Ha nem tud dönteni, matekoljon!
Tárgy: tanács kérés
Dátum: Mon, 19 Jan 2009 21:49
Feladó: István
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor!
Segítségét szeretném kérni "sajnos" autóvásárlás előtt állok, mivel egy 19 éves Renault 1,9 D Chamade rendelkezem ami nem lenne baj de egy pár éve átment pénznyelőbe, most megint szerelőnél van adagolóprobléma miatt... már betelt a pohár. Nem vagyok vmi jó döntéshozó, már régóta szemezgetek az Daci logan mcv-vel, nem tudom miért , de újabb LOGAN 1,5 DCi 85 LE MCV 7 szem, tetszett a nagy helykínálata, mivel faun élek gyakrabban előfordul, gyakran kell földutakon használnom az autót. Ezért gondoltam, hogy ez a praktikusabb számomra, de jöttek lebeszélő "jó barátok", francia 1,5 dci gyakrabban elromlanak porlasztócsúcsok erről olvastam a népítéletben "Dacia Thalia Renault" javításuk nem lehetséges csak cseréjük ami igen húzós. Átrozsdásodási garancia csak hat év??? nem tudom. Nézegettem az új Thaliat, tettszik szép is de kevesebb a garancia mint a Daciara időben és km-ben is. Jelenleg a Kia CEE'D SW 1.4 5DR L COOL 3 199 000 ft ami elérhető számomra igaz ez 1,4 benzines ...
Most jelenleg ott tartok, hogy inkább nem is vennék autót,de kénytelen leszek....
Tanácsát előre is megköszönve: egy tanácstalan ember.
Kedves István!
Nehéz kérdést tett fel. Ilyenkor nekünk meg kell tippelnünk, vajon mire fogja használni a kérdező a kocsit. Gondolom, a felsorolt típusok alapján, nem csajozni szeretne az autóval (vagy a "faun élek" egy freudi elírás lenne?), hanem egy szimpla négykerekű, gurulásra képes, praktikus helyváltoztató készüléket keres. Erre a feladatra mindhárom alkalmas.
- egyrészt a Renault egyik legmegbízhatóbb motorja az 1.5 dCi, emellett nagyon takarékos, bár hozzáteszem, ha nem fut sokat, lehet, hogy felesleges dízelbe beruházni. De ezt Ön tudja. Amennyiben azonban nem tud olyan kutat, ahol 100 százalék bizonyossággal jó minőségű a gázolaj, akkor szintén mellőzze a dízelmotort, mert elég egy rossz tankolás, és jön a porlasztócsúcs-mizéria, százezrekért. Ez azonban a Népítéleten 1 darabot jelent a dízel Loganok közül, vagyis elenyésző. Ennyit bármelyik márkánál talál, de ez nem az autó műszaki problémája. Egyébként az úgynevezett prémium ("osztrák hegyvidéki", "magyar törzsfejlődési", "holland győzelembetűs erő", és társaik) gázolajok tankolása, főleg télen, orvosság erre a kérdésre, de ezekkel még kevésbé éri meg a dízelmotor. Továbbá, amennyiben tudomásul veszi, hogy a Logan olyan , mint egy kishaszongépjármű, amibe több ülést szereltek, viszont hasonlóan igénytelen, strapabíró, gyenge szellőzőrendszerű, kicsit lomha, nem élmény a vezetése és itt-ott széndékosan olcsó megoldásokat alkalmaztak benne, akkor nem fog csalódni benne. Átrozsdásodni nem fog, hacsak nem tárolja tengervízben - de a fényezése nem olyan, mint egy Audié. Talán, ha megvárja frissített változatot, annak már egy fokkal gusztusosabb a belseje, legalábbis, ha a Sanderóból (teszt: http://totalcar.hu/tesztek/sandero14/ ) indulunk ki. És nem is volt olyan rossz szaga. Rácz Tamás 17 cikkes sorozatának utolsó darabját pedig ezen a linken találja: http://belsoseg.blog.hu/2008/01/27/loganmcv_17 , és ott megvannak a korábbi cikkek linkjei is.
- a Thaliát nem ismerem személyesen, de autószerűbb, gusztusosabb, mint egy Logan, bár ez sem a presztízsautók mintapéldája. A Thaliák, amelyeket egyébként Törökországban készülnek, egészen megbízhatóak voltak az előző generációból. Erről sem beszélném le, a dci motoral kapcsolatban pedig, mint fent. Szerintem egy Chamade méltó folytatása egy Thalia: lényegében ugyanazt nyújtja, ugyanakkora, viszont kulturáltabb és lényegesen biztonságosabb. Elvégre közel 20 év van a két típus között. Cikk itt: http://totalcar.hu/tesztek/thalsand/
- a C'EED bizony az 1,4-es benzinmotorral koránt sem olyan takarékos, mint a két dízel. De egy egészen jó autó, a háromból messze a legjobb. Én ezt venném, de lehet, hogy túlzottan elvárosiasodtam, viszont arra, amire önnek kell, a Logan vagy a Thalia lehet a jobb választás, például jár horgászni/telekre, satöbbi, rossz földutakon. A C'EED-et akkor venném, ha rendszeresen hosszú utakra mennék, mert ennek a legnívósabb az utastere, legjobbak az ülései. Vegye számításba azt is, hogy a hétéves garancia hét év márkaszerviz-látogatást jelent, minden egyes olajcserénél, vagyis amikor a loganos már pár éve a sarki maszekhoz viszi a kocsiját, Ön még drága olajat, olajszűrőt és munkadíjat fizet meg, magunk közt szólva, teljesen feleslegesen. Teszt: http://totalcar.hu/tesztek/ceedsw16crd/ és http://totalcar.hu/tesztek/ceed16crdi/ - nem tudom, miért, de nálunk csak dízelek jártak.
Ha viszont most azt várja itt a végén, hogy vidáman ideírom "tudja mit? vegyen Thaliát!" - nos, akkor csalódást kell okoznom. Döntenie Önnek kell. Vagyis ott vagyunk, ahol kiindultunk, mivel nem én fogom jövedelmem jelentős részét beleönteni egy autóba.
Van azonban még egy csapda, ahol viszont eldőlhet a kérdés. Menjen el a kereskedésekbe, üljön be az autókba, kérjen pontos(!!!) finanszírozási ajánlatot, adja hozzá a Casco és a kötelező biztosítás díját. Így látni fogja, mibe kerül ez havonta. Saccolja meg azt is, hogy mennyit költ majd havonta üzemanyagra, mondjuk a dízeleknél 5,5, a benzinesnél 7 literrel kalkulálva.
Aztán nézze meg, mennyi a különbség havi szinten a költségekben. Ha ezer forint.. az évi 12 ezer. Havi kétezer ..az évi 24 ezer. Ha háromezer, akkor évi 36 ezer. És mondjuk ha öt éves futamidővel kalkulálva, évi 36 ezer forintjával, az már a végén 180 ezer forint! Szóval a havi szinten elaprózódó különbségek a végére hatalmasak lehetnek. Figyeljen arra is, hogy milyen méretű kerekek vannak a kocsin, és nézze meg, mennyibe kerül egy új gumi. Továbbá, derítse ki, hogy milyen gyakran kell a kötelező szervizekre hordani az autót, és azok mennyibe kerülnek. Aztán húzzon egy vonalat, és adja össze az egészet! És vegye meg azt a kocsit, amelyik alatt a legkisebb szám szerepel. És a válságos időkre gondolva kalkuláljon úgy, hogy a jövedelme akár 20-30 százalékos törlesztőrészlet-emelkedés esetén is elég legyen, ha véletlenül(?) leértékelődne a forint.
Hát ennyit tudtam segíteni, remélem, ez elég.
Üdvözlettel:
Papp Tibor

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
