From: Szaniszló Zoltán
Date: Tue, 28 Jul 2009 22:18:08 +0200
To: Papp Tibor
Subject: levél
Tisztelt Papp Tibor!
Szeretném leszögezni, hogy minden este az oldalukat olvasgatom és nagyon kedvelem a cikkeiket. Viszont egy mondat kicsit zavarba hozott. "Államunk okosan odavágott ezzel a hazai gyártásnak, hiszen a motor Szentgotthárdon készül" Ön szerint, aki meg tud vásárolni egy több mint 8 milliós autót, annak megterhelő lesz az a többlet amivel hozzájárul Magyarország fejlődéséhez?
Ön szerint, hány százaléka marad hazánkban az ott gyártott motorokból? Egyébként pedig, amíg nincs végleges törvény, addig felelőtlenség találgatásokkal érvelni.
Részemről nagyon is egyetértek, hogy végre a tehetősebbekről húzzanak le még egy bőrt és ne a szegényebbekről.
További szép napot kívánok!
Szaniszló Zoltán
Kedves Zoltán!
Jelen esetben részben igazat adok önnek. Elvégre mocskos gazdag, aki 8,5 millióért autót vesz. Vajon mekkora havi fizetés kell hozzá? Biztos félmillió feletti. De hozzátenném, hogy az Insigniában ez lehet az első motor, amivel az autó egyáltalán meg tud mozdulni, nem sportolási, meg luxuscélzattal, hanem egy előzés biztonságos végrehajtásához.
Másrészt, szó nincs arról, hogy ez a gazdagok adója lenne, egy pár százezret érő autó után is a teljesítményadó dupláját, tripláját beszedik majd, egyébként, ha nem tévedek, a rendelet már megszületett erről. Vagyis a "vagyonosok hozzájárulása" sima demagógia, ezért minden egyes alkalommal, amikor tehetem, oda fogok tenni egy-két megjegyzést ennek az intézkedésnek. Bármennyire is zavarja Önt, előre elnézését kérem. Ugyanis ez a fajta progresszivitás (triplázódó adó) a vérlázító. Megmondaná nekem, hogy mekkora lépés az az 1 lóerő, ami a 169 és a 170 lóerőt elválasztja egymástól? Ez aránytalan teherviselés, az a bosszantó: 125 kilowattig ugyanis csak a normál teljesítményadót kell fizetni, afölött pluszban be kell fizetni ennek a kétszeresét vagyonadóként. Vagyis, összesen a háromszorosát fizeti, egyetlen lóerő miatt.
De maradjunk csak az Insigniánál. Mint tudjuk, a tesztelt autó alapára cirka 8,5 millió forint. De ha valaki vesz egy 130 lóerős dízelt, az 8,7 millió forintba kerül, a 160 lóerős dízel 9 millió forint, ha pedig automata váltóval veszi meg, 9,5 millió forintért vesz autót. És egy fillér vagyonadót sem fog fizetni utána, nyilván azért, mert ő szegényebb és kisebb értékű vagyontárgyhoz jutott egymillióval drágábban, mint aki az 1.6 Turbót vette. Ezt Ön igazságosnak tartja? Mert én idiotizmusnak.
Amúgy pedig a gazdagokról. Aki megvette az Insigniát autót, az a 8,5 millió forintban befizetett:
- közel félmillió regadót
- közel 1,6 millió Ft áfát
Vagyis azért hozzájárul ő egy kicsivel az állam költségvetéséhez. Persze, a kereskedés alkalmazottai is kapnak fizetést, de az ilyen járulékos hatásokról most ne beszéljünk.
Az ilyen rendelkezések alapja mindig az, hogy:
- úgyis cégautó, kibírják
- úgyis csalással jutottak hozzá, mi csak visszaveszünk belőle.
Ezzel teszik lehetetlenné azt, hogy bárki is túllépjen becsületes munkával egy bizonyos határt, de ez már távolabbra mutat a TC profiljánál, ezért ezt nem fejteném ki.
Másrészt, egy kicsit a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" attitűdöt vélek felfedezni az Ön felháborodásában, viszont én egy olyan ember vagyok, hogy nem zavar mások - tisztességes eszközökkel elért - jóléte. Tehát, még véletlenül sem arról van szó, hogy ezzel a vagyonadóval alávágtak Papptibi turbós Insignia álmainak: családi autónk értéke kábé egy fél Swifté, és az Insignia árából hiányzó összeg sincs otthon bevarrva a párnába, higgye el. Persze, lehet, ha összeszorítjuk a fogunkat és bevállalunk valami ostoba hitelt, futná akár egy Suzukira is, de nem csak gazdagok nem vagyunk, hanem hülyék sem.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
From: Szaniszló Zoltán
Date: Tue, 29 Jul 2009 18:21:48 +0200
To: Papp Tibor
Subject: levél
Kedves Tibor!
Azzal egyet tudok érteni, hogy régebbi kocsikra nem kellene érvényesíteni ezt az új adót. Ha jól számolok átlagjövedelemből 8-10 évig kell spórolni, hogy az ember hozzájusson egy ilyen autóhoz. Nagyjából 500.000 Ft-os fizetés mellett reális, hogy valaki egy ilyen autót engedjen meg magának. Aki ennyit keres, az nyugodtan fizesse ki a többletköltséget. Nem tudom miből gondolja, hogy engem zavar mások esetlegesen magasabb életszínvonala. Inkább a szolidaritás elvét képviselem, akinek több van az adjon többet a közösbe. Rengeteg embert ismerek és eszméletlen sok szegény embert. A hideg kiráz, ha olyan intézkedés történik, amivel esetleg őket terhelik ismét. Végre van egy olyan miniszterelnök aki a gazdagokat szorongatja egy kicsit.
Vannak hibák a rendszerben, de értékalapon nem lehet autókat megadóztatni, de legalább történik valami változás..
Szép napot!
Szaniszló Zoltán
Kedves Zoltán,
attól szép a világ, hogy vannak eltérő vélemények. Szívesen kívánnék 500 ezres fizut Önnek, de nem vagyok biztos benne, hogy ezt jókívánságnak venné:)
Üdv:
Papp Tibor