Nem akarsz te odaköltözni, ahonnan az olaj jön

2022.06.02. 16:56

Szintetikus benzinnel mosott alfelek, extrém balos radikalizáció, egyértelmű függőség jelei a közlekedőkön, a motorozás, mint beárazott externália (jelentsen ez bármit is), az autóipar fast fashion modellje, illetve könyékig túrunk mások pénztárcájába. A stúdióban Karotta, Zombi és a tudomány képviselője, Dr. Dombi Mihály, aki segít harcba indulni a tévhitek ellen.

Adásunk tartalmából:

  • A fekete segget szintetikus benzinnel mossák tisztára a szerecsenek, etimológiával a vállalati bullshit ellen.
  • Vendégünk Dr. Dombi Mihály, azért hívtuk, hogy romboljuk a közlekedési popkultúra mítoszait.
  • A kirakatba tett dolgok és a szemét, amit kitolnak a hátsó ajtón.
  • Az autóipar halála: nem mindegy, hogy a sírját ássák, vagy a szakadék felé száguld.
  • Nem várt nyereményjáték, találd ki, mire gondolt Zombi, és egy zsíros Trabant kordokumentum üti a markod! (az adásban rosszul mondtam, egy Trabant javítási útmutató a zsíros konc!)
  • Az autózás nem a jármű. A kérdés, hogy mennyit fogunk helyváltoztatni a jövőben.
  • Nem véletlen, hogy a MOL hosszútávon nem a benzineladásra épít.
  • Nem szexi beszélni, legalábbis arról, amiről kell. Kéne.
  • Sivatagosodás kimaxolva: Proace v. City Verso.
  • Ne kilométerben gondolkozz, az utazás távolságának a mértéke az idő.
  • Megkezdődik az Égéstér balos radikalizációja, előkerülnek a gonosz multik!!!
  • Székpercek: a nézőket még mindig jobban érdeklik a székek.
  • Irodalmi utóképzés: a környezetgazdálkodás tudománya görög dráma vagy Shakespeare-i dráma?
  • Melyik a legrosszabb város?
  • Elveresegyházasodás, egyszerűbben verestöbbházasodás.
  • Nem az autógyártás magában a probléma, maga a nyersanyag már probléma. Már a villanyautónál is kérdés, hogy villanyhálózathoz is nyersanyag kell. Sok.
  • Nem akarsz te odaköltözni, ahonnan az olaj jön.
  • Pozitív kapaszkodó: fejlődni fog a kitermelés hatékonysága. És az újrahasznosítás is.
  • Van egy kurva nagy fúziós erőmű a fejünk felett.
  • Nem kizárható a szebb világ, de a keresleti oldalt át kéne gondolni.
  • Már a termelési logika sem támogatja a reciklálást.
  • Működhet-e az autóipar, ha a fast fashion üzleti modellje helyett inkább a repülőgépgyárakat követik?
  • Karotta miért gyalogol, ha jó az autója? Ami ráadásul villannyal megy...
  • Miért nem szólsz be a dühöngő verőembernek?
  • Csak azt a bajt kezeljük, ami messziről látszik. Ha nem látszik, akkor akár meg is ölhet. Csak lassan tegye.
  • Karotta elveszi Zombi softshelldzsekijét, legalábbis fejben. Aztán mégsem.
  • M-E-G-H-A-L-U-N-K!!!
  • A közlekedőkön ugyanazt tapasztalhatjuk, mint a súlyos függőkön. Ki hol tart? Tagad? Bagatellizál? Aktivista lesz?
  • Szabad társadalomként vagy diktatúraként akarunk túlélni? Végső soron mind a kettő kínál jó megoldást.
  • Honnan van a gazdagoknak ennyi pénze??? Kommunista forradalom az Égéstérben!
  • Volt-e a parasztnak home office? NA UGYE!
  • Motorozás, mint beárazott externália, Zombi tagad, mint a drogfüggők.
  • Lecsengetés és megnyugtató bölcsesség.
  • Ivós játékot játszók, BESZOPTÁTOK, RÉSZEG DISZNÓK!

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

A fenntartható jövő közös ügyünk, tartsatok velünk az elképzelésében és alakításában! A műsort a Volvo támogatta.

Korábbi adások:

Francia autókat imádunk és öreg német prémiumot keresünk
Egybehangzóan az egyik legizgalmasabb kisautónak tartjuk az érkező Renault 5-öt és sportváltozatát, az Alpine A290-et, ezért összeültünk megbeszélni, miért lehet vágyni rájuk igazán, miközben kollégánk az új autóját keresi, ami véletlenül sem új, pláne nem elektromos.
Dizájnerek testközelből
Az elmúlt héten két zseniális formatervező, Chris Bangle és Jozef Kabaň is Budapesten járt. Mi kaptunk az alkalmon, és beszélgettünk velük a dizájn és az autóipar titkairól. Élményeinkről szerkesztőségi dizájnerünkkel, Jakusovszky Kristóffal, vagyis Elvisszel kiegészülve számolunk be.