Itt a tél: mit tanácsol egy profi az autósoknak?
Wéber Gábor autóversenyző és F1 szakkommentátor a téli vezetésről

és F1 szakkommentátor
Amikor eljön az igazi tél, hóval, faggyal, nem kell megijedni a vezetéstől, de tisztában kell lenni a körülményekkel. Fel kell készíteni az autót és magunkat egyaránt a téli vezetésre. Fagypont körüli hőmérsékleten a téli hólatyakos utakon a téli guminak lényegesen jobb a kapaszkodó képessége, mint a nyári abroncsnak, de a téli gumi sem jelenti azt, hogy nyári stílusban vezethetünk. Érdemes minden helyzetben átgondolni, hogy milyen sebesség, milyen fékezés az optimális, mert télen sokkal gyakrabban és drasztikusabban változnak a körülmények, mint más évszakban.
Mindig biztosítsuk a megfelelő kilátást az autóból: induláskor alaposan tisztítsuk meg az ablakokat, és az autó tetejéről is seperjük le a havat! A száraznak tűnő úton is váratlanul találkozhatunk egy felfagyott résszel, így fontos, hogy a lehető legtisztábban lássuk magunk előtt az utat. Ehhez a téli, nem jégvirágosodó ablakmosó elengedhetetlen: legyen mindig elegendő ablakmosó a tartályban, mert a szennyes hólé felfröccsenése miatt gyakran kell használni azt. Ügyeljünk az egyéb folyadékszintekre is, mint például az olaj, vagy a fagyálló szintje! Hosszabb utakon ajánlott pokrócot, vizet is magunkkal vinni, és arról se feledkezzünk meg, hogy minél inkább tele van a tank, annál nagyobb biztonságban vannak az autó utasai.

OMV MaxxMotion Diesellel
Az autó műszaki felkészítésén túl a megfelelő üzemanyag kiválasztásával is sokat tehetünk a biztonságos téli vezetésért, sőt, még azoknak sem kell feltétlenül lemondaniuk a vezetés élményéről, akik szeretik kihozni autójukból a maximális teljesítményt. Különösen a diesel üzemű autók esetében merül fel az, hogy milyen hidegben lehet még egyáltalán autózni. Számukra jó hírem van: az OMV MaxxMotion Diesel üzemanyaga extrém hidegben is biztosítja a motor működését. Ennek a prémium dieselnek ugyanis -40 °C-on van a hidegszűrhetőségi határhőmérséklete (CFPP), ami lényegesen alacsonyabb a szabvány téli diesel CFPP értékénél (-20 °C). Az OMV MaxxMotion Diesel egyedülálló összetétele és multifunkcionális adalékcsomagja emellett tisztán tartja a motort és így minimalizálja a teljesítményveszteséget. A szabványosnál lényegesebb magasabb cetánszámnak köszönhetően az autó motorjának hideg környezetben való indíthatósága is lényegesen javul, a motor simábban, kevesebb vibrációval és nagyobb erővel üzemel. Az OMV MaxxMotion Diesel a korrózióval szemben is hatékony védelmet nyújt, és nemcsak megtisztítja motort, de tisztán is tartja azt.
Összességében tehát mi magunk is megteremthetjük a biztonságos téli vezetés feltételeit, és nem kell lemondanunk a vezetés élményéről a legkeményebb hidegben sem. Jó utat kívánok!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
