Összecsap a saját és a közösségi autó
A GreenGo kalkulátorral kívánja bizonyítani: a közösségi autózással sokat spórolhatunk.
A GreenGo által kínált autómegosztás sikerének egyik kulcsa kezdettől fogva az, hogy a felhasználók megtapasztalhatják, milyen érzés a városban - vagy épp azon kívül - úgy autózni, hogy néhány gombnyomás után egy tiszta, jól karbantartott, csendes, elektromos járművet irányíthatunk kedvünkre. Sokaknak ez volt az első elektromos autós élménye, a GreenGo pedig teljes bizalommal adta át a járműveket, amiknek bekerülési költsége jellemzően meghaladja az átlag magyar lakosság autóra szánható keretösszegét. Különösen, ha arra gondolunk, hogy a legfrissebb magyarországi adatok alapján a hazai autóállomány átlagéletkora 15,6 év, azaz közel jár a veterán kategóriához.
A greengózás így mindenki számára üdítő betekintés lehet a modern, fenntarthatósági szempontok vezérelte autózásba, másrészt pedig abba, hogy milyen megszabadulni a saját autó jelentette kötöttségektől és kötelezettségektől, a szervizköltségre várakozó gyomorszorítástól, a parkolási díjaktól és büntetésektől, az adóktól, tankolásoktól, gumicseréktől.
Ám ez a két élmény összességében még mindig inkább az érzések és sejtések szintjén igazolja vissza a felhasználóknak, hogy az autómegosztásnak nemcsak a szolgáltatók szerint van létjogosultsága a mindennapokban, hogy nemcsak egy izgalmas közlekedési formát jelent, hanem pénzügyi szempontok alapján is versenyképes alternatíva. A GreenGo által is sokszor kommunikált esettanulmányok, példák, levezetések azonban nehezen válnak meggyőző erővé, hiszen mindenki számára az a végső, döntő érv, ha a kalkulációk saját adatok alapján mondanak egy-egy termékről a pénztárcának is kedvező ítéletet. Ezen az elven működnek a banki törlesztőrészlet-kalkulátorok, útvonaltervezők, árösszehasonlító-oldalak, de még a kalóriaszámlálók is, hisz világos: ha erre megyek, ennyi idő alatt érek oda, vagy ha ezt megeszem, ennyi kalóriát viszek be a szervezetembe.
A GreenGo kalkulátora ezért hiánypótló eszköz lehet mindenki kezében, aki racionalizálni akarja mobilitási költségeit, és világosan szeretné látni, az autómegosztásra való váltás milyen kiadást jelentene számszerűen az ő esetében, és ez hogy viszonyul jelenlegi kiadásaihoz. Ha a kalkulációk kedvezőnek bizonyulnak, az nagyot lendíthet az autómegosztás sikerén - legalábbis ezt vetíti előre a tény, hogy a szolgáltató annyira biztos a dolgában, hogy hajlandó bármilyen, az összehasonlítás szempontjából releváns eredményeket hozó (azaz 2 milliós bekerülési költség feletti) autóval és bármilyen autózási szokással szemben kiállni az összehasonlítás próbáját.
A kalkulátorban megadhatjuk az összehasonlítani kívánt autó típusát, annak életkorát, bekerülési költségét, a különféle szerviz-, adó-, biztosítási és parkolási költségeket, a fogyasztást és az üzemanyag aktuális árát, autózási szokásainkat, a megtett utak hosszát, egyszóval mindent, ami csak ránk jellemző. A számítás végén pedig ott áll feketén-fehéren, mivel járnánk jobban: saját autóval, vagy azzal, ha minden utunkat greengózva tennénk meg. De ez még nem minden, hiszen láthatjuk jelenlegi éves CO2 kibocsátásunkat is (már ami az autózást illeti), hogy mennyit fizetünk egy kilométerért a két konstrukcióban, végül pedig a legfontosabbat: mennyit pénzt takarítanánk meg, ha végérvényesen átülnénk egy GreenGoba.
A magyarok tulajdonhoz való viszonyában már látszik elmozdulás, a fiatalabb korosztályban a mindenáron birtoklásnál egyre inkább fontossá válik az elérhetőség és a mind egyszerűbb használat. Persze a hazai autóállomány kitartó növekedése azt mutatja, ezen a téren még bőven van tér a fejlődésre. Ha a kalkulátor hatására a megvásárolni tervezett második-harmadik családi autók vagy céges autók nem kerülnek az utakra, már önmagában nyerünk, hiszen már azt is pontosan tudjuk, az autók nemcsak kibocsátásukkal szennyezik környezetünket, hanem azzal, hogy az idő több mint 90 százalékában kihasználatlanul állnak, így életterünket is nagyban szűkítik.
A GreenGo Kalkulátor az alábbi linken érhető el.