Ha megkívánsz egy Kalost....
Tárgy: Kalos, Aveo, vagy amit akartok
Feladó: M. Zsolt
Dátum: Tue, 16 Jun 2009 11:16
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor!
Autóvásárláson töröm a fejem, mint mindig. Sokféle autóm volt öregek tragacsok de nekem legalább különlegesek, és nem kellett hitelt felvennem. (Azt hiszem mindenki így jár, akinek túl sok matchboxa volt gyerekkorába, de felnőttként mégsem lett űrhajos se bankár) Volt benga svéd kocsim, morcona ötkarikásom, pici ferdeszeműm, sportos japóm, elegáns franciám. Nem válogatok. minden autó tetszik valamiért. Mivel kezdek öregedni, hát megnéztem a kispolgári kocsikat is 1millióig, vagy netán fölötte. Felmerült bennem egy kérdés, miért olyan olcsó egy öt éves Daewoo Kalos? Én több ízben is ültem benne két ismerősömnek is volt, meg is lepődtem mert a hosszú utakon csak halkan duruzsolt ment a légkondi, valamiért egész kellemes kocsinak találtam, pedig akkor egy Honda Prelude ádáz boyracere voltam. A népitéletből kiderült, hogy egynehány motorhibbákkal került ki a gyárból, meghogy ebbe opel ecotec motor van ami nem túl erős cserébe sokat fogyaszt. Mi igaz ebből, mit lehetne erről a Kalosról bővebben tudni, mert én utánna néztem a neten de nem sok mindent találtam. A fórumokban csak elfogult tulajok bizonygaták, hogy a hengerenkénti négy szelep az csak a nagyok parasztvakítása, így jobbnak láttam inkább egy levelet írni. És megtetszett a nyugott kispolgári érzetet sugalló 5 ajtós 1.4 es Kalos, ami nem sportos, nem vagány, nem nagy, nem is kicsi, és 800 ezer jó magyar forintért csak öt éves. (Sose volt még öt éves autóm, de talán 8 éves se nagyon.) Lehet, hogy ez egy rossz választás lenne és mindenki szabadulni akar tőle mert hemzseg a hibáktól, mint az olcsó bicikli a madaras tescoban, vagy csak az a gond, hogy az elejére azt írták Daewoo, és nem presztizsmárka? A másik kérdésem inkább egy témaajánlat lenne mert ez is érdekelne a használtpiacon. Ha nem Daewwo akkor kétszer ennyiért választanék egy használt suvot. ( CRV, RAV, HRV, etc) Érdekelne egy összehasonlító teszt, ebből a kategóriákból. Kiváncsi lennék tíz év alatt milyen állapotban vannak ezek a suvok és melyik a jobb miben?
Válaszát köszönöm!
M. Zsolt
Kedves Zsolt,
kábé egykorúak vagyunk, de én még nem érzékeltem magamon a vágyat egy Aveóra. Elárulod, hogy mik a tünetek, hogy felismerjem, amikor nálam is bekövetkezik:)
A Kalosszal szerintem az a helyzet, hogy túl sok van belőle, adták kedvezményes hitellel fűnek-fának, csakúgy, mint pl. a Thaliát. Márpedig ez lenyomja az árakat, pláne fizetőképes kereslet nélkül - a gazdasági hatások pont az ilyen típusok vásárlóit érintik hátrányosan. És valóban probléma a név is, nézd csak meg az utakon, hány Nubirát műtöttek át utólag Chevyvé, amikor megváltozott a neve, a kereskedőknél kurrens cikk lett a Chevy-embléma.
Azonban a Kalos, így korai változatban elég egyszerű darab, de végülis mindent tud, amit tudnia kell. Akkoriban még a Matiz szintjén mozgott a műszerfal (a Chevy Aveóban sokkal normálisabb van már), és én úgy emlékszem, hogy a klíma és a szellőzőrendszer teljesítménye sem volt mindig elég a kocsihoz. A meglepően magas fogyasztást is alá tudom támasztani, és ráadásul az is zavaró, hogy nem nagyon megy - ez a kombináció pedig együtt bosszantó. Sokkal jobban elviselné az ember, ha legalább az egyiket tudná, leginkább a kis fogyasztást. A rugózása lágy, és nem is kicsit, a kanyarokban billeg, mert keskeny és magas. De tény, hogy elfogadhatóan elfér benne két gyerek hátul. A hibáktól nem hemzseg, bár pár beteg példány akad, de nem annyi, hogy telítsék a piacot. Arra viszont oda kell figyelni, hogy legyen benne szervokormány, mert akadhat a piacon egy-két kakukktojás, kenyérszervóval, ez is lehet oka a gyanús olcsóságnak. Ahogy visszaemlékszem, a váltója sem egy csoda.
Lehet, hogy ezért nem érzek különösebb vágyat egy Kalos iránt. De be kell látnom, hogy használati tárgyként, ennyiért nem rossz vétel, ha csak egy guruló, fedett, fűtött használati tárgyra van szüksége az embernek. Igaz, többet nem is mint amennyiért kínálják, és különösebb örömöt sem fog okozni, az árán és az egyszerűségén kívül. Bár, az egyszerű tárgyakban kétségkívül van valami szerethető.
Használt SUV-teszten én is töröm a fejem, nem lesz egyszerű összehozni, de látom, igény lenne rá.
Üdv, remélem, segítettem
Papptibi