A parkolóban megbújva
Mindig érdemes kinézni a parkolóba. Mindig találni valamit. Fotóriport a 2016-os Autó- Motor- és Tuning Show mellékszereplőiről.
A hozzáértők szerint 1971-es, ATS Classic felniken, tajvani lámpákkal. Nagy szó, ha ezt valaki így tudja, mert ezt a modellt 1968-tól tulajdonképpen 2003-ig gyártották, kis módosításokkal.
A Mitsubishi Sappororól sikerült ezt-azt megtudni. 1987-es, 2,4-es szívó volt gyárilag. Azért csak volt, mert most már egy JDM 4g63t 'SIRIUS DASH' turbómotor van benne. Érdekesség a tizenkét szelepes SOHC-motornak, hogy 2400-as fordulatig csak az egyik szívószelep dolgozott.
A benti felhozatal sajnos mutatta, hogy a KGST-autók eléggé fogynak. Elvétve akadt csak Skoda S100 vagy Trabant. A szociautók becsületét menti a Fake Taxi Wartburg. A színe kellően taxis, tökéletes átmenetet biztosítva a pesti sárga és a müncheni bézs között. Bár a nagykerekű Wartburg a szakzsargonban egészen más, de akkor is ezek a nagy kerekek nyernek.
Nincs tuningtalálkozó Paul Walker-felirat nélkül. Atós körökben minimum megosztó a fizikát finoman szólva is liberálisan kezelő franchise, de az vitathatatlan, hogy akad egy generáció, akinek a Halálos Iramban annyira meghatározó, mint másoknak McQueen Le Mans-ja.
Itt most vagy a tányér nem egyenes, vagy a leves görbe, de ez az autó mintha nem létezne. Az 1976-tól gyártott Vauxhall Chevette Estate az angol átiratata az Opel Kadett C kombijának, ellenben csak jobbkormányos létezett belőle, ez viszont balos.
Nagyon szeretném tudni, hogyan lett ez a Peugeot 505 kombi ilyen messzemenőkig menő.
Elon Musk korai szárnypróbálgatásai közé tartozik az elemes Lotus, azaz a Tesla Roadster. Bár sok volt a kétkedő, és persze most sem kevés, de az idő őt igazolta. Azon pedig ne csússzunk el, hogy a néha ki-ki gyulladó Model S-ek lángjának fényénél mennyi profitot látni.
A kilencvenes évek Magyarországának egyik vitathatlan diszkóztárja volt a Volkswagen Corrado. Értékét csak emeli a kényes, de ha jó, akkor nagyon jó négyhengeres, kompresszoros G60 motor.
Mellettem robbant fel egy graffiti-bomba....ÚÁ-ÚÁ...mellettem zúgott el a szerelem!
Nagyon hunyorogva kiadja ez a Twingo a Lambo.narancsot, de a legjobb extra, amit ráadásul az egész tuningszcéna felkapott, sajnos hiányzik róla: a ponyvatető.
Egyemberként esik térdre az egész szakma, ha elhangzik ez a három betű: NSX. Az Ayrton Senna nevével egybeolvadt autó fénye még akkor is ragyog, ha rogyásig van utólagos firlefrancokkal, mint a dudasor, a homasitás V6-felirat, vagy szellőzők a tetején.
Kevés autóból lett egyszerre akkora sztár és mém, mint a Civicből. Most talán csak Ford Pinto ugrik be, bár az inkább csak mém. Viszont a Civic a tunerek örökifjú múzsája, mondhat akárki bármit.
Hiszem, hogy egyszer eljön a nap, amikor Ferrari F355-ből készítenek Toyota MR2-replikát. De addig is...
War-tól a Lowrider megvan? Hogy hangozhat németül? Alle meine Freunde kennen den Lowrider? Hááát...
És ha már slágerek: ki emlékszik a Manta Manta betétdalára, a Bitte kauf mir ein GTI-re? A parkolói odamondásokban a Mantát leváltotta a GSI, de úgy néz ki, hogy a GTI viszont örök.
Ha van valami, ami nagyon hiányzik az utcaképből, az a Toyota Supra. Ha pedig manuális, márpedig ez az, akkor meg a garázsból.
Kérem valaki küldjön képalát, mert nekem nem jut semmi sem az eszembe!
Hogy hogyan mesélném el látatlanban? Van az a békás gumicukor...na olyan.