Százezernyi Magyarországon gyártott Suzukit érinthet a nyelestengely csapágyának hibájára visszavezethető sebességváltó-meghibásodás. A gyár szerint nincs szó típushibáról, a szerelők és bontósok szerint azonban mindennaposak a problémák. Olvasónk, Z kétszer javíttatta már váltóját, a második eset szerinte balesetveszélyt is hordozott.
Feladó: Z
Dátum: 2013. augusztus 17. 00:18
Tárgy: Suzuki váltó
Címzett: Totalcar
Üdv!
A Suzuki váltóhibákkal kapcsolatos tapasztalataimat szeretném leírni. Első körben 80000 km-nél jött a tipikus hang, amely a kuplung benyomásával megszűnt. Mivel az autóm kétéves körül lehetett, visszavittem a márkaszervizbe, ahol vásároltam. A kedves szervizes kollégák - miután gondolom találkozhattak 3000 hasonló esettel - csak a fejüket tekerték, hogy nem tudják mi lehet az, de a kuplung kinyomócsapágyra gyanakodnak, és szívesen ki is cserélik garanciában.
Egy hét múlva érkezek az autómért, hát a kuplungot kicserélték ugyan, de a hang megvan még mindig, bizonyára a váltócsapágyakkal lehet a krampusz, azt is kicserélik szívesen garanciában... Újabb 4 hét várakozás után visszakaptam a tökéletesen működő autómat. Volt ám nagy boldogság, egészen addig, amíg el nem értem a varázslatos 120 ezres határt, ami már túl volt a garanciaidőn.
Újra jött a csodálatos búgás, mondom semmi gond, megszoptam, de kicseréltetem. Bizonyára peches vagyok, mert valami félrészeg szerelhette össze az autómat anno a gyárban. Nekiálltam menni szerelőtől szerelőig, hogy mégis mennyibe fog ez fájni. Mondtak is olyan varázsigéket, hogy csak néztem, mígnem egyikük ajánott egy fiatalembert, aki Suzuki váltók felújítására szakosodott Budaörsön. 45 ezer plusz le kell adni a régi váltót, a beszerelés olyan 30-ért plusz az út Budapestre Szombathelyről egy 100-as, de még mindig jobb mint amivel riogattak a szakemberek.
Miután megszereztem vágyam tárgyát, az autópályán hazafelé olyan 120-as tempónál beblokkolt mind a két első kerék, mert a csóró alulméretezett csapágyak nem bírták a terhelést. Szerencsémre elég gyér forgalom volt, és megúsztam baleset nélkül (balesetkor kiváncsi lettem volna, hogy ki a hibás, de valószinüleg engem hoztak volna ki), autómentőt hívtam, és potom 65 ezerért hazaszállítottak, tehát 165-ben volt a második eset. A váltófelújítást végző fiatalember fel is hívta a figyelmem rá, hogy 80 ezrenként ez be fog szarni. Most tartok 260-nál, és a második csere óta semmi hangja nincsen.
Tisztelettel: Z