Szia Róbert! Vajon trafipaxolások kívül alkalmas-e bármire a rendőrség? A válaszom röviden: nem! (Levél egy rendőrtől mai, Tolvajnak nézték a saját autójában című cikkünk kapcsán. )
From: Egy rendőr
Date: 2014. 01. 16
To: Winkler Róbert
„Előrebocsátom, hogy veled hasonkorú vagyok, és lassan már második évtizede szolgálok, mint egyenruhás. Ennek okán azt gondolom, van némi rálátásom a rendőrség munkájára, tevékenységére. A két évtized alatt volt alkalmam számos szakterületen dolgozni, sok mindenről tudnék beszélni. Gondolkodtam is, hogy pontosan miről írjak, mert a problémakör olyannyira szerteágazó, hogy több tízezer karakterben sem férne el ha mindenről írnék. Ami a lényeg: a rendőrség alapvetően a törvények betartatásán kívül több száz (ha nem több ezer) belső norma alapján dolgozik.
Hogy értsd: munkánkat a hatályos jogszabályok öntik egy keretbe, de az ezen belül található összes kiskaput kivesézik a belső (nem is publikus) normák. Szó szerint nem tudnék idézni, de a napokban olvastam az egyikben: az állampolgárokkal történő intenzív kapcsolattartás. Ez például egy feladat. De mit is jelent ez "magyarul": baszogatni, piszkálni, hibát keresni az emberekben, járműveikben és tevékenységeikben. A hozzám hasonló, magukat még épelméjűnek tartó zsaruk folyamatosan frusztrációt éreznek.
Gyakorlatilag mindenféle haszontalan tevékenységeket kell végeznünk a valódi rendőri munka helyett. Minden napra jut valami új égbekiáltó baromság, amit az utcán kell végrehajtani. És ezeket az utasításokat minden esetben olyan emberek hozzák, akiknek az utcához szemernyi közük nincsen.
Két és fél órát vártál a helyszínelőkre? Neked szerencséd van! Olyan kevés "küldhető" tagja van a rendőrségnek, olyan kevés a szolgálatos állomány, hogy vannak címek ahová nem kettő és fél, hanem akár egy fél nap késéssel érkezünk meg. Ha egy helyszínen vagyok, simán küldenek két másikra is. Amíg azonban nem végzünk az egyik címen, nem tudok elindulni a másikhoz. Mindig mindenhonnan késünk, mindig feldúlt, (jogosan) bosszankodó sértettekkel találkozunk. Technikai felszerelésünk évtizedes lemaradásban, autóink széthajtva, szervizelésük a gazdaságos megoldásoktól fényévnyi távolságokra. Egyszerűen nevetséges és kizárt dolog, hogy ezeket a dolgokat "odafönt" nem látják. Például miért kellett nekünk megannyi Skoda Yeti, ha egynek az árából több Dacia Duster kijött volna? Ez csak egyetlen kérdés a sok másik kínos közül. A bűnügyi határozatokról, körözések visszavonásának elfelejtéséről. A filmekben egy ügyön általában egy csapat dolgozik, részfeladatokat végeznek, összedolgoznak. A lényeg minden esetben a hatékonyság és az EREDMÉNY.
Magyarországon egyetlen nyomozó (előadó) 20-60 darab ügyet tart kézben. El tudod képzelni, milyen érdemi munka végezhető, amikor a kolléga belefullad a papírmunkába. Bentről a rendőri vezetők, kintről az ügyészek piszkálják. Állandó nyomás alatt, több tucat nevet, adatot, tanút, sértettet, gyanúsítottat, határidőket kell fejben tartania. Ez persze nem mentség, egyáltalán nem az. Viszont emiatt marad el időnként egy egy tárgykörözés visszavonása. Rosszabb esetben a személykörözés visszavonása marad el.
Na az sem egyszerű, hiszen a folyománya egy jogtalan fogvatartás lehet. Iszonyú felelősség. Még órákig írhatnék, tele van témával a fejem. Azonban nem cséplem tovább a szót, ezzel úgysem változtatok semmin. Azonban a konklúzió nem lehet más, minthogy itt addig nem változik a világon semmi (sőt, csak rosszabb lesz), amíg nem jön valaki aki észreveszi, hogy a feje tetejére kellene már állítani a piramist. Az alapjaitól kellene újjáépíteni a rendszert. De ezzel jelenleg senki nem fárad, jól elvannak odafönt a nagy házban. A kisrendőrök meg ki vannak téve az út szélére, mérnek, bírságolnak, piszkálódnak. Ők viselik ennek minden terhét, a megaláztatást, a gyűlöletet, az ocsmány pénzbehajtó munkát. Szenvednek, mert az egyenruha mögött ők is ugyanolyan emberek amilyen te is vagy. Vagy bárki más. A levelem ha akarod felhasználhatod, leközölheted. Kérlek a nevem ne jelenjen meg sehol. Minden jót és további sikereket kívánok neked és a szerkesztőségnek!
Üdvözlettel,
(Név és cím a szerkesztőségben, de Pintér Sándornak nem mondjuk meg)Ui.: Tisztában vagyok vele, vannak olyan kollégák akik "megérik a pénzüket", flegmák, bunkók, korruptak, szarnak a világra. Jómagam és rengetek normális, értelmes kollégáim nevében is mondhatom: elhatárolódunk tőlük. Azonban a tömegpszichológia már csak ilyen: a részből következtetünk az egészre. Ha volt egy rossz élményed egy tuskó zsaruval, akkor minden zsaru tuskó lesz a szemedben. Ez ellen nehéz harcolni...

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
