Most vagy nekem nem kellett volna a reggeli Bumerángban ezzel viccelődnöm, vagy valaki megbolondult a Kia-sztratoszférában.
Történt ugyebár, hogy hétfőn-kedden Ausztriában jártam, a Kia Cee'd frissítése és a teljesen új Sorento bemutatóján. Önmagában nincs is baj azzal, hogy egy sajtóút közel van, bár tény, hogy legutóbb a Lexus RX450h európai bemutatója egyenesen Budapesten volt, és a Gresham palota elől indult a tesztvezetés, de az ember egy Bécsnek is tud örülni. Jobb is, mint mondjuk Saint Tropez három átszállással, mert úgy adja ki, hogy az egészet két nap alatt megjárhassuk, tesztvezetésestül.
Abba, hogy Bécsig busszal megyünk, nem is gondoltam bele, bár míg autóval megérkeztem a Fehérvári úti Kia irodához, épp azon gondolkoztam, hogy rengeteg repülővécét láttam már, buszost viszont még egyet se; milyen jó, hogy ennyivel is tágul a szellemi horizontom.
Aztán kicuccoltam a Tehénből, és megláttam ezt:
Aprókerekű kis Isuzu, amilyennek csak a Távol-Keleten lenne szabad előfordulnia, ott is csak városi forgalomban. Extra rövid tengelytáv, célozni nem lehet vele, tehát folyamatosan kóvályog és eléggé ráz is, a buszon történő laptopozás tehát kizárva.
Viszont elég hamar feltűnt, hogy 80-nal megyünk: folyamatosan húztak el mellettünk a kamionok. A mellettünk elhúzó személyautókat igazából nem is lehetett látni, olyan nagy volt a sebességkülönbség. A busz ráadásul iszonyú kényelmetlen is volt: nemhogy lábtérről, vagy lábkinyújtásról nem lehetett beszélni, de a térdemet folyamatosan nyomta az előző ülés támlája, konkrétan egy kemény perem. Így adta ki.
Viszont sem oda, sem vissza nem tört ki újságírólázadás, főleg hogy a sofőr elmondta, ez a busz ennyire van vizsgáztatva, 80-nál többel nem mehet. Mellesleg tényleg annyira kóválygott, hogy talán jobb is volt ez így. Több cikkben felbukkant aztán ez a három órás rémálom, nekem is ez volt a napi kis színes, amikor felhívtak a Bumerángból, hogy na mi újság, Wágner úr.
Erre aztán kaptam ezt a levelet a Kiától, amivel kapcsolatban engedélyt kértem, hogy berakjuk az olvasói levelek rovatba. Persze, betehetjük, jött a válasz, csak most már nem olyan vicces a sztori, mert kirúgták a buszvezetőt. Értelemszerű, elvégre ő volt az egyetlen ártatlan szereplő a sztoriban. Megkérdeztem, miért nem az utat szervező ügynökséget rúgták ki, amire konkrét választ nem kaptam. És sajnos az ügynökség nevét sem árulták el.
De most, hogy a buszsofőr elnyerte méltó büntetését, megnyugodtam. Hogy melyik cégnék ki kinek a kicsodája, azt természetesen nem tudjuk, én mindenesetre az ügynökséget rúgnám ki páros lábbal. Főleg azután, hogy kirúgták a buszvezetőt.