Autóvásárlási tanács: új, családi és dízel
András nevű kedves olvasónk autóvásárlási kérdéssel fordult hozzánk: új, családi és dízel autót szeretne venni. A tanácsot Winkler Róbert adta:
From: András
Sent: Tuesday, May 06, 2008 8:21 PM
To: Winkler Róbert
Subject: Segíts nekem légyszíves
Szia Robi!Bizonyosan sokan kérnek tőled (tőletek) segítséget autóvásárlással kapcsolatban, én is ezt szeretném kérni. Tudom, tudom most jelent meg a TC Expressz melléklete, de én új autóban gondolkodom. Hülyeség? Nem az?
Hasonlóan a magyar átlaghoz, én is az ár megjelölésével kezdem: maximum 5 mFt. Leginkább magam használnám az autót munkábajárásra, de emellett mennék vele vidékre a telekre, télen síelni, mert az jó, meg úgy általában szeretek autózni egyedül is, a barátnőmmel is, családdal is, tehát sokat ülnénk benne. Évi kb. 25-30 ezer kilométert vezetek, az elmúlt négy-öt évben legalábbis. Szeretnék dízel autót, nem csak a megtérülés miatt, inkább a nagy nyomaték, kellemes vezethetőség az ami e mellett szól. Őszintén bevallom, némi előítélet van bennem az olasz és francia autókkal szemben, így ezekben nem is gondolkodtam.A kezdetektől olvasom (és néztem) a Totalcart, de a "rajongás" már a Kutyaszorítóban c. könyved megjelenése óta tart. Bízom az értékítéletedben és tapasztalatodban, nagyon megtisztelnél néhány gondolattal a fentiekkel kapcsolatban.
Üdvözlettel,
András
Kedves András,
Nem hülyeség, illetve felfogás kérdése. Én nem vennék új autót az értékvesztés miatt: én egyszerűen a tízéves Toyotákat tartom jó vételnek. Van kevés kivétel az újautó-vásárlásra, például Honda Jazzt érdemes újonnan venni, mert jól tartja az árát, tehát nincs akkora különbség az új és az egy-két éves Jazz ára között. Ugyanakkor a használtpiac tele van gyanús, törött, szar Jazzekkel, párszor már körülnéztünk és eléggé elcsodálkoztunk. Szerintem egyébként a Jazz a te céljaidra tökéletesen megfelelne, leszámítva, hogy a legjobban felszerelt is csak négymillió forint.
Vagy, ha nagyon síelésben és dízelben gondolkodsz, esetleg nézd meg a Nissan Qasquai-t,
Az 1,5-ös, 107 lovas dízellel ugyan nem fogsz elájulni a híres dízelnyomatéktól, de már el lehet vele járni. Igaz, ez csak elsőkerekes, de visítva belefér még az ötmillióba (5,2). Összkerékhajtásra meg valójában elég kevés embernek van tényleg szüksége. Téli gumival és hólánccal bármelyik sípályára eljutsz elsőkerék-hajtással is. Szerintem próbáld ki mindkettőt, aztán ha egyik se tetszik, jelentkezz, és kitalálunk valami mást.
Üdvözlettel:
Winkler Róbert