Megjött az ősz, hideg aszfalt, sok csapadék teszi nehezebbé a sofőrök életét, ilyenkor a kezdő és a rutinos autóvezetőkre egyaránt ráfér némi tét nélküli gyakorlás profi instruktorokkal, mi pedig a Groupama tanpályával közösen ismét szerveztünk egy vezetéstechnikai tréninget, ahova összesen 90 sofőrt várunk. Az alapcsomagot már 18 975 forintért megkapod bő 2 órában, de ha az egész délutánt rászánod a bulira, akkor 44 275 forintért a Totalcar szerkesztői is segítenek neked a fejlődésben.
A vezetéstechnikai tréning alkalmával mesterségesen állítják elő azokat a szituációkat, amik a közúton is előfordulhatnak veled. Hirtelen elvesztett tapadás a kanyar közepén, eltérő tapadási viszonyok a bal és a jobb tengelyen, jégpálya a műgyantán és hirtelen kikerülési manőverek.
- Tapadásvesztés. Tapasztald meg, milyen az, amikor az autód alól kirántják az utat. Mindhárom érintett pályát műgyanta fedi, amit folyamatosan locsolgatnak a tréning alatt, szóval sok tapadást ne remélj. Ez a csökkentett súrlódás ad értelmet az egésznek, ez visz bele olyan helyzetekbe, amiből az utakon szerencsére kevés akad. Azt hihetnéd, hogy csúszkálás csak télen van, de a műgyanta abban is segít, hogy biztonságban, viszonylag kis tempó mellett begyakorolhasd a baleset elkerülését, hogy aztán majd az életben nagyobb sebességnél is tudd, mit kell cselekedned.
- Pályák. Rántották már ki az autód alól a hátsó tengelyt? Itt ki fogják, és ha olyan ügyes vagy, hogy ezután még egyenesbe tudod hozni az autót, kapsz pár vízfüggönyt az utadba, amiket ki kéne kerülni (rántópados pálya). Ez a gyakorlat a stabilitásvesztést tanítja meg neked, amikor durva irányváltáskor kitör az autó feneke. Lesz szlalomgyakorlat is (ABS tesztpálya) és egy 140 méter hosszú, íves lejtőn azt is megtapasztalhatod, milyen amikor ennyire hosszan kell tapadás és nem tapadás határán egyensúlyozni (lejtő- és hegymeneti pálya).
A lebonyolítás
A rövidebb, kétórás tréning alkalmával egy nagyon rövid alapozás után 30-30-30 perc jut minden pályára a rádión keresztül kommunikáló instruktorral, a hosszabban egy negyven perces bemelegítés után 35 perced van pályánként, van egy mélyebb, egyórás elméleti oktatás is, illetve itt a TC szerkesztői is megpróbálnak tanácsot adni a továbbiakhoz.
Milyen autóval gyere?
Lehetőleg azzal, amivel jársz. Legyen jó a műszaki állapota, fogjon a fék, és ne tolj ki magaddal: ne világító tankolásjelzővel gyere, ne kelljen elmenni a tréningről tankolni. Amúgy nincs szükség bivalyerős szuperautókra, csak legyenek üzembiztosak, ne röpködjön egy behajított mélyláda, rekesz sör a vagy más a csomagtartóban. Az sem szempont, hogy legyen blokkolásgátlós, ESP-s a fékrendszer, instruktoraink ez esetben is elmondják a feladatok végrehajtásának a módját, természetesen az autó adottságaihoz igazítva. Nem kell újnak lennie a gumiknak, de futófelületük mindenképp legyen a megfelelő profilmélységű.
Helyszín és időpont
A Hungaroring belterületén, a pályán belül működő Groupama Tanpálya. Találkozó a Hungaroring főbejáratánál, a parkolóban. Praktikus tipp: ha navigációval jössz, a főbejáratot add meg célpontként. Október 1-jén lesz mindhárom tréning, a reggeli csoport 08:30-kor kezd, a délelőtti 10:30-kor, a délutáni, TotalDrive Exkluzív tréning pedig 13:30-kor. (A linkek mögött közvetlen jelentkezési linket találsz!)
Árak
A reggeli és délelőtti, rövid tréningek ára 18 975 forint, a délutáni tréning pedig 44 275 forint.
Jelentkeznél? IDE KATTINTVA is megteheted
Fontos: a jelentkezési URL megváltozott, vagyis ne a régi jelentkezési felületre menj megszokásból, hanem mindenképp a linkre kattints. Ott meglátod totalcaros tréningeket, ide („Információ és jelentkezés") kattintva jutsz a három külön alkalomhoz (itt lejjebb látod az eléd táruló képet), ezekből válaszd ki azt, amelyiket szeretnéd. Számítógépen egyszerűbb, mert mindhármat látod, MOBILON VISZONT JOBBRA-BALRA TUDSZ LAPOZNI A TRÉNINGEK KÖZÖTT, majd a Foglalás gombra kattintva tudsz jelentkezni és fizetni. Szeretettel várunk, hogy jobb autóvezetővé válj!