Flottaautó visszatekerve, híd lezsírozva jó?
Mai publicisztikai cikkünkhöz kapcsolódik egy régi olvasóilevél-özön, ami most épp, ide időszerű. 2009 végén kaptuk a maileket, és nem egyet. Íme:
Kicsi a világ, Peugeot 306-os tesztünk alanyát többen régi ismerősként üdvözölték. Illetve, lehet, hogy a T-csoport ilyen nagy.
Tárgy: Egy olcsó utolsó menetre még jó lesz
Feladó: István
Dátum: Thu, 12 Nov 2009 9:34
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor!
A bemutatott 306-osnak a kisebb koccanása az volt vagy 3, mert ez a kocsi a T-mobilé volt. Van olyan példány is köztük, ami már 2x volt gazdasági TK.
Én inkább vennék egy fapados változatot mint ezeket. Ha gondolja, a Peugeot Fábiánnál a Jászóvár utcában voltak szervizelve folyamatosan. A karosszéria munkák pedig a budaörsi szervizükben.Tisztelettel: István.
És jött még egy, szintén a régi ismerősök közül:
Tárgy: Egy olcsó utolsó menetre még jó lesz
Feladó: Csaba
Dátum: Thu, 12 Nov 2009 8:48
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor Úr!
Egy kis adalékinformáció a cikkéhez: Ez az autó a T-Mobile
flottaállományába tartozott cégautó volt. (Nem konkrétan az enyém, én a HRZ4xx-et és a HRZ4xx-et birtokoltam). De ezzel a felszereltséggel és a motortérben lévő utólagos riasztó típusából ítélve 100%-os biztonsággal állíthatom, hogy nem tévedek. Ezeket az autókat a Peugeot Fábiánnál szervizelték (Bp. Jászóvár u.1.) és 180-200eKm futás után, flottában értékesítették őket. Érdekes az órában lévő 90eKm. Sőt vicces.Amúgy a cikke kiváló, tökéletesen egyetértek a megállapításaival,
tudom mit beszélek, több, mint fél millió kilométert vezettem ezt a
típust.üdv;
Csaba
Nem szeretek belemenni a cikkcsinálás részleteibe, de idekívánkozik egy belső infó. Ezt az anyagot már hónapokkal ezelőtt felvettem, és többek között azért nem is írtam a konkrét autó áráról (ahogy szoktuk), mert nem volt neki. Tekintve, hogy ott használta valaki szolgálati járműként. Azt pedig nem hiszem, hogy bárki a dolgozók hangulatának javítása érdekében tekergetné vissza a számlálókat az Autocitynél. Az viszont megérne egy tanulmányt, hogy a cégek által levetett autók egy gyors tulajdonosváltás után harmadolt futásteljesítménnyel tűnnek fel a piacon. Gondolom, mindenkinek vannak hasonló sztorijai. Ne legyünk naivak, tízből minimum kilenc használt autót visszatekertek. Persze az ember sajátja mindig kivétel, de a többi kilenc emberé nem.
A másik dolog, egy profi 306-osos klubtag hívta fel a figyelmemet egy tévedésre. Nevezetesen a hátsó híd felújításának költségeivel kapcsolatban.
Tárgy: Egy olcsó utolsó menetre még jó lesz
Feladó: Rózsahegyi Róbert
Dátum: Thu, 12 nov 2009 7:34
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Szerkesztőség!
Azért írok, mert elolvastam a 306-os cikküket! Egész korrekt, viszont amit a hátsó hídról írnak, az nem igazán fedi a valóságot!!! A híd nagyon használattól függően megy el (volt akinek 100eKm alatt halt meg, de van aki már közel 200eKM-et ment el vele és még nem nyúlt hozzá!!! A 2. eset az saját tapasztalat, csak tárcsafékre váltás miatt cseréltem hidat, a régit meg elraktam tartalékba, mert hibátlan!)
A híd felújitása 55-110eFt közt áll meg, függően, hogy csak csapágyazni kell vagy kompletten felújitani...)
Egészen pontosan Andorék foglalkoznak francia híd szervizeléssel (olyan szinten profik benne, hogy mai napig járnak márkaszervizek alkatrészért hozzájuk).
Üdv
Rózsahegyi Róbert
Admin
www.306klub.hu
Köszönjük az infót, nyilván a híd élettartama függ a használat módjától – nem is állítottam az ellenkezőjét –, ezért lenne hasznos megtenni azokat a karbantartási köröket, amit a Peugeot-szerelő javasolt. Ez a tuti, de ezek szerint lehet hazardírozni egy kicsit, aztán meg elpasszolni a kocsit olcsón, amikor már nagyon kivan a hátsó futómű. Hát, én legalább megpróbáltam rávezetni a Peugeot-s társadalmat a rendszeres zsírozás hasznosságára, de ha ennyire olcsó felújítani, minek is?