Feladó: Konrád
Címzett: Bende Tibor
Dátum: On Jul 14, 2010, at 6:17 PM
Targy: Ford Mondeo
Kedves Bende Tibi!
Szeretnék venni egy Ford Mondeót, olyan 2002-2004-es évjárat közöttit, 2 millióig, lehetőleg 130 lóerőst, de sok ismerősöm próbál róla lebeszélni, hogy sok velük a baj (motorilag, sok kilométer stb..) és egyéb. Szeretném, ha mondanál róla pár dolgot, ötletet, tanácsot.
Kedves Konrád!
Csak azt mondhatom, hogy dízelt semmiképp, vagy csak nagyon erős fenntartásokkal. Az enyémet fél évig használtam, és többek között azzal a feltétellel kaptam kölcsön, hogy műszakilag rendbe rakatom. Ez meg is történt, az üzemanyagellátó rendszer rendbetétele 400 000 Ft-ba került, ez tartalmazta a nagynyomású rendszer szinte minden kopó- és cserélendő elemét, a vezérlést, és csatolt részeit, mint feszítőgörgő, vízpumpa. Olajcsere is volt, természetesen, le is halkult tőle.
Aztán jött a futómű, amiről egyébként csak szuperlatívuszokban tudok szólni, mert nagyon kényelmes és pontos. A toronycsapágyak és a lengéscsillapítók szorultak cserére. A féktárcsa, fékbetét nem hiba, az kopik.
Ha emlékszel a Ford Orionra, na abban volt ez az 1,8-as, 115 lóerős dízelmotor, ami az enyémben is, igaz, akkor turbó nélkül, sokkal kevesebb lóerővel. A fogyasztása nagyon jó, vidéken 5-6 között, városban 6,5 alatt tartható, ha nem gyilkolod. Hidegen rettenetesen hangos, melegen kicsit lehalkul. Kellemesen nyomatékos, jól autózható, de nagyon forgatni nem érdemes, a nyomatékcsúcson túl csak a hangja nő. Sztrádán megdöbbentően keveset forog, a pontos számokra sajnos nem emlékszem, csak arra, hogy dízeles mércével is 150 körül tartható, emberi fogyasztással, persze Németországban.
A váltó kellemesen kapcsolható, a kuplung nem kemény, a fokozatok kiosztása jó, városban 55-60 körül hatodikban tartható.
Mielőtt azt hinnéd, hogy ez egy rettenetesen sokat futott kocsi volt, és ennél biztosan találsz jobbat, el kell keserítselek: az autóban 86 ezer kilométer volt amikor hozzám került, és épp 100 ezer alatt adtam vissza.
Voltak ezen kívül parajelenségek, hasonló módon, mint egyes kísértet járta Citroenekben: a műszerfal néha megmakacsolta magát, és azt jelezte, hogy fél alatt van a tank, a vízhőfok harmadnál, és hússzal kevesebbel megyek, mint valójában. Ez általában 5-15 celsius körül volt, alatta, felette nem.
A hely óriási, és az ötajtósnál még sokkal nagyobb a kombi: hosszabb is valamivel. Az ülések kényelmesek, a klíma megfelelő, zaj nincs sok, csak motorhang.
Szerintem kétliteres benzinessel, kézi váltóval jó lehet, dízelt csak akkor, ha számlával igazoltan cserélve volt benne minden, ami az üzemanyag-ellátással és a befecskendezéssel kapcsolatos, és tetszőleges kiválasztott tíz korábbi tankolási számlán a drágábbik gázolaj szerepel.
Remélem, segítettem.
Bende Tibor