Ha csak az erő kellett, hát itt van
Nyilván nem ez lesz a kasszasiker, pláne nem nálunk. Nem hinném, hogy a tipikus Qashqai-vásárló épp egy 163 lóerős, elöl kaparós szabadidőautót keres, de vezetni mindenképpen érdemes.
Úgy bizony, egy szabadidőjármű is bekerült az Év Autója-válogató második fordulójába, még ha a szülei crossovernek is nevezik. A Qashqai az, amellyel borzasztó sokat foglalkozott a Nissan, nem ronthatták el, hiszen a jelenlegi modell a legjobban fogyó típusuk Európában. A fejőstehén maradjon csak fejőstehén, ahogy mifelénk tarják, Zuglóban.
Ez a legöregebb autó a hét közül, több mint egy év is eltelt azóta, hogy először vezettem a svájci-francia határon egyensúlyozó kis szállodától elstartolva, sőt, igazából már fél évvel korábban, Angliában is kipróbáltam a mechanikáját, még a régi karosszériába csomagolva. Nincs könnyű helyzetben tehát.

Hogy jó kocsi, az biztos, ennyit már az apró, 1,2 literes, benzines turbó és az 1,6-os dízel kipróbálása után is merek állítani. A Qashqai amúgy is jó csomag, ezt a méretet, ezzel a fajta praktikummal nagyon szeretik a népek, az újnál pedig rommá reszelték a használhatóság nevű topikot. Komfort vonalán sem vall szégyent: a Nissan azt állítja róla, hogy a legkellemesebb crossovert sikerült összehoznia az új modellnél. Az én fejemben sajnos összemosódik a crossover és a szabadidőautó műfaja, ennyire nem vagyok centifetisiszta, emiatt meg eszembe jut ilyenkor az elképesztően finom Ford Kuga, illetve a zseniális Kia Sportage, s a homlokomra szalad a szemöldököm, ami az én speciális esetemben nagy megtett utat jelent a szem feletti szőrzetnek.
Amit nem vezettem még, az a csúcsmodell volt, az egyhatos, turbós, benzines, közvetlen befecskendezéses, 163 lóerővel. Hogy egy ilyen, már biztosan nem olcsó, viszont baromi erős kocsit miért készítenek kétkerékhajtással, azt meg nem érthetem, szívesebben próbáltam volna 4x4-esként, de ezt találtam. Szürke autó Mortefontaine lassan nedvedző szürke ege alatt, jó ám az ilyen elől bemenekülni egy ülésfűtött, alcantarás belső térbe. Ami - csak a változatosság kedvéért - szintén szürke.
Erőben tényleg nem okoz csalódást, ahogy tapadásban sem: megy mint az állat és csúszkál is összevissza mint az állat, csodák nincsenek, ez itt egy nagyon nyomatékos, elég nehéz és kirívóan elsőkerekes autó. A minden koncepció nélkül vegyített vastagságú, felületű és ívelésű betéteket továbbra sem szeretem, a zajokkal meg - a videó után ültem hátul is menet közben, s azt talán nem kellett volna. Mert bizony a hátsó ülésen olyan iszonyatos a gördülési zaj a tapadós francia aszfalton, hogy szinte beszélgetni sem lehet a sistergéstől. Ültem Kugában is hátul - ott a zaj ennek a töredéke.
Amit viszont nagyon értékelek: isteni finoman, kiszámíthatóan működik minden, jó nagy az ülés meg úgy általában a hely is, elöl tényleg nagyon csendes a kocsi, és olyan részletek is összejöttek a Nissannak, hogy a kinyitott csomagtérajtó élébe nem verem be a fejem (a hatalmas Volvo XC90-esébe viszon például igen).
No de, a Qashqai egy crossover, ebben a szegmensben kevesebb a konkurens, ilyen hímerős változat meg végképp kevés van a piacon, viszem hát ki a pályára. A videó minőségéért ismét elnézést kérek, tudják, fél kézzel, rohanva, vezetés közben meg minden, ilyen, ha az embernél nincs felfújható operatőr és legalább egy szűk forgatási nap.
Ne feledjék, itt a hét utolsó küzdő fél:
- BMW 2-es Active Tourer
- Citroen C4 Cactus
- Ford Mondeo
- Mercedes-Benz C osztály
- Nissan Qashqai
- Renault Twingo
- Volkswagen Passat

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
