Crossland X teszt kicsit másképp

Hirdetés
2018.06.29. 15:46 Módosítva: 2018.06.29. 16:34
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Gyakran halljuk, hogy manapság egyre nehezebb megkülönböztetni egy-egy autómárka képviselőit. Az Opel régi rajongókat kért fel, hogy teszteljék: mennyire érzik „opelesnek” a legújabb modelljeiket.

Ambrus Zsolt vagyok, a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületének egyik vezetője. Én a 2017-ben megjelent, stílusos crossovert a Crossland X-t próbáltam 1 héten keresztül. Igaz, nem a Opel Dakar Team Crossland X-t kaptam meg egy rövid időre, hanem egy közúton is használható Opel Crossland X Ultimate felszereltségű (full) 1.6 CDTI-t. Ennek feleségem örült csak igazán, mert beleszeretett már korábban a Mokkába és a Crossland X-be is: a Blitz Ring találkozónkra ő hozta el a Crossland X 1.2 turbó nélküli változatát. Én nem igazán vagyok SUV / Crossover szóval ilyen városi (kis)terepjáró, szabadidő autó fanatikus, pedig nagyon praktikus autók. Maradi (túl öreg?) fajta vagyok :) A klasszikus formák jönnek be, például a 4 ajtós szedán. Az Opeleim mellett cégautóként, majd saját tulajdonként sokáig használtam Saab 93 SS-t (2004-es) Jelenleg egy H Astra kombi “családiautóm” (crosswagon, caravan – kinek hogy tetszik), egy Vectra I500 a hobby autóm és egy D Corsa Van cégautóm van. A Corsa sokban hasonlít a különleges Merivát követő, Crossland X-re, ami nekem inkább egyterű mint szabadidő autó.

O HU June Astra PR Cikk 750x450 1

Milyen vezetni?

Röviden: jó és könnyű.

Hosszabban: Határozott kormányzás és futómű, kiváló forduló kör. Igaz, a futómű picit érzékeny, de tetszik, hogy feszes. Az úttartása nagyon jó, a modern biztonsági berendezések elhitetik az emberrel, hogy milyen kiválóan vezet. Átülve a B Vectra i500-ba (2,5v6) gyorsan rájöttem, hogy nem javult semmit a tudásom :) Ami nagyon meglepett, hogy milyen halk az 1,6 -os dízel motor. Szimpatikus, ahogy mozgatja Crossland X-t. Nem egy gyorsuló bajnok, de a 120 LE / 0-100 10sec alatt nem rossz egy alapvetően városi kisautónak. Bátran lehet vele előzni nem csak autópályán, előzéskor segít a holttérfigyelő. A combtámaszos, állítható deréktámaszos, kényelmes, bár nekem keskeny (nagydarab vagyok) AGR ülések tényleg elősegítik az egészséges testtartást vezetés közben! Nekem nagyon rossz testtartásom van sajnos. Kifejezetten ajánlott extra! A teljesen LED-alapú fényszórók sokkal fényesebbek a szokványos halogén izzóknál, elmondható, hogy kiváló fényviszonyokat biztosítanak. Sokkal jobban világítanak mint a Corsám és Astrám, és a Xenon fényszórós Vectrámhoz képest is. Fényszóró mellett még rengeteg extra segíti a vezetést. Például a táblafelismerő rendszer, a ráfutásra vagy sávelhagyásra figyelmeztetés – de sokat segít a tolatóradar, és nagy kedvencem, a Head Up Display, ami nélkül lehet élni, de minek :) Nagyon kényelmes és hasznos kiegészítő, javasolt extra. A 17-es kerék teljesen elég, a fékek modern autóhoz mérten jók. A mostani autók fékei szintén elhitetik az emberrel, hogy a követési távolság felezhető. Egy 20 éves autó fékrendszere több figyelmet igényel. Emiatt az ember hajlamosabb “vonatozni” az autópályán például, amit azért nem tanácsolok. Mivel rendszeresen ingázok a budapesti agglomeráció és a városközpont között, egy automata váltót el tudnék képzelni az autóba ezen a felszereltségi szinten. A manuális váltó precíz, a dugóban a start/stop segít a jó 5.3 -es átlagfogyasztáson.

O HU June Astra PR Cikk 750x450 2

Kütyük, okos dolgok:

Nekem is “okos” (androidos) telefonom van. Az autóban elég sokszor használom navigálásra és telefonálásra - szigorúan kihangosítóval. A Crossland X-ben 2 USB és egy 12 voltos, míg hátul egy 12 voltos csatlakozó található. Kifejezetten tetszett az indukciós töltés lehetősége. Kihasználtam a lehetőséget és csatlakoztattam okostelefonomat az OPEL IntelliLink Infotainment rendszerhez először sima bluetooth-n keresztül használtam, mint kihangosítót. A gyári - “kihangosító” - telefon applikáció és a navigáció tökéletesen működött, de többre, illetve a megszokottra vágytam: a Waze-re. Igen, én szinten minden nap használom a Waze-t, a világ legnagyobb közösségalapú közlekedési- és navigációs alkalmazását. A Google Android Auto segítségével most módom nyílt, hogy rávarázsoljam a Crossland X képernyőjére :). Pár beállítás után sikerült is. Egy ekkora képernyőn nagyon is élvezhető ez a navigáció.

Uh, tudom, nem most került bemutatásra, de nagyon jópofa a parkolóasszisztens félautomata kormányzással és a tolatókamera. Ahogy haladunk hátra, a tolatókamera nem csak a mögöttünk látható részt mutatja, hanem folyamatosan tölti be a felülnézeti képet is a kijelző jobb harmadában.

A klíma és az ülésfűtés egyszerűen kezelhető gombok segítségével. Olyan egyszerű, mint a B Vectrában, annyi kitétellel, hogy itt menüből is konfigurálható az érintőpaneles kijelző segítségével, ami sokkal barátibb, mint a H Astrámban, igaz, az egy 12 éves autó.

O HU June Astra PR Cikk 750x450 3

Praktikum

A csomagtartó szűkösnek tűnik, de a “padlót” lejjebb rakva nagyobb helyet kapunk. Az ülések előre döntésével további litereket nyerhetünk. Tágas a beltér így elég jól elférünk benne, hátsó lábtér is elégséges. Több tároló rekesz van benne, pohártartókról nem is beszélve. A parkolás egyszerű, a kis fordulókör is nagyon praktikus.

És végül a nagy kérdés: mennyire hozza számomra a jól ismert Opel-életérzést?

A belső tökéletesen folytatja az opeles hagyományokat: egy- két kapcsolót nem ismerek csak fel. Az autó németes belteret sugároz számomra. Minden a helyén van, a felhasznált anyagok is jók. Külsőleg teljesen követi a mostani Opel palettát oldalról, elölről visszaköszönnek az Astra, Adam és Insignia stílusjegyei. A feleségem szerint egy cuki kis autó. Merek én mást mondani? Összességében maradt a németes beltér – számomra ez egy igazi Opel. Remélem, néhány év múlva a családi „flottában” is viszontláthatom.

További információ itt!

Advertisement
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.