Crossland X teszt kicsit másképp
Gyakran halljuk, hogy manapság egyre nehezebb megkülönböztetni egy-egy autómárka képviselőit. Az Opel régi rajongókat kért fel, hogy teszteljék: mennyire érzik „opelesnek” a legújabb modelljeiket.
Ambrus Zsolt vagyok, a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületének egyik vezetője. Én a 2017-ben megjelent, stílusos crossovert a Crossland X-t próbáltam 1 héten keresztül. Igaz, nem a Opel Dakar Team Crossland X-t kaptam meg egy rövid időre, hanem egy közúton is használható Opel Crossland X Ultimate felszereltségű (full) 1.6 CDTI-t. Ennek feleségem örült csak igazán, mert beleszeretett már korábban a Mokkába és a Crossland X-be is: a Blitz Ring találkozónkra ő hozta el a Crossland X 1.2 turbó nélküli változatát. Én nem igazán vagyok SUV / Crossover szóval ilyen városi (kis)terepjáró, szabadidő autó fanatikus, pedig nagyon praktikus autók. Maradi (túl öreg?) fajta vagyok :) A klasszikus formák jönnek be, például a 4 ajtós szedán. Az Opeleim mellett cégautóként, majd saját tulajdonként sokáig használtam Saab 93 SS-t (2004-es) Jelenleg egy H Astra kombi “családiautóm” (crosswagon, caravan – kinek hogy tetszik), egy Vectra I500 a hobby autóm és egy D Corsa Van cégautóm van. A Corsa sokban hasonlít a különleges Merivát követő, Crossland X-re, ami nekem inkább egyterű mint szabadidő autó.

Milyen vezetni?
Röviden: jó és könnyű.
Hosszabban: Határozott kormányzás és futómű, kiváló forduló kör. Igaz, a futómű picit érzékeny, de tetszik, hogy feszes. Az úttartása nagyon jó, a modern biztonsági berendezések elhitetik az emberrel, hogy milyen kiválóan vezet. Átülve a B Vectra i500-ba (2,5v6) gyorsan rájöttem, hogy nem javult semmit a tudásom :) Ami nagyon meglepett, hogy milyen halk az 1,6 -os dízel motor. Szimpatikus, ahogy mozgatja Crossland X-t. Nem egy gyorsuló bajnok, de a 120 LE / 0-100 10sec alatt nem rossz egy alapvetően városi kisautónak. Bátran lehet vele előzni nem csak autópályán, előzéskor segít a holttérfigyelő. A combtámaszos, állítható deréktámaszos, kényelmes, bár nekem keskeny (nagydarab vagyok) AGR ülések tényleg elősegítik az egészséges testtartást vezetés közben! Nekem nagyon rossz testtartásom van sajnos. Kifejezetten ajánlott extra! A teljesen LED-alapú fényszórók sokkal fényesebbek a szokványos halogén izzóknál, elmondható, hogy kiváló fényviszonyokat biztosítanak. Sokkal jobban világítanak mint a Corsám és Astrám, és a Xenon fényszórós Vectrámhoz képest is. Fényszóró mellett még rengeteg extra segíti a vezetést. Például a táblafelismerő rendszer, a ráfutásra vagy sávelhagyásra figyelmeztetés – de sokat segít a tolatóradar, és nagy kedvencem, a Head Up Display, ami nélkül lehet élni, de minek :) Nagyon kényelmes és hasznos kiegészítő, javasolt extra. A 17-es kerék teljesen elég, a fékek modern autóhoz mérten jók. A mostani autók fékei szintén elhitetik az emberrel, hogy a követési távolság felezhető. Egy 20 éves autó fékrendszere több figyelmet igényel. Emiatt az ember hajlamosabb “vonatozni” az autópályán például, amit azért nem tanácsolok. Mivel rendszeresen ingázok a budapesti agglomeráció és a városközpont között, egy automata váltót el tudnék képzelni az autóba ezen a felszereltségi szinten. A manuális váltó precíz, a dugóban a start/stop segít a jó 5.3 -es átlagfogyasztáson.

Kütyük, okos dolgok:
Nekem is “okos” (androidos) telefonom van. Az autóban elég sokszor használom navigálásra és telefonálásra - szigorúan kihangosítóval. A Crossland X-ben 2 USB és egy 12 voltos, míg hátul egy 12 voltos csatlakozó található. Kifejezetten tetszett az indukciós töltés lehetősége. Kihasználtam a lehetőséget és csatlakoztattam okostelefonomat az OPEL IntelliLink Infotainment rendszerhez – először sima bluetooth-n keresztül használtam, mint kihangosítót. A gyári - “kihangosító” - telefon applikáció és a navigáció tökéletesen működött, de többre, illetve a megszokottra vágytam: a Waze-re. Igen, én szinten minden nap használom a Waze-t, a világ legnagyobb közösségalapú közlekedési- és navigációs alkalmazását. A Google Android Auto segítségével most módom nyílt, hogy rávarázsoljam a Crossland X képernyőjére :). Pár beállítás után sikerült is. Egy ekkora képernyőn nagyon is élvezhető ez a navigáció.
Uh, tudom, nem most került bemutatásra, de nagyon jópofa a parkolóasszisztens félautomata kormányzással és a tolatókamera. Ahogy haladunk hátra, a tolatókamera nem csak a mögöttünk látható részt mutatja, hanem folyamatosan tölti be a felülnézeti képet is a kijelző jobb harmadában.
A klíma és az ülésfűtés egyszerűen kezelhető gombok segítségével. Olyan egyszerű, mint a B Vectrában, annyi kitétellel, hogy itt menüből is konfigurálható az érintőpaneles kijelző segítségével, ami sokkal barátibb, mint a H Astrámban, igaz, az egy 12 éves autó.

Praktikum
A csomagtartó szűkösnek tűnik, de a “padlót” lejjebb rakva nagyobb helyet kapunk. Az ülések előre döntésével további litereket nyerhetünk. Tágas a beltér így elég jól elférünk benne, hátsó lábtér is elégséges. Több tároló rekesz van benne, pohártartókról nem is beszélve. A parkolás egyszerű, a kis fordulókör is nagyon praktikus.
És végül a nagy kérdés: mennyire hozza számomra a jól ismert Opel-életérzést?
A belső tökéletesen folytatja az opeles hagyományokat: egy- két kapcsolót nem ismerek csak fel. Az autó németes belteret sugároz számomra. Minden a helyén van, a felhasznált anyagok is jók. Külsőleg teljesen követi a mostani Opel palettát oldalról, elölről visszaköszönnek az Astra, Adam és Insignia stílusjegyei. A feleségem szerint egy cuki kis autó. Merek én mást mondani? Összességében maradt a németes beltér – számomra ez egy igazi Opel. Remélem, néhány év múlva a családi „flottában” is viszontláthatom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
