Ez a hosszú Mercedes meg miféle?

2015.12.06. 16:01

Feladó András

Címzett Csikós Zsolt

Dátum 2015. december 5. 11:29

Tárgy Mercedes


Szia Zsolt!


Nemrég láttam ezt a Mercedest itt, Cork cityben (Írország).

Lehet hogy egy tök átlagos példány, én azonban - bevállalom- nem láttam meg ilyen, hosszított verziót.

   

Annyit tudok róla a rendszáma alapján hogy 1982-ben helyeztek itt forgalomba, illetve hogy egy 240-es diesel példánnyal állunk szemben.

Gondoltam, esetleg érdekes lehet. (Vagy nem?)

 

 

Üdvüzlettel,

András

Szia András!

A Mercedes-Benz elsősorban taxi- és protokolláris használatra készítette ezeket az 5+2 üléses (testőrök!) Lang 123-asokat, a kódjuk nem is W123, hanem V123 (a kombi S123, a kupé C123 volt mellesleg) volt. Németországban mindkétféle üzemben futott belőlük anno jó sok, Olaszországban szintén, ott még a pápai konvojban is előfordultak - igaz, az a Vatikán.

Nálunk Magyarországon csak fekete színben, külföldi delegációk fuvarozásakor lehetett ezeket látni, ha jól emlékszem, AA-s rendszámmal, bár a műfajnak vannak itthon komoly szakértői. Akadt tehát belőlük az államnak jó néhány - mind benzinesként kezdte. Hogy azok hova tűntek, nem tudom, még régebben néha egy-egy felbukkant a hasznaltauto.hu-n, de mostanában nem láttam belőlük. Ismertem nagycsaládos apukát, aki ilyet használt - még az MPV-k előtti időben.

Mivel ez az írországi példány dízelmotoros, ezért sejthetően taxinak készült, bár lehet, hogy később alakították át. A protokoll-autók minden országban benzinesek voltak.

Ez szegény - ráférne egy kis TLC (tender loving care), ha jól látom, mert minden díszléce eláll, rohad is, ez a festés se dobja fel túlságosan, alufelnivel meg egyenesen röhejes, hiszen ezeken az autókon jobb rugózást és nagyobb tartósságot biztosító spéci 15-ös felnik voltak olyan túlméretes dísztárcsákkal, mint a mentőkön - nem pedig ilyen görkorcsolya-jellegű 14-esek, mint az általános modelleken. Mivel a lang verziók általában rövid diffit is hordtak, ezért ez a példány szép csinnadrattát művelhet autópályán - ha egyáltalán fel mernek még vele menni olyan helyre, hiszen még a gyári, nagy kerekekkel is csak 130 km/h a végsebessége, s utazni ennek a töredékével, olyan 100-110-zel szeret.

Egyébként a Mercedesnél régi hagyomány a hosszított kivitelek készítése - csak azok közül, ami a mostani generációknak ismerős: ilyen volt a nagy (olajsejkes és diktátoros) 600 Pullman, de már az ötvenes-hatvanas évek fecskefarkújából (W110), a hatvanas-hetvenes évek állólámpásából (W114/115) is létezett lang, miként a 124-es szériából, még a V123 után, később is.

Köszi a fotókat, jó volt látni az autót.

CsZs

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.