Az Omega jó választás lehet?

2009.04.21. 13:45

Tárgy: Omega jó választás lehet?

Dátum: Thu, 9 Apr 2009 20:02

Feladó: Diesel 55

Címzett: Papp Tibor

Autócsere előtt állok, legalábbis elgondolkodtam rajta, hogy túladok 11 éves 400as Roveremen (2.0 SI). Eléggé sokat költöttem rá, bár az 550 fontos ár barátságosnak tűnt. Egy dieseles Omega régi álmom kombiban 2.2es esetleg 2.5os, de olvastam a totalcaros tesztet ( volt kettő is: egy új korában, egy meg taxisként 2.0tdi-vel). A két cikk eltérő volt, és kissé ellentmondásosnak tűnt. Én 1600-2000 font körül nem szeretnék többet szánni az autóra. Igazából bármelyik autó megtenné, ami egy nagyobb köbcentis diesel (2000ccm felett) és eléggé tágas és kényelmes a hosszú útra...évente 2-3szor is megteszem Anglia-Magyarország távot, és itt is sokat autózok. De állandóan látom, hogy a használt dízeleknek nagy a buktatója, hogy esetleg mire lehet odafigyelni. Mert rendszerint jóltartottak a kocsik itt kint. Szóval nem tudok dönteni.

Köszönöm a segítséget: István

Kedves István,

pont aznap, amikor a mailje megérkezett, két Omegával is összehozott a sors. Az egyik mögött mentem, iszonyatos füstben, a másikkal nem volt ilyen gond, mert egyrészt benzines volt, másrészt, kötélen vontatták.

Hát, ezek után - illetve az taxi-Omega cikk szerzőjeként - csak annyit, hogy mérlegeljen jól. Persze egy megkímélt példány koránt sem olyan leharcolt, mint egy taxi, és kellemes a belső tere. És ha ilyen, akkor az Omega egy nagyon szerethető autó, kényelmesen rugózik, nem túl hangos, hosszú távon sem fárasztó a vezetése. Mégiscsak nagykocsi.

Az is tény, és ezt a Népítélet is alátámasztja, hogy még a legmegátalkodottabb típusokból is akad megbízhatóan működű darab. Bár kisebb a valószínűsége, hogy ilyet kapjunk.

Ha dízelt akar, én a 2,2 literest javaslom, a kétliteres gyenge. Érdemes előtte alaposabban ránézetni, mert a VP44-es adagoló (és annak elektronikája) lehet beteg, esetleg a turbó szorulhat felújításra. Bár, ezt még ki lehet bírni. Hiszen akárhogy is számolgatom, 2000 font az cirka 660 ezer forint, ami még innen, Magyarországról nézve is nevetséges összeg egy ekkora kocsiért. Csak nem szabad elhinni, hogy ennyinél megáll, mert biztos kell majd rá költeni.

Egyébként, a költések minimalizálása érdekében érdemesebb kihagyni a 2,5-ös BMW-származású dízelt, mert ennek a tulajai hajlamosabbak voltak kitolni a szemét. Hadd másoljam ide az egyik Népítéletből a hibalistát, javítási költségekkel (már a második sornál érdemes jól megkapaszkodni...):

75 000 km Fagyálló feltöltés, vízpumpa csere 11 206 Ft
76 000 km Hengerfej, dugattyú, tömítés, olaj, ködlámpa csere 813 339 Ft
76 000 km Olaj és szűrő tömitőgyűrű csere, 32 134 Ft
81 598 km Pollenszűrő csere 3 308 Ft
82 153 km H1, H3 izzó csere 1 093 Ft
87 169 km Display csere, Olajcsereleeresztő csavar jav., Szeleptőke, Konzolizzók csere, Kozmetika 98 264 Ft
93 484 km Golyóscsapágy, kardánfelfülgesztő cs. 15 423 Ft
104 639 km Turbó csere, váltó olaj csere 87 575 Ft
104 639 km Kardántengely, Csuklóstengely, Olaj és szűrö tömítőgyűrű csere 132 901 Ft
108 100 km Zöldkártya 1 118 Ft
119 217 km Lendkerék csere 155 816 Ft
119 361 km Konzolizzó csere 684 Ft
123 268 km Fogantyú csere 4 260 Ft
127 000 km Olaj és szűrő tömítőgyűrű csere 17 108 Ft
140 774 km Kipufogó rendszer csere, Olaj és szűrő csere 112 150 Ft
142 005 km Díszléc 10 228 Ft
146 831 km Hátsó féktárcsa csere 18 559 Ft
147 778 km Résolajcsövek és tömlő csere 4 169 Ft
158 200 km Zöldkártya 2000 Ft
160 347 km Olaj és szűrő tömítőgyűrű csere 40 458 Ft
161 310 km Görgő és ékszíj csere 48 455 Ft
162 210 km Biztosíték, Termosztát, Görgő csere 38 745 Ft
174 331 km Differenciálmű javítás, Olajcsere 97 405 Ft
185 410 km Fékpofa, érzékelő csere 38 095 Ft
187 957 km Persely csere, futómű javítás 27 429 Ft
189 138 km Olaj, szűrő, légszűrő, pollenszűrő, ködlámpa csere, 6éves revízió, műszaki vizsga 93 613 Ft
193 564 km Felirat csere 6 316 Ft
196 096 km Vezérműlánc feszítő görgő csere 20 334 Ft
197 194 Villamos javítások, Generátor csere 34 678 Ft
205 560 km Olaj és szűrő csere, zöldkártya 82 953 Ft
207 325 km Külső és belső kozmetika 22 910 Ft
223 751 km Olaj és szűrő tömítőgyűrű csere 20 040 Ft
228 371 km Porlasztócsúcs, gömbfej, csukló, beömlőcsonk, fúvóka, ablaktörlő lapát csere 302 040 Ft
229 410 km Szélvédő csere, 87 254 Ft
238 000 km Kézifékkötél állítás 575 Ft
249 385 km Olaj és szűrő csere, zöldkártya 7 188 Ft
250 000 km B.e. kilincs csere 7 715 Ft
255 000 km Kuplungtárcsa csere 32 000 Ft
270 000 km Akkumlátor csere 16 000 Ft
274 000 km Féktárcsák, betétek csere 50 000 Ft
288 000 km Vízpumpa csere, Adagoló javítás 60 000 Ft

Ezeknek egy jelentős része tényleg nem jelentős probléma, de sajna akad közte az is. Az is tény, hogy a 2,5-ösök tulajdonosai között is nagyon sok az elégedett, de itt nagyobbak a szélsőségek - mindkét irányban. Mondjuk, azért lehet, hogy megnéznék egy C 250 turbodieselt is (W202), vagy egy 525 td(s)-t, bár nem tudom, milyenek az árviszonyok arrafelé. Azok jobb túraautók az Omegánál.

Üdvözlettel:
Papp Tibor