A Hyundai-ok megítélése

2008.05.21. 09:45

 A Hyundai Klub Magyarország elnöke sajnos vagy nem sajnos, nem volt teljesen elégedett az i10-ről megjelent cikkünkel. De Papp Tibor azt hiszem, mindent érthetően megmagyaráz:

Feladó: F.Kornél
Küldve: 2008. május 16. 21:03
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: i10bem

 Tisztelt Papp Tibor Úr!

Elolvastam az i10-ről szóló cikket, melyet Őn írt. A hangvételben nem "csalódtam" ,mert évek óta hasonló a Hyundai márkával kapcsolatos megítélés a Totalcar-on. Viszont az mégis megütötte a "szememet", hogy egy miniautó nem bírja el a dél-koreai munkaerő költségeit és ezért kezdték el Indiában gyártani. A pontos információ a következő, Indiában régóta képviselteti magát a Hyundai Motor Co. a gyártás és eladás terén, sőt a Hyundai Atos Prime-ot is ott gyártják, és fogják is még egész sokáig az ottani piacra, mert ebben a kategóriában a legkeresettebb az Atos és a Maruti. Tehát nem új dolog ez az anyacégtől, sőt, gyártanak Hyundai-t az USA-ban és Európában is. Jelenleg a világ 5. legnagyobb autógyára. 
A hazai viszonyok sajnos az indiai (akiknek jobb a valutájuk mint a Forint...) felé tolódik, egyre inkább a minikategória kerül előtérbe.
Jómagam 4 éve hajtok egy Atos Prime-ot. Az autó (mint a Hyundai-ok általában)kifogástalan. A nagyobb autóklubok által végzett felmérésekben sokszor végez a Toyota mögött a márka...
A megemelt futóműnek köszönhető a bedőlés, ami még nagysebességnél (körforgmalomban) sem vészes, pláne nem ijesztő, s őszintén megmondom, hogy a téli "csapatások" kivételével még nem sikerült kihoznom belőle a kisördögöt. Munkámból adódóan sokat használom rossz terepviszonyok között. Szántóföldet is járt meg párszor, valamint a Szigetközt is keresztül-kasul bejártam már milliószor, s még a tengelyig érő sár sem jelentett gondot. Sőt a Dunán átívelő épített zubogókon is sikerrel áthalad az autó (lökhárító tetjéig érő víz).
Azzal, hogy írtam Önnek csak annyi célom volt, hogy egy kicsit más színben tüntessem fel mind a márkát (melyet lenézően kezelnek sok helyen), mind pedig az Atos-t és az i10 típust is.
Ajánlom figyelmébe a www.gportal.hu/hyundai, valamint a www.hyundai-motor.com-ot. Az előbbin tulajdonosi vélemények, az utóbbin pedig számos érdekesség található. Érdemes az indiai Hyundai oldalt is megtekinteni.

További jó munkát kívánok!

Tisztelettel:

Füredi Kornél
elnök
Hyundai Klub Magyarország

Tisztelt Füredi Kornél Úr!

Nem tudom, milyen hangvételt vár a Hyundai-okkal kapcsolatban. Mi ugyanis soha sem egy márkáról írunk, hanem az adott típusról. Ha mondjuk az említett típust a BMW vagy a Skoda gyártotta volna, pontosan ugyanilyen cikk született volna róla. Azt már Önnek kell eldöntenie, hogy ez pozitívum, vagy negatívum.

Egyébként - bár nem régóta dolgozom itt - én úgy érzem, hogy írásainkban nem éri semmilyen hátrányos megkülönböztetés a Hyundai típusait, hadd emlékeztessem Önt például az i30 négycsillagos értékelésére a tesztünkben. Akkor mit mondjon a Renault a 2,5 csillagos vadonatúj Kangoora, vagy a Subaru a háromcsillagos Imprezára? A Hyundai típusai szemmel láthatóan feljövőben vannak, de a márka kínálata még nem teljesen homogén. Az i30 például egészen kiváló a maga nemében, szerintem ugyanez igaz a kisautók között az Accentre, de a pont most bemutatott, felújított Sonata is hatalmas minőségi fejlődésen ment át.

Nyilvánvalóan az i10 egy másik világ autója: úgy kell sikeresnek lennie, hogy Indiában is eladható (=olcsó) legyen, de azért az európaiak is elfogadják. Ezt a célt azonban biztosan kompromisszumok árán lehet elérni: egyszerűbb anyagok, kevés extra ötlet, célszerűség. Szerintem ilyen remek ár mellett nincs is szükség többre. Egyébként Az indiai gyártás valóban bevett dolog, nemrég olvashatta nálunk, hogy az eddig Angliában Nissan Micrát is ide telepítik, de onnan érkezett hozzánk a Suzuki Alto is, sőt, a Suzukik 1,3 literes kis dízelmotorját is ott készítik majd, nem tudom pontosan, hogy beindult-e már a gyártás.

Azt hiszem, az i10 akár az ön Atos Prime-jának méltó utódja, mert bár a gázlón való átkelést nem próbáltuk (talán ezt nem bánja az importőr), azért rossz úton meglepően jó. Ráadásul valóban kényelmes a rugózása.
Azonban ennek a fokozott oldaldőlés egyenesági következménye - tegyük hozzá, az "ijesztő" szót nem alkalmaztam rá. Viszont érdemes megemlíteni azok számára, akiket ez zavarhat.

Oldalukat megnéztem, s tegyük hozzá, meglepődtem, hogy a márkának milyen baráti köre van. Amennyiben programokat szerveznek, ezeket jelezzék ezen  az email címen, és mi a hétvégi programajánlónkban közzétesszük.

Üdvözlettel:
Papp Tibor