Flottaautó visszatekerve, híd lezsírozva jó?
Mai publicisztikai cikkünkhöz kapcsolódik egy régi olvasóilevél-özön, ami most épp, ide időszerű. 2009 végén kaptuk a maileket, és nem egyet. Íme:
Kicsi a világ, Peugeot 306-os tesztünk alanyát többen régi ismerősként üdvözölték. Illetve, lehet, hogy a T-csoport ilyen nagy.
Tárgy: Egy olcsó utolsó menetre még jó lesz
Feladó: István
Dátum: Thu, 12 Nov 2009 9:34
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor!
A bemutatott 306-osnak a kisebb koccanása az volt vagy 3, mert ez a kocsi a T-mobilé volt. Van olyan példány is köztük, ami már 2x volt gazdasági TK.
Én inkább vennék egy fapados változatot mint ezeket. Ha gondolja, a Peugeot Fábiánnál a Jászóvár utcában voltak szervizelve folyamatosan. A karosszéria munkák pedig a budaörsi szervizükben.Tisztelettel: István.
És jött még egy, szintén a régi ismerősök közül:
Tárgy: Egy olcsó utolsó menetre még jó lesz
Feladó: Csaba
Dátum: Thu, 12 Nov 2009 8:48
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor Úr!
Egy kis adalékinformáció a cikkéhez: Ez az autó a T-Mobile
flottaállományába tartozott cégautó volt. (Nem konkrétan az enyém, én a HRZ4xx-et és a HRZ4xx-et birtokoltam). De ezzel a felszereltséggel és a motortérben lévő utólagos riasztó típusából ítélve 100%-os biztonsággal állíthatom, hogy nem tévedek. Ezeket az autókat a Peugeot Fábiánnál szervizelték (Bp. Jászóvár u.1.) és 180-200eKm futás után, flottában értékesítették őket. Érdekes az órában lévő 90eKm. Sőt vicces.Amúgy a cikke kiváló, tökéletesen egyetértek a megállapításaival,
tudom mit beszélek, több, mint fél millió kilométert vezettem ezt a
típust.üdv;
Csaba
Nem szeretek belemenni a cikkcsinálás részleteibe, de idekívánkozik egy belső infó. Ezt az anyagot már hónapokkal ezelőtt felvettem, és többek között azért nem is írtam a konkrét autó áráról (ahogy szoktuk), mert nem volt neki. Tekintve, hogy ott használta valaki szolgálati járműként. Azt pedig nem hiszem, hogy bárki a dolgozók hangulatának javítása érdekében tekergetné vissza a számlálókat az Autocitynél. Az viszont megérne egy tanulmányt, hogy a cégek által levetett autók egy gyors tulajdonosváltás után harmadolt futásteljesítménnyel tűnnek fel a piacon. Gondolom, mindenkinek vannak hasonló sztorijai. Ne legyünk naivak, tízből minimum kilenc használt autót visszatekertek. Persze az ember sajátja mindig kivétel, de a többi kilenc emberé nem.
A másik dolog, egy profi 306-osos klubtag hívta fel a figyelmemet egy tévedésre. Nevezetesen a hátsó híd felújításának költségeivel kapcsolatban.
Tárgy: Egy olcsó utolsó menetre még jó lesz
Feladó: Rózsahegyi Róbert
Dátum: Thu, 12 nov 2009 7:34
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Szerkesztőség!
Azért írok, mert elolvastam a 306-os cikküket! Egész korrekt, viszont amit a hátsó hídról írnak, az nem igazán fedi a valóságot!!! A híd nagyon használattól függően megy el (volt akinek 100eKm alatt halt meg, de van aki már közel 200eKM-et ment el vele és még nem nyúlt hozzá!!! A 2. eset az saját tapasztalat, csak tárcsafékre váltás miatt cseréltem hidat, a régit meg elraktam tartalékba, mert hibátlan!)
A híd felújitása 55-110eFt közt áll meg, függően, hogy csak csapágyazni kell vagy kompletten felújitani...)
Egészen pontosan Andorék foglalkoznak francia híd szervizeléssel (olyan szinten profik benne, hogy mai napig járnak márkaszervizek alkatrészért hozzájuk).
Üdv
Rózsahegyi Róbert
Admin
www.306klub.hu
Köszönjük az infót, nyilván a híd élettartama függ a használat módjától – nem is állítottam az ellenkezőjét –, ezért lenne hasznos megtenni azokat a karbantartási köröket, amit a Peugeot-szerelő javasolt. Ez a tuti, de ezek szerint lehet hazardírozni egy kicsit, aztán meg elpasszolni a kocsit olcsón, amikor már nagyon kivan a hátsó futómű. Hát, én legalább megpróbáltam rávezetni a Peugeot-s társadalmat a rendszeres zsírozás hasznosságára, de ha ennyire olcsó felújítani, minek is?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Kartell tevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
