Ült a Sárkány a lóvén?

2009.11.18. 17:29

Íme, néha minden rendben van. Kicsit ijesztő ugyan hetekig várni a százezrekre, ügyvéddel és médiával fenyegetőzni, de segít, mert a történet lapzárta után pozitívan ért véget, ha igaz.

Jenő eladta az autóját a jól bevált kereskedésén keresztül, akik miután elkelt, nem fizették ki neki. Hímezés-hámozás jó magyar szokás szerint, pedig évek óta oda jár, egész céges flottáját ott intézni. Erre tessék, nem fizetnek. A végén meg mégis - állítja a Peugeot Sárkány értékesítési igazgatója.

A teljes sztori alant:

To: Bende Tibor

Date: November 18, 2009 3:19:36 PM GMT+01:00

From: Gábor

Subject: Ez hogyan történhet meg?!

Tisztelt Cím!

Szeretném megosztani, autó eladása, finanszírozás igénybevételével kapcsolatos tapasztalataimat.

Ha van rá lehetőség szeretném, ha közzétennétek.

Esetleg mások számára is tanulságos lehet hol nem érdemes autót eladni.

Társaságunk, a PREZ Hungária Kft. megbízta a PEUGEOT SÁRKÁNY-t, tehergépkocsink értékesítésével. A vevő a vásárláshoz banki finanszírozást vett igénybe.

Az Peugeot Sárkány Nagykőrösi úti telephelyén a vevő 2009.10.05-én a gépjárművet átvette.

Peugeot Sárkány munkatársának tájékoztatása szerint, a vételár finanszírozott részét (nettó: 400 000 Ft, bruttó 500 000 Ft) mint megbízott értékesítő, kb. 1 héten belül cégünk számlájára utalja.

Közben eltelt több mint egy hónap, a vételár fennmaradó részét a mai napig nem kaptuk meg.

Többszöri telefonos megkeresésünkre nagy nehezen (sokszor telefonáltunk mire, ígéretük szerint végre visszahívtak) válaszként mindig azt mondták, majd a jövő héten. Teltek a hetek a pénz csak nem érkezett meg, ezért egy kicsit aggódni kezdtünk, megnyugtatásként, az szerencsétlen eladó, aki az eladás-finanszírozást intézte (azért szerencsétlen, mert Ő valóban nem tehet a kialakult helyzetről) továbbított egy belső e-mailt, amit neki küldött a kereskedelmi igazgató:

Tisztelt ______ Úr!

Kérésére ezúton is közlöm, hogy a _____ Kft. által megvásárolt gépkocsi vételárának Eladó felé (Prez Hungária Kft.)történő utalási igényét (500.000 Ft) cégcsoportunk pénzügyi részlege megkapta. Cégünk pénzügyi politikája alapján a számlák kifizetése meghatározott kielégítési sorrendben történik. Az Ön által kérdezett tételt prioritást élvez.

Az átfutási időre kérjük ügyfele türelmét.

Üdvözlettel:

_____ ______
Ker. igazgató

Ezt követően e-mailt küldtünk melyben felszólítjuk Peugeot Sárkány-t, hogy intézkedjen fennálló tartozásának 8 napon belüli rendezéséről.

From: ____________

To: ____________

Cc: ____________

Sent: Thursday, November 05, 2009 4:36 PM

Subject: Prez Hungária utalási igény

Személyemhez köthetően 1998 óta folyamatos kapcsolatban állunk a Peugeot Sárkány-nyal, több gépkocsit vásároltunk, javítattunk, finanszíroztattunk, illetve kiterjedt ismeretségi körünkből küldtünk ügyfeleket, akik szintén vásároltak használt vagy új gépjárművet, igénybe vették szerviz-szolgáltatásaikat. Ezért is alakulhatott ki közöttünk (a már említett, szerencsétlennel eladóval) már-már baráti viszony.

Cégünk, autóval kapcsolatos ügyeivel mindig a Peugeot Sárkányt bzítuk, azt gondoltuk, hogy ezzel időt és energiát takarítunk meg, úgy látszik kényelmességünk most visszaütött.

Még október elején, a vételár előleg átvételekor, jeleztük a Peugeot Sárkány értékesítőjének, hogy a továbbiakban, szeretnénk értékesíteni (korábban Peugeot Sárkánynál vásárolt) Peugeot 607 típusú gépkocsinkat és mivel már vevőt is találtunk rá, így gyakorlatilag csak finanszírozásról lenne szó.

Ez esetben a Peugeot Sárkány a finanszírozó banktól kap jutalékot, úgy hogy az ügyfél házhoz megy.

Fentiek ismeretében, ennek lebonyolításával, már biztos, hogy nem a Peugeot Sárkány-t bízzuk meg.

Nem értem, hogy egy, a Centrál csoporthoz tartozó kereskedő, hogyan teheti mindezt, különös tekintettel a mai, nehéz piaci viszonyokra, hogy ügyfeleit (és annak pénzét) ilyen módon kezeli.

Azt el tudom fogadni, hogy valami hiba miatt pár napot, esetleg egy hetet csúszik az utalás, de ebben az esetben elvárnám, hogy sűrű bocsánatkérés mellet értesítsenek. Ha nagyobb a gond, akkor nyúljon bele a kasszába és utalja el az 500 000 Ft-unkat, Ő meg majd kivárja a bankot, bár érzésünk szerint ezt az összeget már rég megkapta a kereskedő a finanszírozó pénzintézettől.

Lehet, hogy már ennyi sincs a pénztárban?!

Esetleg egy újabb, éppen csődbe menő cégbe botlottunk?

Üdvözlettel: Juhász Jenő

E-mailre nem válaszoltak, pénz még mindig sehol?!

November 13-án (péntek 13.) a már említett értékesítő, telefonon jelezte, hogy jövő hét keddig, november 17-ig biztosan megkapjuk a pénzünket, ha esetleg mégsem, akkor okvetlenül jelezzünk neki vissza telefonon.

Már biztos mindenki kitalálta… pénz sehol.

Megint telefon, nem veszi fel. 10 perc múlva visszahív és megint beszélünk a nagy semmiről, hogy hát elnézést, teljesen igazam van, ilyen még nem fordult elő, nyugodjak meg, nem Ő tehet róla, még egy kis türelmet, utána néz, stb.

Ma, 2009 november 18. van és várjuk a követelésünk kiegyenlítését.