2008.05.22. 13:29

Feladó: Matyika, hopihe

Küldve: 30 2008.05.21 22:56:48

 

A Hyundai megítélésével naponta szembenézünk mi tulajdonosok.

"Ez is egy autó?" - ez az alaphang.

Hogy miért? Ki tudja... egyetlen fanyalgó sem tudja érvekkel alátámasztani a rossz véleményt. Gagyi, - hatodik legnagyobb autógyár , a világon - mert koreai, mert kicsi, mert olcsó, mert nincs nagy múltja, - 40 éves múltja van - mert ronda, ehhez hasonló, üres előítéleteken alapuló látszatvélemény.

Mindenesetre annyi biztos, hogy halmozottan fordul elő a márka családokon belül, és a legtöbb tulajdonos hű a márkához, illetve igyekszik a lecserélt Hyundai-át úgy eladni, hogy a látómezejében maradjon. Szerintem ez jelent valami jót. Mint a "másik" klub alapítóinak, van némi rálátásunk a dologra. Nem kell agyon fanatizálni ezeknek az autóknak a tudását és erejét, viszont tény, hogy a saját kategóriájukban minőséget képviselnek.

Az i10 pedig... egy miniautó. Van olyan ügyes, okos, aranyos, mint egy másmilyen márka ugyanilyen kategóriás modellje. SŐT. Amikor összehasonlítjuk valamivel, tán ezekkel kéne összehasonlítani.

Rácz Úr megtette, az i30-al kapcsolatban.. . Az, hogy valamiért egy Hyundai mindig "gyengébb" a Totalcaron mint az KIA-féle ikertestvér, örök bélyegnek tűnik. Csak az felejtődik el, hogy ők nem egymás konkurensei akarnak lenni tulajdonképp, hanem a többi márkáé, ezekkel kellene összehasonlítani, nem design elemek, vagy nem tetsző kilincsállás szerint (lásd Santa Fe teszt), hanem valódi tulajdonságok alapján, amitől egy ember el tudja dönteni, hogy egy ilyen teljesítményű, menetstabilitású, stb autóról mit gondol.

Ezzel együtt ez az i10 teszt nem olyan rossz, ismerve az autós újságírók viszonyát a miniautókkal. :D

Fehér Göngyi (hopihe30)
Héber Mátyás (Matyika)
Hyundai Autó Klub
hyundaiklub.hu

Tisztelt Fehér Göngyi (hopihe30), Héber Mátyás (Matyika)!

Köszönöm a biztatást. Dolgozunk rajta, hogy a megfelelő ellenfelet megtaláljuk az i10-nek, összehasonlító tesztre.

Bár tisztelem az autógyártók nagyságát, ilyen alapon a GM-nek csakis jó autókat kellene gyártania. Ami ugye könnyen cáfolható. Ezért kevésbé érdekel, hogy egy adott gyártó mekkora.

Szerintem egyébként az i10 egy korrekt mini, amint azt már egy "másik" klub elnökének (hány klub van összesen?) kifejtettem. De azt kell mondanom, hogy például a nemrégiben eladott 13 éves Nissan Micrám azért jobb kocsi volt, mint ez az i10. Rendes anyagminőséggel készült, jobban kanyarodott, jobb motorja és váltója volt, jobban használható volt a csomagtartója, sőt, még rendes méretű pótkereke is volt. És ez visszatartott attól, hogy rendkívüli hurráoptimizmussal emlékezzek meg a típusról. Tudom, azóta sokat fejlődött a környezetvédelem, van ABS, szervokormány, légzsák - és ezek az újítások mindegyikét tartalmazza az i10. De amit beleraknak pluszban, azt valahol máshol ki kellett venni - és ez a trend sajnos az összes mai miniautón tetten érhető. Hát ezért mondom, hogy a mai mezőnyben korrekt ajánlat. De nem átlagon felüli.

Higgyék el, hogy például a Toyotát sem az tette naggyá, hogy a világ legjobb autóit gyártotta: ha megnézzük, gyártmányaik új korukban erősen átlagosak, hogy mást ne mondjak, a Corolla kereklámpás verziója kiskocsi volt az akkori vetélytársakhoz képest - csakhogy ezek a Corollák a mai napig problémamentesen működnek, eladhatók, tartósak. Szemben a vele egyidős jóautókkal. És a Hyundai pontosan ezt az utat választotta - lásd az amerikai, európai megbízhatósági felméréseket. csak ez sokkal lassabban érvényesül egy márka megítélésében, amit tovább tud rontani a zilált importőri háttér, ahogy az Magyarországon történt. Így lehetett, hogy a közelmúltig nem ült újságíró Hyundaiban, hacsak nem vett, vagy nem az Autóteszt című lapnál dolgozott. De ezt most hagyjuk.

Még egy apróság, a Kia testvérrel kapcsolatban. Az i30 valóban kicsit más, mint a Cee'd (kormányzás, rugózás), nem értem, miért. Ez esetben osztom Rácz úr véleményét, igaz, az eltérés nem nagy. Olyannyira, hogy - mint azt már írtam - az abszolút skálán így is remek értékelést kapott az i30. Sok márkalub örülne itt egy négyesnek.

A differencia sokkal nagyobb a kombiknál, ha jól emlékszem, jelentős a csomagtartók mérete közti különbség. De ezt majd meglátjuk hamarosan.

Ugyanez viszont nem mondható el az általam becsült Rio/Accent párosra, amelyben ráadásul a piac egyik legjobb 1,4-es motorja van - csak azt sajnálom, hogy a Hyundai nem készít ötajtóst belőle. Ennek is nyilván piacpolitikai okai vannak - a konszernen belül inkább a Kiát szánják a fiatalosabb európai piacnak. Arra kérném mégis Önöket, hogy ne legyenek rossz érzéseik a kiásokkal szemben, hiszen ez olyan, mintha egy citroenes meg egy peugeot-s azon vitázna, hogy melyikük autójában van jobb HDI-motor.

Hadd ajánljam fel viszont Önöknek is azt, amit a "másik" klubnak - és ha a többi Hyundai-klub vezetősége is olvassa, nekik is - hogy amennyiben találkozókat szerveznek, értesítsenek minket az olvasok@mail.totalcar.hu címen, és mi a hétvégi programajánlónkban közzétesszük. Persze, annak örülnénk a legjobban, hogyha félretennék a megosztottságukat, és egyesített erővel állnának ki szeretett márkájukért. Akár velünk szemben is.

Kívánok Önöknek jó hyundaiozást.
Üdvözlettel
Papp Tibor