Hogyan szívnak Budapesttel a kamionos cégek?
Be kellett menni valakinek a cégünktől (Csehországból) a Bajcsy Zsilinszkibe és kérvényezni. Ez nem tartott sokáig, a Parking KFT irodájában ekkor még elég volt 2-3 óra.
Feladó: Ladislav Németh
Cmzett: Winkler Róbert
Dátum: 2011. január 12. 21:47
Tárgy: Megjegyzés külfödről az egyik cikkükkhöz
Üdvözlöm Winkler Úr,
A következő cikkükhöz szeretnék hozzászólni: „A parkolópénz, ami nincs”.
Ebben a témában, tekintettel arra, hogy cégünk Csehországban van és sok magyar gyárnak szállít alapanyagot, elég rendesen otthon vagyok. Cégünk székhelye a csehországi Brno. Havi szinten 1000 kamion hagyja el gyárunkat. Persze nem mind Magyarország felé (arra csak 25%). Sohasem a behajtásért kért összeg volt a gond hanem a körülötte levő huzavona !
Tavaly a behajtási engedélyt a következőképpen lehetett kiváltani:
Be kellett menni valakinek a cégünktől (Csehországból) a Bajcsy Zsilinszkibe és kérvényezni. Ez nem tartott sokáig, a Parking KFT irodájában ekkor még elég volt 2-3 óra. Az engedély 4 napon belül elkészült, de azért megint valakinek el kellett menni az irodába. Persze személyautóval, mert a kamionos nem tud, nincs még engedélye. Tehát megint valaki a cseh cégünktől. Az engedély megkapása néha 6-7 órába tellt. Na ennek a valakinek még aznap el kellett vinnie az engedélyt vissza Csehországba, hogy az este megrakott kamion másnap elindulhasson Budapestre. Kicsit húzós, nem?
Igaz, ma viszont egy picit könnyebb mert kérvényezni már on-line is lehet. De a fenti procedúra többi része még ma is érvényes. Megint be kell menni az engedélyért Budapestre. Igaz már nem Pestre, hanem Budára. Ennél jobb hely már csak a budai vár lett volna. (www.parking.hu )
A fentiek csak az engedély megszerzésének a módját ismertetik.
Vannak más problémák is:
– az engedély és annak ára függ a forgalmitól is. Tehát csak egy konkrét kamionra lehet megszerezni, ugyanis pl. ez a kamion EUR4-es, a másik pedig EUR3-as, akkor más a díj. A forgalmi másolatát a kérvényezésnél le kell adni. Az engedély a gépkocsi rendszámára van kiadva.
– Nem adnak ki univerzális engedélyt, amit az egyik kamionos átadhatna a másiknak. Még ha ez lenne a legdrágább is, persze lehet, hogy számunkra ez lenne a legolcsóbb.
– Gondok vannak azzal is, hogy az engedély mettől meddig érvényes.
– nem folytatom, felesleges.
Nem sorolom tovább, viszont van még egy észrevételem. Tavaly tapasztaltam, hogy Budapestről tömegesen vonulnak ki a cégek (már akik megtehetik) Maglódra. Gyálra, Törökbálintra stb. Ott nincs ugyanis behajtási engedély és olcsón lehet telephelyet szerezni. Most akkor mi jobb Budapestnek az adó vagy a behajtási engedély ára?
Még egy érdekesség:
Tavaly az egyik sofőrünket a bíróság 3 hónapra kitiltotta Magyarországról. Pedig csak a Pesti útról letérve még 1200 m-ert szeretett volna haladni a célhoz.
Tisztelettel:
Ladislav Németh / Németh László
Smurfit Kappa Brno