Feladó: Tamás
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: Elkaptam az MX5-kórt
Üdv!
Azt hiszem elkaptam a "Mazda mx-5 kell" kórt, légyszi segíts egy kicsit. Vagy beszélj le gyorsan, vagy mondj el egy pár dolgot, kérlek :)
Épp most értem haza egy próbaútról, gondolom azért is vagyok ilyen "hirtelen", először vezettem ilyet, és egyszerűen megfertőződtem. Nagyon! Ja, NA-ról van szó.
Szóval, néhány kérdéssel hadd raboljam az időd, először is:
- Érdemes-e itthon venni?
Amit ma néztem meg, az egy Németországból származó amerikai modell, forgalombahelyezéssel együtt 1M-ért adják, és bár voltak hibái, hiányosságai, pl. kipufogó leömlőnél kifúj, néhány rohadás küszöbnél, sárvédőnél, de abs-es, légzsákos, szélterelős, külső-csomagtartós, 4alu+4lemezfelnis, klímás (de nem hűt...). És persze legfőképp alkalmas volt arra, hogy végzetesen beleszerelmesedjek az mx-5-be, szóval ha van nálam 1M, nehéz lett volna eljönni.
- Ha jól láttam Mazda Mester-hez jártál, és jókat is mondanak róla, ő még csinál ilyen vétel előtti átnézést? Ennek mi az ára?
- Mi az amire figyeljek vásárlásnál, van valami pénztárcába nyúlós típushiba?
- Úgy egyébként milyenek az alkatrészárak? Tudsz néhány példát írni esetleg ilyen vezérmű, meg szűrő dolgokra, amiket úgyis mindenképp meg kell majd csinálni?
Egyelőre ennyi, remélem nem zaklattalak nagyon levelemmel, várom válaszod, üdv:
Tamás
Kedves Tamás,
Mielőtt a részletekbe mennénk, mindenképpen ajánlom az MX5-klub oldalát, a miata.hu-t, mert ott aztán hetekig olvasgathatsz. Bár nyilván nem ők fognak lebeszélni az autóról, amibe amúgy is beleszerettél.
Hogy a konkrét autó, amit 1 millióért nézegetsz, megéri-e, egyfelől filozófiai kérdés, mert például megéri-e, ha elviszed az asszonyt vacsorázni egy jó étterembe? Na ugye. Másrészt, bár a Mazda még japán szinten is a megbízhatóbbak közé tartozik, a fenntartása nem olcsó. Az enyém nem volt rossz állapotban, amikor megvettem, de utólag összeszámolva elképesztően sokat költöttem arra, hogy ne is legyen vele semmi bajom.
Tehát költeni biztos, hogy fogsz rá, de én eddig azt tapasztaltam, hogy minden autóra muszáj költeni. Erre még érdemes is, mert mondjuk ennek is kellett fél év, mire összeállt, de aztán nagyjából elég volt a TMK. (Nyilván hagyhatod lerohadni, az is egy megoldás, csak én olyat nem tudok.)
A rossz kipufogót nyilván meg kell csinálni, vagy talán cserélni is. A küszöböt az enyémben meg kellett fúrni, hogy kifolyjon a víz, ami valahogy belekeveredett, de szerencsére a küszöb komoly teherviselő elem, úgyhogy a ragya nem jelent feltétlenül lakatolást, maximum némi csiszolást.
A légzsákra én különösebben nem gerjedek, a külső csomagtartó meg tán jól néz ki, de pokolian fütyül, úgyhogy én azt nem nagyon tanácsolnám (érdemes rásózni egy klubtársra). A szélterelő viszont jó, mert anélkül keserves az országutazás, és elég drága tud lenni. Ennyiért pedig még a nem működő klíma is érték, mert kabrióban a klíma létszükséglet, az utólagos pedig irtózatosan drága és sose lesz az igazi. Ha tehát mondjuk 100 ezerből lehet megjavítani a klímát, még akkor is igen jól jártál. A lemezfelni biztos jó, de én nem alázok autót ilyesmivel. Mi értelme az életnek, ha az év felében csúnya autóval járunk?
Mazda Mesterhez jártam az MX-5-ösömmel, és a Tehénnel azóta is. A múltkor nem vállalta, hogy kiderítse, mi szívja az akksit, és azt mondta, teljes kapcsolási rajz kéne hozzá. Szóval néha nem valami kreatívak. (A Duett Kft-nél 10 perc alatt bogarászták ki a hibát, minden különösebb segédlet nélkül.) Na jó, az automata váltóolaját se cserélték le, szintén bonyolultságra hivatkozva, amit Vigyor Tomi, az automatás nem értett, hiszen szinte minden hosszmotoros, hátsókerekes pickup egyforma. TMK célokra és átvizsgálásra szerintem tökéletes, ráadásul Attila, az egyik szerelő eléggé vágja az RX-7 tuningolását.
Az alkatrész elég drága, japán autóban is vannak olcsóbbak, de ezek legalább jóféle japán alkatrészek – inkább ilyeneket veszek drágán, mint az olcsókat a naponta elromló Nivába. Egyszóval hajrá! Ha olcsón fenntartható autót akarsz, a régi Swiftet ajánlom, a régi MX-5 viszont a tökéletes autó, de megvannak a fenntartási költségei.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
