Megbízható családi 600 körül
Tárgy: Megbízható családi 600 körül
Dátum: Tue, 26 May 2009 12:37
Feladó: H. Tamás
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibor,
Autóvásrlás előtt állunk, egy 4 fo"s családnak kellene megbízható családi autót nézni 600e körül. Elvárás a klíma és az ABS, na meg a lehetőleg minél jobb passzív biztonság. Ja, és lehetőleg ne legyen sedan, szeretek kényelmesen pakolni az autóba, úgyhogy a kombi vagy az 5 ajtós lesz a nyerő.
Én eddig inkább a japánok közt nézelődtem, a Carina E, Carisma vonalon. Érdemes lenne tágítani a kört (mondjuk a német - Vento, Astra vonal felé)?
Köszönettel,
H. Tamás
Kedves Tamás,
amikor hasonló kérdés érkezik, fogom magam, és az autós hirdetési oldalaknál beírom a kívánságtartomány +-50 ezer forintos sávhatárral. Gondolom, Ön sem tett mást.
Őszintén szólva meglepett, hogy ebben az árkategóriában valóban találtam Mitsubishi Carismát, de ezek jelentős része 1.8 GDI közvetlen befecskendezéses motorú, amely ijesztően high-tech ennyi idősen, ez kerülendő, inkább egy 1,6-os. Mivel nem hobbiautóról lenne szó, most persze nem dobnám fel a Citroen Xantiát, legfeljebb második járműként, de legyünk realisták: 15 éves korában a megbízhatóság minden autónál relatív. Érdemes talán inkább az olcsón és egyszerűen javíthatót mondani.
És ha erről van szó, az Astra F helyett inkább a B Vectra jöhet szóba. Hogy miért? Egyrészt, egy középkategóriás modell, vagyis (a kor) színvonalán igényesebben gyártották, Németországban, vagyis nem itthon, és több lehet bennük az extra, nem arra kell figyelni, hogy egyáltalán szervokormány legyen bennük. De pl valószínűleg tartósabb a fényezésük, ha már látott magyar fehér Astrát látványosan korrodálódni, akkor tudja, miről beszélek. Az Opel mellett szól az is, hogy nem csak bontóból, hanem utángyártott alkatrészekből is van választék bőven, és olcsón. A japánok esetében ez nincs így, még akkor is csak korlátozottan igaz, ha európai gyártású. Igaz, a Vectrából kevés az ötajtós, könnyebb talán kombit találni. Arra azért figyeljen, hogy az Ecotec ne legyen kopott, a korai példányok akár 100 ezer km alatt is elkezdték kajálni az olajat. De ez igaz az Astrákra is, érdemesebb a nyolcszelepes, régebbi benzinmotorokat keresni.
Ami a Vento vonalat illeti, az ugyebár sedan, de például Golf III kombit is érdemes ettől függetlenül megnézni. Ezekre is igaz, hogy relatíve javíthatók, ráadásul egy 1,6-os nyolcszelepes benzines még jó kondícióban lehet. Nekem elég szomorkás autó akár a Golf, akár a Vento, de működhet. Ezen kívül még akadhat néhány, talán kicsit gyanús Octavia is, ezeket is vegye talán szemügyre, bár ezek valószínűleg lelakottabbak.
Amit még kidobott a gép: Nissan Primera, ez lehet tartós, de az alkatrészek ehhez sem olcsók, illetve a másik kortárs, a Mazda 626 "szappan" generációja. Ha egy ilyen jön szembe, és egy hozzáértő szerelő is átvizsgálta, akkor talán megvehetők, mindkettőből létezik ötajtós, nagy csomagterű változat. Bár szentségtörésnek tűnhet, próbaként akár egy 306 kombit is megnézhet.Ez egyszerű konstrukció, a hátsó futóművet kell megnézetni egy Peugeot-szerelővel, ha nincs beállva, más nagy baja nem lehet - csak kisebb.
Üdvözlettel:
Papp Tibor