Ölhetett volna a Suzuki Baleno-bölcső
Bevezető kívánkozik a következő levél elé. A feleségemnek lassan egy éve vettünk egy Suzuki Balenót – a kocsit Ausztriából hozta be valaki, a forgalomból kivonva. Korához képest normális állapotúnak tűnt kitakarítva, kicsit harmatos volt ugyan az akkisja, meg kifújt a kipufogója. Ez egy 15 éves kocsinál megbocsátható.
Aztán, ahogy közelgett a vizsga, kiderült, hogy az első bölcsője drámai módon elporladt, cserélni kell. Csakhogy ez egy drága alkatrész, ha jól emlékszem, 90 ezer forint, vagy valami hasonló. Gazdasági totálkár egy 140 ezerért vett kocsinál. Utángyártott nem volt az országban, csak hetek alatt lett volna, bontottan meg nincs. Tudniillik ez rohad minden Balenón, ami a bontóba került – és mindegyik bontós ezt mondta. A dolog vége az lett, hogy Sanyi, az aranykezű lakatos gyakorlatilag újragyártotta a bölcsőt, amely elég fontos alkatrész: tartja a motor-váltó egységet, továbbá az első futóművet.
Miután ezt megírtam, kaptam egy levelet Attilától, hogy megadnám-e neki Sanyi elérhetőségét. A cikk olvasása után kíváncsiságból benézett a Balenója alá. Megadtam, de előtte utánajárt Prokee, hogy utángyártottban beszerezhető-e. Nem, megszűnt a cikkszám. Megadtam Sanyi számát.
Ezután jött a következő mail:
Kedves Tibor!
köszönöm a segítséget. A tegnapi nap folyamán már meg is történt a találkozás és az állapotfelmérés. Végül nem a felújítás mellet döntöttünk. Ha megtörténik a csere, akkor küldök egy-két képet.Üdv:
Attila
Hurrá, cserkész/kisdobos jócselekedet letudva.
Majd egy hónappal később a következő levél.
Kedves Tibor!
Mellékletben küldök egy-két képet a már kiszerelt bölcsőről. Szerencsémre mikor megtörtént a baj már a csomagtartóban várakozott az új alkatrész. Menet közben hirtelen elállítódott a futómű,iszonyatosan kormányozhatatlanná vált a kocsi. Egy pár száz méterre lévő gumiszervizben álltam meg (a kocsi mindenféleképpen megállt volna vagy így,vagy úgy) ahol ki is cserélték az alkatrészt miután eloltottuk a gyújtáselosztó fedelet, mert kigyulladt. De az már egy másik sztori.
Köszönök minden segítséget!
Üdvözlettel:
Attila
A képre kattintva megtekinthető a galéria Attila képeiből:
Összehasonlításul itt vannak a mi Balenónk bölcsőjének képei:
Mi ebből a tanulság?
- Attila a szerencse fia. Az övé látszólag kevésbé rozsdás. Viszont, ha magyarországi az autója, akkor a rossz utakon nagyobb fárasztó igénybevételt szenvedhetett el. A rozsda+fárasztás kombináció nem túl szerencsés, meglehetősen kis ráhagyással tervezett, és gyenge minőségű anyagból megcsinált alkatrész ez a bölcső.
- A szerencse fia vagyok, hogy még élek. Ugyanis én Szombathelyről lábon hoztam el ezt az autót.
- Akinek Suzuki Balenója van, nézesse vagy nézze meg, milyen állapotban van az első bölcsője, mert életveszélyes lehet. Aki venni készül, az is. Nyilván az állapota erősen függhet az üzemeltetés körülményeitől, például télen használták-e, garázsban tárolták-e és hasonlók. De he naftalinban tartottuk, akkor is megér egy ránézést, higgyék el.
Nem tudom, a Suzukinál hallottak-e már a rohadó bölcsőkről. Nem hinném, hogy 16 éves kocsiknál bármiféle garanciális kötelezettségük lenne, de úgy is nézhetjük, hogy a legfiatalabb Baleno még csak kilenc éves. Ki tudja, mindenesetre a nagy példányszámban futó Swifteknél reagáltak az első futómű anyagminőségi problémájára. Hátha. (...és nem alkatrészár-emelésre gondoltam.) Elvégre a közlekedés biztonságát elsődlegesen érintő egységről van szó.