség.
- Ivós játékot játszók, BESZOPTÁTOK, RÉSZEG DISZNÓK!
A teljes adás letölthető MP3-ban innen.
A fenntartható jövő közös ügyünk, tartsatok velünk az elképzelésében és alakításában! A műsort a Volvo támogatta.
Korábbi adások:
- Francia autókat imádunk és öreg német prémiumot keresünk
- Egybehangzóan az egyik legizgalmasabb kisautónak tartjuk az érkező Renault 5-öt és sportváltozatát, az Alpine A290-et, ezért összeültünk megbeszélni, miért lehet vágyni rájuk igazán, miközben kollégánk az új autóját keresi, ami véletlenül sem új, pláne nem elektromos.
- Dizájnerek testközelből
- Az elmúlt héten két zseniális formatervező, Chris Bangle és Jozef Kabaň is Budapesten járt. Mi kaptunk az alkalmon, és beszélgettünk velük a dizájn és az autóipar titkairól. Élményeinkről szerkesztőségi dizájnerünkkel, Jakusovszky Kristóffal, vagyis Elvisszel kiegészülve számolunk be.