Miért vesznek a prémium autógyárak motormárkákat?

2016.01.28. 11:35

Feladó Gergő

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2016.01.27.

Tárgy Égéstér 193.

Kedves Winkler Úr!

Úgy emlékszem a 193. Égéstérben volt szó hosszasan a motorokról. Amúgy nem vagyok nagy motoros, de valamit hozzátennék. Úgy tűnt nem egyértelmű nektek, hogy miért vesz/vett minden prémium gyártó motorcéget. Szerintem a válasz a nyugat-európai vásárlói szokások változása. Ma már a nagy autósürüsség miatt az autó sokszor nem elég. A metró meg büdös, a taxi határeset a hétköznapokra. Ezenkivül egyre több városban merül fel a dugódíj illetve persze van ahol már be is vezették. Egy parkolóhely 100€ havonta, a biztosítás kb mint otthon és minden második sarkon az elektromos bérautó (9€/30min) ha nagybevásárlás/IKEA kell (mellesleg rengeteg helyen ingyenes a házhozszállítás vagy olcsó a bérfurgon).Ehhez képest a motor, megadja a saját közlekedési eszköz élményét és nagyjából függetlenül közelekdik a dugóktól. Én Párizsban élek, immár 6 éve. 4.5 éve kezdtem el motorozni, egy kis 50essel, ma már egy 125ösöm van (itt elég egy 7 órás tanfolyam a B125höz, vizsga nem kell, ha legalább 2 éves a B jogsi - és igen a magyar B jogsit is elfogadták, ahhoz kapcsolódik a B125 jogosítványom). Visszatérve a motorhoz. A legtöbb helyen elég széles a sáv, hogy az elválasztóvonalon elmenjen és idén február 1től elvben szabályos is lesz, ha beállt a forgalom (most csak eltürik az egyébként is nagyon elnézú francia rendőrök). Az elmúlt 4 télen átlagban 2-3 nap motorozásra alkalmatlan nap volt (negatív hőmérséklet és csapadék) egyébként egész évben lehet nyomni, henteskötény, muff (kézzsák) azt húzd a gázt. És Párizshoz hasonló Brüsszel vagy Amszterdam, délen meg még jobb a helyzet.

És itt jön be a prémium gyártó. Vehetnék 12-13k€-ért egy alap kisautót vagy egy nagyon jó motort, amivel még villantani is lehet. A munkahelyre gyorsabb a motor, a lakásnál nem kell parkolót bérelni (vagy ha igen akkor kevesebb mint a fele a kocsiparkolónak), a biztosítás is olcsóbb, az esti buli után hazafelé kevésbé ellenőriz a rendőr. Ja és a nagyvárosok belsejében nincs ingyenes autóparkoló a motorparkolók viszont ingyenesek és 1-2 sarkon belül biztos lesz egy hely lerakni.

A BMW kezdte a robogókkal (650 ccm, de azt hiszem Kínában készül) és állati drága, de egy 400as Piaggio MP3 sem sokkal olcsóbb, főleg, hogy a BMW-t meg lehet venni használtan az MP3-t tök rizikós (de tény hogy a BMW-hez kell normál jogsi az MP3 elmegy B-vel is az LT verzió). Ja és az A jogsi kb 1000€, ami egy átlagfizetés fele. És most a többi premium folytatja. Megkapod a prémium érzést és egy 25-28 éves gyerektelen fiatal számára egy jó motor sokkal vonzóbb mint egy Mercedes A (pedig milyen szép az A).

Ahogy ezekből is látszik, a motor szerintem nem önálló piac, hanem a klasszikus kínálatbővítés lefelé (mint Audi A1, BMW 1, Mercedes A).

Szóval nem akarnak kimaradni, ráadásul ez a piac bővül és ellentétben az autógyártókkal még az állam is támogatja (csökkenti a zsúfoltságot, kisebb a szennyezés, van ingyenes parkoló, van egy csomó vesedonor).

Kb ennyi, röviden:-) Továbbra is imádom a műsort és én p.l futás közben szoktam hallgatni (csak most Rejtőket hallgattam ezért elmaradtam - Azért egy Rudolf Péter féle Rejtő utáni második hely szerintem jó helyezés :-)). Ja lehetne picit hosszabb, mert 1 óra 20 percet futok hetente:-)

Üdv: Gergő

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.