Van még négy helyünk az első rántópados tréningre!
Totalcar rántópados és kikerülési tréning - 2022. május 20.
Update: úgy alakult, hogy a tréningre felszabadult négy hely, így azokra ismét be lehet jelentkezni, mindaddig, amíg a foglalási oldalon a "Választható időpontok" legördülő menüben megjelenik a 13:45-ös tréning. A jelentkezési linkett a poszt végén találhatod, elég legördíteni az oldal aljára, ott leírtuk a jelentkezés módját is.
Az se szomorodjon el, aki most lemaradt, csinálunk még hasonlót a jövőben!
A vezetéstechnikai tréningek többféle szituációra készítenek fel, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy minden gyakorlat néhány nekifutás után megoldható, gyakorlatilag mindenki számára, ha legalább alapszinten nincsenek gondjai az autókezeléssel. Értsd: nem tegnap vette át a jogsiját, hanem rendelkezik pár hónap vezetési gyakorlattal.
Ennek egy oka van: a gyakorlatokban nincs véletlenszerű elem, ugyanazt kell megismételni jól. A rántópad más, mert itt vagy ugyanazt kell csinálni, vagy az ellenkezőjét. És itt meg kell várni, mi történik, és jó és villámgyors választ adni az autó fenekének a kitörésére, egészen pontosan arra, hogy jobbra vagy balra indul-e meg.
Sokan úgy futnak neki, mint a focikapus a 11-esnek: balra vetődöm, hátha oda lövik a labdát. Sajnos ez rossz stratégia, és a Groupama Tanpálya instruktorai olyanok, mint a gyakorlott büntetőrúgó focista, és még véletlenül sem arra rántják meg a kocsit, amerre a vezető szeretné.
A rántópad tehát ráhangolódást, bizonyos félelmek levetkőzését, a megpördüléstől való ijedtség leküzdését és letisztult fejet kíván. A túlnyomó többség meg is tudja csinálni a tréning végére a gyakorlatot – vagy szinte majdnem. De a tökéletesre fejlesztéshez már nincs elég idő, ha valaki nem jut el a tanulási görbe megfelelő pontjára, így többen is jelezték, hogy szívesen eljönnének egy kifejezetten erre célzott tréningre. Nekik szól ez a poszt, ugyanis május 20-án délután, két turnusban, kis csoportokban egy bő kétórás tréninget szervezünk, amely erre fókuszál. Először a véletlen elem nélkül lehet betanulni a kikerülős mozdulatot, utána pedig jön a rántópad, ahol belép a véletlen a képletbe. Ahogy az életben. De nyugi, ehhez a tréninghez nem kell előképzettség, az is nyugodtan jelentkezhet, aki korábban nem vett részt Totalcar Tréningen. És persze azok is, akik felfrissítenék a már megszerzett tudást.
Milyen autóval gyere?
Lehetőleg azzal, amivel jársz. Legyen jó a műszaki állapota, fogjon a fék, és ne tolj ki magaddal: ne világító tankolásjelzővel gyere, ne kelljen elmenni a tréningről tankolni. Amúgy nincs szükség bivalyerős szuperautókra, csak legyenek üzembiztosak, ne röpködjön egy behajított mélyláda, rekesz sör a vagy más a csomagtartóban. Az sem szempont, hogy legyen blokkolásgátlós, ESP-s a fékrendszer, instruktoraink ez esetben is elmondják a feladatok végrehajtásának a módját, természetesen az autó adottságaihoz igazítva. A gyakorlatok téli, nyári és négyévszakos gumikkal is teljesíthetők. Nem kell újnak lennie a gumiknak, de futófelületük mindenképp legyen a megfelelő profilmélységű.
Helyszín
A Hungaroring belterületén, a pályán belül működő Groupama Tanpálya. Találkozó a Hungaroring főbejáratánál, a parkolóban. Praktikus tipp: ha navigációval jössz, a főbejáratot add meg célpontként, és ne a Tanpályát, mert azt rosszul tervezik a navigációk.
Árak
A tréning ára 29 900 forint. Két 10-es csoportban tartjuk meg a képzést, az első turnus 13:30-kor gyülekezik a Hungaroring főbejáratánál és 16 órakor van vége, a második csapat pedig 15:30-tól 18 óráig lesz velünk. A két időpont közül a Foglalás oldalon a "Lehetséges időpontok" legördülőből lehet választani.
Jelentkeznél? IDE KATTINTVA megteheted
Fontos: a jelentkezési URL megváltozott, vagyis ne a régi jelentkezési felületre menj megszokásból, hanem mindenképp a linkre kattints. A Foglalás gombra kattintva tudsz jelentkezni és fizetni. Szeretettel várunk, hogy jobb autóvezetővé válj!