Van még négy helyünk az első rántópados tréningre!
Totalcar rántópados és kikerülési tréning - 2022. május 20.
Update: úgy alakult, hogy a tréningre felszabadult négy hely, így azokra ismét be lehet jelentkezni, mindaddig, amíg a foglalási oldalon a "Választható időpontok" legördülő menüben megjelenik a 13:45-ös tréning. A jelentkezési linkett a poszt végén találhatod, elég legördíteni az oldal aljára, ott leírtuk a jelentkezés módját is.
Az se szomorodjon el, aki most lemaradt, csinálunk még hasonlót a jövőben!
A vezetéstechnikai tréningek többféle szituációra készítenek fel, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy minden gyakorlat néhány nekifutás után megoldható, gyakorlatilag mindenki számára, ha legalább alapszinten nincsenek gondjai az autókezeléssel. Értsd: nem tegnap vette át a jogsiját, hanem rendelkezik pár hónap vezetési gyakorlattal.
Ennek egy oka van: a gyakorlatokban nincs véletlenszerű elem, ugyanazt kell megismételni jól. A rántópad más, mert itt vagy ugyanazt kell csinálni, vagy az ellenkezőjét. És itt meg kell várni, mi történik, és jó és villámgyors választ adni az autó fenekének a kitörésére, egészen pontosan arra, hogy jobbra vagy balra indul-e meg.

Sokan úgy futnak neki, mint a focikapus a 11-esnek: balra vetődöm, hátha oda lövik a labdát. Sajnos ez rossz stratégia, és a Groupama Tanpálya instruktorai olyanok, mint a gyakorlott büntetőrúgó focista, és még véletlenül sem arra rántják meg a kocsit, amerre a vezető szeretné.

A rántópad tehát ráhangolódást, bizonyos félelmek levetkőzését, a megpördüléstől való ijedtség leküzdését és letisztult fejet kíván. A túlnyomó többség meg is tudja csinálni a tréning végére a gyakorlatot – vagy szinte majdnem. De a tökéletesre fejlesztéshez már nincs elég idő, ha valaki nem jut el a tanulási görbe megfelelő pontjára, így többen is jelezték, hogy szívesen eljönnének egy kifejezetten erre célzott tréningre. Nekik szól ez a poszt, ugyanis május 20-án délután, két turnusban, kis csoportokban egy bő kétórás tréninget szervezünk, amely erre fókuszál. Először a véletlen elem nélkül lehet betanulni a kikerülős mozdulatot, utána pedig jön a rántópad, ahol belép a véletlen a képletbe. Ahogy az életben. De nyugi, ehhez a tréninghez nem kell előképzettség, az is nyugodtan jelentkezhet, aki korábban nem vett részt Totalcar Tréningen. És persze azok is, akik felfrissítenék a már megszerzett tudást.
Milyen autóval gyere?
Lehetőleg azzal, amivel jársz. Legyen jó a műszaki állapota, fogjon a fék, és ne tolj ki magaddal: ne világító tankolásjelzővel gyere, ne kelljen elmenni a tréningről tankolni. Amúgy nincs szükség bivalyerős szuperautókra, csak legyenek üzembiztosak, ne röpködjön egy behajított mélyláda, rekesz sör a vagy más a csomagtartóban. Az sem szempont, hogy legyen blokkolásgátlós, ESP-s a fékrendszer, instruktoraink ez esetben is elmondják a feladatok végrehajtásának a módját, természetesen az autó adottságaihoz igazítva. A gyakorlatok téli, nyári és négyévszakos gumikkal is teljesíthetők. Nem kell újnak lennie a gumiknak, de futófelületük mindenképp legyen a megfelelő profilmélységű.
Helyszín
A Hungaroring belterületén, a pályán belül működő Groupama Tanpálya. Találkozó a Hungaroring főbejáratánál, a parkolóban. Praktikus tipp: ha navigációval jössz, a főbejáratot add meg célpontként, és ne a Tanpályát, mert azt rosszul tervezik a navigációk.
Árak
A tréning ára 29 900 forint. Két 10-es csoportban tartjuk meg a képzést, az első turnus 13:30-kor gyülekezik a Hungaroring főbejáratánál és 16 órakor van vége, a második csapat pedig 15:30-tól 18 óráig lesz velünk. A két időpont közül a Foglalás oldalon a "Lehetséges időpontok" legördülőből lehet választani.
Jelentkeznél? IDE KATTINTVA megteheted
Fontos: a jelentkezési URL megváltozott, vagyis ne a régi jelentkezési felületre menj megszokásból, hanem mindenképp a linkre kattints. A Foglalás gombra kattintva tudsz jelentkezni és fizetni. Szeretettel várunk, hogy jobb autóvezetővé válj!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
