Feladó: B.
Dátum: 2012. november 21. 15:52
Tárgy: c5
Címzett: Winkler Róbert
Kedves Róbert,
Először is futnék egy gyors méltató kört, mert epizódról epizódra jobb és jobb a 3. évad! A képi hatások, utó-munka, kamera nagyon igényes és jók a témák, kocsik is.. legutóbb Karotta teljesen megfertőzött a Volvo-val, baromi jó volt. Az Opel tesztben örültem, hogy végre valakinek leesik, hogy nem kell egy magas autónak úgy ringatóznia, mint egy c5-nek..
És akkor a c5...Apósom francia multinál dolgozik, "szerencsém" volt sokat vezetni mind a 3 c5 szériát (francia cég révén kötelező a citroen cégautó). Megosztanék pár tapasztalatot a C5-ösökkel, hogy nem csak szeretni lehet...
- Az első c5-ös rendszeresen melegedett, és eresztette a hidraulika olajat, tetemes összegű javítások árán lett menetképes. Kényelmetlen ülései voltak és térdet verő középkonzolja.. számos elektromos hiba után szerencsére elérte a 4 éves kort és kapott apósom egy új generációsat.
- A második C5-ös (2.generációs) akkori ára valahol 9 millió környékén volt.. 1 éves korában elromlott a guminyomás érzékelő.. az autót asszem 40-nél többel nem lehetett használni, vagy valami hasonló leszabályzás lépett életbe. ezután jött egy !!!800.000!!! Ft-os futómű javítás, mert a hidraulika megadta magát és teljesen leült az autó, mindenhova leért az alja. Ezt követte egy olyan számítógépes hiba, hogy nagyobb gödrök után megemelte a kocsit, majd úgy hagyta és a következő kanyar olyan volt, mint gólyalábakon síelni..:(( meg kellett állni, majd manuálisan leengedni a kasztnit.. Ezt az autót 4 éves korában 230.000 Km-es futásteljesítménnyel megvette apósom a cégtől "leselejtezve" 2 millió forintért (ami 9 milla volt újonnan)... és 1,5 év alatt rázavart 1,5 millió forint javítási költséget. Nem részletezem, de a turbó csőtől a hátsó ajtó zárjáig (amit külön kis computer vezérel!!!!) minden elromlott.. xenon fényszóró, generátor, termosztát..stb. és hát a hibák döntő többségénél az autó blokkolta magát és tréler a vége... Nem részletezem tovább, hogy hogy érzünk most az autó iránt...
- A legújabb C5-öst 1,5 éve kapta meg apósom 1500 Km-rel az órájában.. egészen pontosan 18.000 Km-ert kellett várnunk és egyszer csak reggel nem indult el a kertünkben... jött az aszisztansz:), nem tudták beindítani, tréler... Valami elektromos csatlakozó hiba volt a ludas. Azóta nem egyszer beragadt a kézifék, jellemzően télen. Érdekesség, hogy a cikkben írottakkal ellentétben, nekünk automatán kiold, ha D-be rakjuk és gázt adunk.. az esetek többségében.:)
Amikor elmentem "tesztvezetni" az új C5-öst, az volt a benyomásom, hogy jobb a motorja, jobb a váltója mint az elődnek, a futómű meg "okosabb".. Erre rácáfolt, amikor tempós kanyarban úthibákra (aszfalt gyűrődés, púposodás) futottam, és utána kicsónakázott a kocsi eleje a kanyarból... Ha pedig a városban "ugrál" vele az ember, nagy gyorsítások, sávváltás, erős fék, akkor pedig erősen felkeményedik és dobog a gödrökben. Sport módban megmaradnak a hosszú rugóutak, csak felkeményedik a futómű, amitől nekem csak rázósabb lett, de nem kanyarodott sokkal jobban. Megjártuk az új C5-el párizst és rájötem, hogy ez erre való: beülni 4-en, minden csomag befér, kellemesen ringatózunk az autópályán, 5 csillagos utazási komfort, csendes utastér, 2 zónás klíma, 140 tempomat és 6,5 L-es átlagfogyasztás. Párizsban nyugodt városnézés, majd hazaringatózás.. úgy telt el 13 óra, hogy csak suhantunk, nem is fájt.
Egy-két hétig nagyon lehet szeretni ezeket a kényeztető full extrás csodákat, de borzasztó együtt élni velük. Bár ez a legújabb tényleg jól ötvözi a kényelmet és az útfekvést, de az az érzésem, hogy ebből sem lesz szerelem.. Sajnos a hidraulikai és elektromos hibák nagyon kiábrándítóak....
Szerintem érdemes lenne elővenni pár olyan használt autót tesztelésre, amelyekről új korában már volt totalcar teszt vagy adásba is került és mondjuk 4-5 évesen meg lehet nézni mivé lett egy-egy újítás, vagy extra újdonság (Mint ez a nagyon szeretett C5 majd 5 év múlva, vagy a régebbi most..http://totalcar.hu/tesztek/c505bem/).. Az újságok és magazinok tesztjeiben sorra új autók szerepelnek, de az átlag magyar inkább használt autót vásárol, de sokan az új autó tesztek alapján..
Üdvözlettel,
B.
Kedves olvasónk,
régóta ábrándozunk ilyesmiről, de nem könnyű megtalálni a régi tesztautókat. Mi is kíváncsiak lennénk rájuk, de persze nem könnyű megtalálni őket. Viszont ha ezeket a sorokat véletlenül olyasvalaki olvassa, aki tud olyan egykori tesztautóról, amiről írtunk tesztet a Totalcaron, és esetleg ide is adná nekünk egy körre, ne habozzon, és vegye fel velünk a kapcsolatot. Írhat a szokásos emailcímre ide, vagy bármelyikünknek, a Totalcar impresszumában katrtintható személyes címekre.
Üdvözlettel:
Winkler Róbert