Regadó nélkül sírva fakadnánk

2011.06.17. 11:30

From: Szakmabeli

Date: June 16, 2011 15:14:55 PM GMT+02:00

To: Totalcar

Subject: Nevetséges a rendszámtörvény

Üdv!

Korábban az egyik legnagyobb, hazai gépjárműimportőrnél dolgoztam és elég érdekes dolgokat tapasztaltam. Megosztanám veletek....

Több cikkben és kommentben elhangzottak már a regisztrációs adó negatív hatásai, azonban pozitívakról keveset hallani. Sőőőt. Több dolgot nem tudnak az emberek, csak vagdalkoznak, mikor nagyon sok előnyt jelent ám ez nekünk. Két részre lehet bontani a kérdést.

Az első: Új autó.

Gyakorlatilag minden gyártó az adott régió piaci viszonyaihoz igazított áron adja a gépkocsikat az egyes importőröknek. Figyelembe veszik a pénzügyi lehetőségeket, az aktuális ÁFA tartalmat és esetünkben a regisztrációs adót. Röhejes módon azt mondhatjuk, hogy pl. németországban egy új VW Golf forintba átszámolva ugyanannyiba kerül mint itthon bruttó! Igen ám, de ha pl szlovák rendszámmal akarod forgalomba helyezni, akkor ha itt megveszed egy kereskedőtől az új autót, kicsattogsz vele szlovákiába és igazolod, hogy az autót kivitted az országból, akkor visszakapod a regadót (vagy ha a kereskedő megfinanszírozza addig, akkor ki sem kell fizetned)...

Ebből az következik, hogy új autó ára mínusz regadó, mínusz néhány % ÁFA és máris rengeteget spóroltál ahhoz képest, mint hogy kint veszel új autót és kint helyezed forgalomba. Ezt úgy hívják, hogy reexport. Ez nem lenne életképes ha nem lenne regadó. Magyarországon rengeteg kereskedő (új autó szalon) foglalkozik azzal, hogy kamionszámra hordja ki az új autókat németországba.

Jelenleg nem csak a hatályos adójogszabályok kedveznek a reexportnak, hanem a HUF/EUR árfolyam is, hiszen minél gyengébb a forint, annál inkább olcsóbb lesz euróban az autó. Ez nagyon sok-sok ezer autót jelent a hazai kereskedőknek és ez segít életben maradniuk. Természetesen ezek a számok nem jelennek meg a forgalomba helyezési meg értékesítési statisztikákban, de nagyon komoly volument jelentenek. Tehát ha nem lenne regadó, akkor ez bukik és ezzel alsó hangon a kereskedők harmada is.

Használt autó:

Csak abba kell belegondolni, ha nem lenne regadó, akkor mi történne. A használtautó árak padlót fognának, hiszen ezerszámra ömlene be nyugatról a használtautó az itthoni áraknál jelentősen kedvezőbben. Szerencsétlen devizahitelesek nem csak a magas árfolyamok miatt szívnának, hanem amiatt is, mert a hitel fedezetéül szolgáló gépkocsi hirtelen szart sem ér, miközben még duplája a fennálló tőketartozás. Gyakorlatilag összeomlana a hazai használtautó "szektor" (kereskedők), hiszen a készletükön álló autóik egy szempillantás alatt értéktelenednének el.

Nem is kell ilyen messzire menni. Kíváncsi lennék, hogy mit szólna a kedves olvasó akinek van egy 2003-as Fabia csodája hitel és minden teher nélkül, árulgatná 900.000.- Ft-ért, majd egyszercsak elárasztaná a piacot a 450.000.- Ft-os németből behozott azonos típus. Szerintem fennakadna a szeme pár percre és sírva borulna térdre, hogy hozzák vissza a regadót.
Nem tudom mi a jó megoldás, de ez most nekem eléggé sakk-mattnak tűnik...

Üdv:

Bennfentes