Az autóbuzéria nem ismer kor- és államhatárokat!

2008.04.14. 19:24


És mégsem csupán a Pepsi Generation Coca-Cola mámorban fetrengő fiataljaié a jövő, akik elhiszik, hogy nekik csak új autó kell, kedvező THM-re, MOST!  Nem minden felcseperedő örökös lát csupán beszámítható roncsot a nagypapa öreg négykerekű hagyatékában.

Feladó: Laci

Küldve: 2008. április 7. 19:48

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: Skoda 100l deluxe

Jó estét/sziasztok!

Egy eléggé nehéz választ követelő kérdéssorozattal fordulok hozzátok, ami az, hogy mivel a nagypapám már jóval 70-en fölül van, és beszéltem vele arról, hogy mi lenne a két Skoda 100-assal, ha nagyon megbetegedne, esetleg már jogosítványa sem lehetne. És mivel az autókra a családban nem volt jelentkező, ezért elvállaltam a kocsik életben tartását (attól függetlenül, hogy igazából el szerették volna adni őket), csak az a probléma, hogy én még csak 14-éves vagyok, és a családban rajtam kívül nincs "autóbuzi", tehát senki sem restaurált eddig nálunk kocsikat, javítani is csak ritkán javítottak, ezért a középiskolának egy autószerelő szakközépiskolába készülök..., ami nem feltétlenül a rossz tanulmányaim miatt történt, hanem azért, mert gyakorlatilag én magamnak az autószerelésen kívül más munkát nem tudnék elképzelni, meg hát a két Skoda. Csak kéne egy kis segítség:

1, Ezeket a Skoda típusokat érdemes egyáltalán restaurálni? (1972 Skoda 100l Deluxe, 1976 Skoda 100l). Mivel ezek mellett a kocsik mellett nőttem föl, nem szeretném ha csak elrohadnának valahol, de megérné hónapokat, akár éveket küzdeni velük?


2, Tudtok pár netoldalt, ahol Skodák restaurálásával foglalkoznak? Illetve ha nálatok van valami használható információ, akkor azt megosztanátok velem? (Pl. valami korhű prospektus,újság, szerelési útmutató stb.)

3.Szerintetek elég egy ilyen középiskola ahhoz, hogy kellő tapasztalatot gyűjtsek restaurálás-szerelés terén,esetleg már most is nézegessem e kocsik technikai megoldásait?

Még magamról pár sort tehát: 14-éves vagyok, észak-komáromi Szlovákia :(), Modellező voltam 2 évig (nem a lelkesedés, hanem családi problémák miatt abba kellett hagynom), tehát azért már valamilyen szinten tudok bánni a szerszámokkal, amióta élek autóbuzi vagyok :)

A választ előre is köszi, sry ha nem kellet volna tegezni téged/titeket.

Laci

Hogyne kellett volna. Számomra ráadásul különösen megható a történet, lévén, hogy jómagam épp egy piros S100-asban forgattam először kormánykereket (IO-64-41 volt a rendszáma, tízezer forintért adtuk el '86-ban, szanaszét rohadva). Segítettem, amennyi tőlem tellett: megadtam a legpörgősebb nem orrmotoros Skoda-fórum címét, meg leírtam a válaszlevélben, hogy nálunk nem sok értéke van egy S100-asnak, de az egykori gyártó ország utódállamában nyilván más a helyzet.

Hahó, 14 éves restaurátor, ha hallasz: egyrészt azóta találtam egy még jobban rád szabott fórumot.!Másrészt időközben beesett Baowah kolléga, aki szintén szlovák zászló alatt él, és megerősítette: bizony hogy felétek erősen kúszik fel a jó állapotú 100-asok értéke. Meg aszonta, hogy ha teszel két Weber-karbit a motorra, igazi élményautó válik a Skodából - ezt nem kívánom kommentálni.