Ültél már 599FXX-ben? Láttál közelről 250 SWB-t? Füstölt már neked gumit Felipe Massa igazi Formula-1-es versenyautóval? Ha akár egyetlen nem is előfordult a válaszaid között, akkor olvass tovább.
Gazdag ficsúrok és átmenetileg még a tutiban horgászó autónepperek gumit füstölnek a flaszteron, villognak kicsit a csupamell-nulladerék bércsajok mellett, majd jól összetörik a kocsijukat az első kanyarban. Nagyjából ilyen kép élhet egy átlagember fejében egy olyasfajta rendezvényről, mint a Ferrari Challenge Days.
Hibásan.
Fenti mentalitás a Ferrari-tulajdonosoknak csak egy vékony, kellemetlen rétegére jellemző, de sajnos épp ők mozognak sokat olyan körökben, ahol az átlag halandó is megfordul. Hja, van, akinek a pláza kávézója előtti díszburkolatra kell parkolnia, hogy mutassa, mije van. Talán, hogy elhiggye – neki sikerült kimásznia az iszapból.
Aztán vannak a többiek, szintén jómódúak. Akik Ferrarit gépszeretetből, márkarajongásból, autósport-imádatból vesznek. Őket ritkán látjuk a városban gázos módon parkolni, még kevésbé százhatvannal cikázni, hiszen ők nem ezért vettek ilyen autót. Hanem mert értik, érzik. Aki pedig közülük is extra komolyan veszi a márkaszeretetet, az legtöbbet a Ferrari Challenge Days (FCD) kupasorozaton tornáztatja meg autója motorját. Ez a széria azoknak szól, akik tudnak is, szeretnek is vezetni, s szívesen elmerészkednek Ferrarijaikkal a határig. Az FCD versenysorozat a javából, korunk leggyorsabb sportkocsijaival, olyan pilótákkal, akik nem tegnap láttak először sperrdiffit.
Magyar sztárunk is van itt Válint Tibor személyében – ha valaki éppen Ferrarikra nem izgul túlságosan, hát azért látogasson ki a Hungaroringre most hétvégén, hogy neki szurkoljon. Kevés magyar autóversenyző van ma a porondon, aki 2009-ben második tudott lenni egy nemzetközi, rangos sportkocsi-bajnokságon. Ő ilyen. Lehet neki szurkolni, itt lesz.
A szeptember 3-5-ig tartandó, Ferrari Racing Days 2010 Hungaroring elnevezésű dzsembori a hétversenyes Ferrari Challenge Days ötödik idei rendezvénye. Két versenyszám és két nagy show-futam köré épül az egész.
A legfontosabb és legnépesebb indulótábort felmutató futam az F430 Challenge, amelyben az olasz és az európai bajnokságsorozatokban részt vevő versenyzők kvalifikálnak, majd élesben összemérik erejüket, tudásukat. A másik versenyben a kifejezetten a pályára tervezett, Formula-1-technikájú kocsikkal, FXX-ekkel és 599XX-ekkel indulnak – ha tehetik, erre hozzanak füldugót.
A show-k: F1-Clienti demonstrációs futam, amelyben a régi Formula-1-es Ferrarik tulajdonosai mutatják be autóikat – készüljenek irgalmatlan érdekességekre, amiket talán soha nem látnak máskor. A másik szenzáció: akárcsak tavaly, vasárnap idén is itt lesz Felipe Massa egy 2008-as F1-es autóval. Olyan dolgokat művel az autóval, amit Formula-1-essel nem szokás, pláne nem illik, például lesz gumifüst is...
Aki pedig unja a menő autókat a szó egyik értelmében, az nézhet menő autókat a szó másik értelmében. Ki lesz állítva ugyanis a Ferrari teljes, mai modellpalettája. Ellentétben azzal, amikor utcán parkolva látunk ilyen autót, itt oda lehet menni, közelről meg lehet bámulni, le lehet fotózni mindet, s nem kapunk hegyomlásnyi testőrt a kép sarkába, adagnyi gázsprét az arcunkba. Sőt, mondok jobbat – bele is lehet ülni mindbe... Egy FXX próba, valaki? A Challenge Days a Ferrari barátságos oldala, olyan, amilyennek maguk a maestrók gondolják az egészet, ott, Maranellóban.
És az igazán telhetetleneknek: ha sem a versenyek, sem a gumifüst, sem az élő próbák nem bizonyulnak elégnek – lesz történelmi kiállítás is, a Ferrari bő hatvan évét felvonultató, seregnyi oldtimerrel. Én már hegyezem a cerkát arra...
Nem vészes a belépő ára sem, pláne ha valakinek jó a tribün: a pénteki jegy (zárójelben a 6-14 éves gyerekeknek szóló árak) 1600 (800), a kétnapos szombat-vasárnap 4900 (1600), a háromnapos belépő 7900 (2500) forint. A paddock már drágább móka, de ott tud csak rendesen benzinfüstös lenni a ruhánk, ami nélkül mit sem ér az egész. A pénteki 3900 (1800), a kétnapos 14 900 (3900), a teljes hétvégés 19 900 (5400) forint. Jó látni, milyen olcsó a jegy a gyerekeknek, a Ferrari szépen építi a jövőjét...
Száz szónak is egy a vége, gyertek a Hungaroringre, merüljetek el, váljatok egy hétvége alatt hardcore-tifosikká! Jó lesz nektek – nekünk.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
