A múlt heti szárnyas hajós cikkünkre több olvasó is reagált, egészen érdekes infókat megosztva velünk. Például egy T-72-es harckocsi szakértő megírta, hogy mekkora pontosan egy T-72-es tankja helyett a hengerűrtartalma:
From: Csaba
Sent: Friday, May 16, 2008 3:32 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyasTisztelt Winkler Róbert!
Ismét érdeklődve olvastam cikkedet, melyben most a dunai hajózást veszed nagyító alá. Különös vonzódást érzek a "nagyvasak" iránt, főleg gépészeti szempontból, ezért alig vártam, hogy a sok érdekes, de számomra másodrendű beszámolód után az erőforrásokat is szemügyre vehessem. Ambivalens érzésekkel vettem tudomásul, hogy bár szép kép készült a motortérről és a leírás is frappáns, de csak a legerősebb hajót említed és ismét hibázol a cikkben: "...hogy ez a T72-es tank 62 liter hengerűrtartalmú motorja..."
Mivel közelebbi ismeretségben vagyok a T-72 harckocsival, biztosan állíthatom, hogy a motor hengerűrtartalma: 38,8 liter körül van (~150x180), ami jócskán elmarad az általad említettől. Amúgy a T-72 szabályzat (Pc/25) V-46 típusjelöléssel illeti a motort, amely egy mechanikus feltöltővel van ellátva, így hozza létre a 780/2000 (Le/ford) teljesítményt és 3100/1200 (Nm/ford) nyomatékot. Egyéb adatokért fordulj hozzám bizalommal, ha tudok/lehet segítek.
Egyébként a kép alapján nehéz megmondani, de lehetséges, hogy ez a motor szolgál a T-72-ben is.
Remélem nem neheztelsz rám a kijavítás miatt, nem kukacoskodásnak szánom.
Maradok továbbra is hűséges olvasótok!Üdvözlettel: Csaba
A csúnya éttermi hajóról is kiderült, hogy micsoda:
From: Anonymus
Sent: Thursday, May 15, 2008 6:46 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyasAz Újpesti öbölben található csúnya "éttermi" álló hajó valójában casino-szálloda hajó és Albán rendelésre Kismaroson készült a Santeam kft. álltal. Sosem fizeték ki.
A holland felirat megfejtését pedig Sanyától kaptuk:
Most már mindent tudunk. Köszönjük!From: Sanya
Sent: Thursday, May 15, 2008 6:34 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyasSzia Robi!
Tetszett az íras, míg olvastam én is ott voltam veletek a Dunan. :) Látom a holland nyelvű tábla tetszett, íme egy hevenyészett fordítás: Gépterem, Nem bejárat. A személyzet csak csökkentett fordulatszámnál mehet be. Max 800 RPM.
Üdv, és további jókat!
Sanya
Belgium