Mi lenne, ha a gyalogos tudná, hogy nem lehet elütni?
Eléggé meglepődtünk, amikor kiderült, hogy az Auto Motor und Sport tesztjében hatból öt autó előbb elüti a gyalogost – igaz, egész kis sebességgel – és csak aztán áll meg. Akkor nem is merült fel bennünk, hogy emögött ésszerű ok áll, de Péter írt egy levelet, amelynek igazat kell adjunk. Valószínűleg magunk sem tudnánk különb módon megfogalmazni, így inkább idézzük, amit írt.
Feladó: Péter
Dátum: 2015. május 15.
Tárgy: Gyalogosfelismerő-teszt
Címzett: Andróczi Balázs
A következő gondolatot szeretném a totalcarosok mentális csatornáin átkergetni: „Ha megcsináljuk a tökéletes biztonságú automata autót, amelyik soha nem üt el egyetlen gyalogost sem, akkor hogy kezeli ezt a társadalom?" Már most is van olyan jelenség a belvárosban, hogy – a szabályoktól függetlenül – bizonyos alkoholmennyiséggel és egóval megtámogatva random útvonalon átkelnek a gyalogosok / bringások. Gondoljunk például. Deák tér, vagy bármelyik nagyobb villamosmegálló környéke. Képzeljétek el, mi lenne ha, ha TUDNÁK, hogy nem lehet őket elütni.
Akkor kiáll egy 5-10 fős társaság az út közepére a nyugatinál sörrel a kezében, és röhögve nem mennek sehova. A vakmerőbbek a Hungária körúton fognak kocogva átkelni, és satufékezésre kényszeríteni 70 autót, mert úgysem ütik el őket. Száz százalékos forgalmi dugót fog okozni szilveszter vagy augusztus 20-a, és az autóból dudálással csak annyit lehet majd elérni, hogy belefújnak a trombitába vagy esetleg a kocsi alá (bele?) dobnak egy petárdát. Tehát beköszöntene a szent tehén korszaka Európában is.
Úgy gondolom, hogy az autótól való egészséges félelemnek ("fájni fog ha hülye vagyok") is megvan a funkciója a társadalomban. De azért, hogy ezt fenntartsuk, ne haljon meg senki.