Minik: praktikum vagy divat?

2008.05.20. 10:17

 A múlt heti Hyundai i10 bemutatóval kapcsolatban írt nekünk Peresz olvasónk. A szerző, Papp Tibor válaszolt:

Feladó: peresz
Küldve: 2008. május 15. 14:50
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: i10bem

Szia!

A hivatalos árlista szerint az alapmodellben is van szervokormány.
http://www.hyundai.hu/html/autok/i10_spec.pdf

Még két dolgot kiemelnék.
1. NÉGY tárcsafék. (Ez tényleg nem rossz ebben a kategóriában.)

2. Vízhőmérő a műszerfalon. (Ezt meg mindenki kihagyja, még feljebb is, szóval ez sem semmi, egy városi autóban jól jön.

Nem is olyan rossz vétel. Városi dodzsemnek határozottan jó., mint írtad. :-)

Ez a praktikumra koncentráló mini, szigorúan racionális alapokon. A divatmini (Fiat 500, Ford Ka, Citroen C1, Lancia Ypsilon) már régen elvált a "praktikusok"-tól (Fiat Panda, Chevy Spark).

Szóval attól függ, ki melyik felé hajlik. Én speciel a praktikum felé. A kettőt legjobban kombináló mini eddig egyetlenegy volt: az előző Twingo. Bár a háromajtósság mínusz pont.

Üdv

 Szia!

Szerintem a Twingo jobb abból a szempontból, hogy létezik hozzá tologatható hátsó ülés, ha már alapból ilyen rövid a csomagtartója - egy ilyen jópofa lenne a Hyundaiba is. A kocsi a célnak megfelel, szerintem ez tényleg a "használati tárgy"-kategória, ahol nem az élmény dönt.

Sokszor az ABS-hez féktárcsa is jár, de például a Suzuki dobféket alkalmaz hátul. Azonban én nem az elvet szoktam díjazni: vannak rossz konstrukciójú, gagyi anyagú tárcsák és jól működő dobok. Hátul, ilyen kiskocsinál, amivel nem mennek kétszázzal autópályán, nem vontatnak hatalmas lakókocsikat, szóval, a dobfék tökéletesen megfelelhet.

Ja, és köszönöm, én úgy emlékeztem, hogy alapban nincs szervó - meg a műszaki adatokban is benne volt a szervótlan verzió. Javítottuk.

Üdv
Pt