Létezik még japán kombi?

2009.09.10. 15:14

From: Asztalos Csaba

Date: 2009/9/4

Subject: kombi

To: Winkler Róbert

Kedves Winkler Róbert!

Érdekes dologra lettem figyelmes a napokban. Figyelemmel kisérve az autópiacot és látva az új autó eladások drasztikus csökkenését, gondoltam felkerekedek a jó akciók és kedvezmények reményében egy új autó vásárlása kapcsán.

Elképzelésem alapján gondoltam több autóból választhatok majd , mivel nem nagy igényeim vannak , de mit ad isten egyetlenegy autót nem találtam, ez tényleg így lenne ?

Elképzelésem:

Szín:mindegy – a kereskedő által ajánlott készletből választok (költségcsökkentő tényező)

Felszereltség:mindegy – a kereskedő által ajánlott készletből választok (költségcsökkentő tényező) Az elvárásaimat az alapfelszereltség általában tartalmazza (légkondicionáló, központi zár, elektromos ablakemelő)

Motor: 1.8 benzin 120 Le körül, de rugalmas vagyok.

Márka : Mivel több autó is megfordult már nálam német, olasz, francia, japán mind dízel, mind benzines motorokkal és számomra a megbízhatóság és a hosszú szerviz mentes időszakok elsődlegesek, ezért igényem egy japán benzines modell lenne márkafüggetlenül (!). Mitsubishi, Toyota, Honda, Subaru … (PSA motoros áljapánok kizárva). Tehát itt is tágak a lehetőségek.

Anyagiak: 4 M Ft körül számolnék, de adott esetbe 4,5-4,7 is vállalható.

Karosszéria: A családi nyaralások és az eseti flipper cipelés (75X75X135 cm) miatt szerettem volna egy kombi gépkocsit és úgy látom ez megfog minden kereskedőt.

Nincs (legalábbis én nem találtam normális – hagyományos - kombi autót, mindenki csak szedánt forgalmaz ebben a kategóriában a japánok között, vagy csak 6-8 millió forint-nál érhetőek el nagy kombik vagy egyterűek. Nekem egy Opel Astra Combi vagy Renault Megane-szerű autó kellene, csak japánban. Míg ugyanezeknek az autóknak a szedán megfelelője rendre fellelhető a japán modelleknek (Civic, Lancer, Corolla,) kombi változata nincs!!!

Üdvözlettel:

Asztalos Csaba


Tisztelt Asztalos Csaba.

Sajnos ön egy nem létező, kihalt kategóriában keresgél. Az
alsóközepes, kompakt kombik helyét, különösen a japánoknál átvették a
különféle öszvér, crossover autók, a Versók és társaik. De nem csak a
japánoknál. A Citroen C4-esből sincs kombi, (az előd Xsarából még
volt), van viszont vagy hatféle Picasso. Még a VW is majdnem
megáldozta a Golf Variantot a Plusz meg a Touran kedvéért, és bennük
bízva, de aztán kénytelenek voltak belátni, hogy kell a kombi, mert
igény az volna rá.

Az Aurisból nincs (itt legalább a Corollából még volt), a Mazda3-ból
nincs, a Civicből már két generáció óta nincs, a Nissannál pedig maga
a kompakt autó tűnt el nyomtalanul, mint egy Bermuda háromszög fölé
téved kisrepülő. Az utolsó ilyen klasszikus kombi és egyébként
szuperjó, csak nagyon idejétmúlt technikájú, kütyümentes kombi az
előző Mitsubishi Lancer generációból készült. Az átkozott mázlista
japánoknak a saját belső piacukra még Evo kivitelben is. De hagyjuk az
álmodozást, nézzük van-e megoldás.

Egyrészt a már említett Golf kombi és lelki társa, a Skoda Octavia
kombi lehet érdekes ajánlat. Én ezeknél a megbízhatóság miatt nem
aggódnék, oda kell rájuk figyelni, rendszeresen, korrekt helyen (az
ilyen márkaszervizt nem könnyű találni) kell karbantartani és akkor
nem nagyon lehet velük gond. Legalábbis ezt mutatják a statisztikák és
a Népítélet.

Távol-keleti vonalon érdekes lehet két dél-koreai kocsi. A Kia Cee'd és
a Hyundai i30 (előbbi a dinamikusabb, utóbbi a kényelmesebb hangolású)
is készül tágas, klasszikus kombi változatban. Jó ár, hosszú garancia
és két nagyon korrekten összerakott autó (nem csoda, hisz
testvérmodellek). Nem olyan menő, sőt, egyáltalán nem menő a
márkanevük, de nagyon használható, komolyan megfontolandó alternatívát
jelentenek. Egyszerűbb utastérrel, kevésbé igényes anyagokkal
operálnak, de az alájuk szerelt technika korrektnek, használhatónak
tűnik.

Ugyan mostanában nem sok jót hallani az új Fordok megbízhatóságáról,
azért egy egyszerűbb Focus kombival olyan sok baj nem lehet. tágas, jó
vezetni, nem japán, de azért élhető autó. Én ezt is megnézném
magamnak, aztán a legszimpatikusabbal hajtanék haza.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu



From: Asztalos Csaba

Date: 2009/9/4

Subject: kombi

To: Tóth Zoltán

Kedves Tóth Zoltán!
 
 Köszönöm kimerítő válaszát. A Versók és társaik vonatkozásában
láttam megfelelő autót , de ezek árkategóriában egy mezővel
feljebb vannak. 
 Sajnálom , hogy ez a mező kihalni látszik. 
 Mivel nálam a legfontosabb szempont a lehető legkevesebb szerviz
(persze a rendszeres teljeskörű karbantartásokon kívül) mit ajánlana?
 
 Opel Astra Caravan, Skoda octavia Kombi, Kia Ceed, vagy Hyundai i30?
  
 Tisztelettel: 
 Asztalos Csaba
 
 Ui: Vagy rászánom magam a magasabb kategóriára egy Toyota Verso
vagy egy Honda FR-V tekintetében (azért a japánhoz húz az eszem).
Jelenleg egy Suzuki SX4-t és egy Mitsubishi Carismát hajtunk.

Kedves Asztalos Csaba!

Hú, ilyenkor kicsit úgy érzem magam, mintha falhoz lennék szorítva,
szembe velem meg egy AK47-es fenyegető csöve nézne: azonnal mond meg a
tutit! gravírozással.

Az Ön döntése, az Ön pénze lesz, ezért az Ön felelőssége is, anyukám,
az a drága jó, ártatlan asszony így is elég gyakran csuklik. Az Astra
ellen szól, hogy kifutó modell, Frankfurtban jön a nagy előrelépésnek
tűnő új. Mellette, hogy kiterjedt a szervizhálózat, egész korrekt
kocsi, és ha mégis gond van olcsó hozzá az alkatrész.

A Skodáról már esett szó, bazinagy, kicsit unalmas.

A két koreai egykutya, a Cee'd sportosabb picit, a Hyundai
öregurasabb. Ha azt mondaná a TC, hogy holnap ebből kell választanom
cégautót, a Skodát kérném, de a saját pénzemen valószínűleg Astrát
vagy Cee'det vennék.

De mindenképp azt javaslom, hogy olvasson sok Népítéletet, nézze meg,
van-e klubjuk és a fórumaikban jellemzően mik a témák. Aztán menjen
el, próbálja ki őket. Ha megengedi, abszolút zárójeles megjegyzésként:
a jelenlegi gazdasági környezetben én nem erőltetném a nagyobb anyagi
megterhelést jelentő Verso és társai kategóriát.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu