2001-ben végül sikerült megvennie. Amennyire tudta, kikalapálta, áttüsszentette valami katonai zöldre, és láncból barkácsolt rá hűtőrácsot. Ezért is ismerték a korai komáromi találkozókon úgy, 'A Láncos Olds'. Nem volt könnyű akkoriban életben tartani, hi

Öt jó törésteszt az EuroNCAP-tól

A legjobb osztályzattal zárta a próbákat a Lancia Delta, a Hyundai i30, a Renault Koleos és a Mercedes M osztály

n cimlapra
2008.08.28

A legjobb osztályzattal zárta a próbákat a Lancia Delta, a Hyundai
i30, a Renault Koleos és a Mercedes M osztály, de a Daihatsu Cuore négy
csillagos eredménye is elfogadható saját kategóriájában.

A Delta, a Koleos és az M osztály eredménye nem meglepő: manapság az
ilyen, drágább modelleknél már minimális elvárás, hogy tökéletesen
teljesítsék az EuroNCAP töréstesztjeit. A Hyundai i30 viszont
évismétlőként vizsgázott kitűnőre: tavaly még csak négy csillagot
kapott, mivel a sofőr jobb lába az ütközéskor veszélyesen nagy
terhelést kapott. A koreaiak azóta módosították az autót, így már hiba
nélkül vette az akadályt. A leggyengébben a Daihatsu Cuore muzsikált,
de az ilyen, olcsóbb városi kisautók közt a négy csillag még mindig
átlagos eredménynek számít.

A gyermekek biztonságát nézve már kevésbé jó a helyzet. Ebből a
szempontból az i30 a legjobb vétel a maga négy csillagos minősítésével,
a többi autó csupán három csillagot gyűjtött. A gázolásos tesztek még
szörnyűbb eredményeket hoztak: az autógyártók láthatóan továbbra sem
foglalkoznak igazán a gyalogosok biztonságával. A vizsgált modellek
nagy része két csillagot kapott az adható négyből, kivéve a Mercedes M
osztályt. A nagy terepjáró egyetlen csillagot érdemelt, ami jól
mutatja, milyen káros leget a magas, szögletes orr a gyalogosok
egészségére.

A törésteszt-eredmények mintegy alátámasztják, hogy szükség van az
EuroNCAP értékelési módszereinek szigorítására:ma már minden nagyobb
autógyártó képes maximálisan megfelelni az elvárásoknak,
kompromisszumokat legfeljebb a költségek alacsonyan tartása érdekében
kötnek.