Az előző posztban kivesézett törések és karcolások után most jöjjön a fényezés. Azt nem tudom, hogy a fényezők között milyen arányban vannak színtévesztők, de biztos vannak, ahogy ez Iván leveléből is kiderült:
Helló,
Jó a cikk. :)
Velem nemrég előfordult, hogy belémjöttek és a bal hátsó ajtót cserélni/fényezni kellett.
Megcsinálták, ismerős szakszerviz (nem márkaszerviz).
Elhoztam a kocsit, ott a műhelyben jónak is tűnt.
Másnap napfénynél kiütötte a szememet, hogy az eredeti szín egyfajta sötétkék, enyhe padlizsánlila beütéssel (hivatalosan Midnight Blue a neve), míg az új fényezés egyrészt sötétebb, másrészt a lilás árnyalat teljesen hiányzik.
Visszavittem és megkérdeztem, és ezt így hogy?
Erre a fényező azzal állt elő (amiről nem tudom, vajon igaz-e, vagy csak hanta), hogy ehhez a színkódhoz legalább 6 féle színkártya van, ami a keverési arányokat írja elő, ugyanis az autó gyártási ciklusa alatt a gyár a fokozódó környezetvédelmi korlátozások miatt sorra kiszedett komponenseket a festékből, így a sorozattól is függ, mikor melyik autó milyen színre lett fújva a gyárban ezen az egy árnyalaton belül. És úgy tűnik, az enyémnek egy hetedik színkártya kéne...
Hát nem tudom. Én mondjuk elég kényes vagyok a színekre, mert nyomdával és grafikával foglalkozom, de azért ezt egy fényezőnek is észre kellett volna venni, mikor megcsinálja.
Végül nemsokára eladtam az autót, így nem foglalkoztam a dologgal többet (a vevőnek magam mutattam meg dolgot, elmondva a fényező magyarázatát hozzá, őt se zavarta a dolog szerencsére.)
Üdv: Iván
Kedves Iván!
Asszem, akkor mindketten értjük, miről van szó.
Egyébként: az nem gond, ha egy színkódból több árnyalat is van. Egy (színlátással rendelkező) ember odatartja a színkártyát az autó mellé, és felismeri, hogy melyiket kellene kikevernie. Te nem ilyennel találkoztál. Az autót nem kellett volna elhozni.
Üdv:
Papp Tibor