Már egy hete hibátlan a bálna!
Amióta felkerült Szegedről, és a Mester (átmenetileg) elengedte a kezét, azóta már óvatosan kerülgettem a parkolóház tetején. Néha összenéztünk, gyanakodva méregettem végig, néztem alá és folyamatosan az járt a fejemben, hogy mivel fogsz most megszívatni, he? Először csak óvatosan odaálltam vele a konnektorhoz, eddig semmi baj, hosszabbítóval elért a remek kis porszívó, amit az IT-részlegtől einstandoltam, a kis kefe, a beltéri-tisztító, a körömkefe a citromos vízzel, egyszóval minden. Volt már nagy autóm, szeretem alaposan kitakarítani minden kocsimat, de ennek egy nap kellett ahhoz, hogy egyáltalán bele merjek engedni bárkit is. Terveim voltak, ahhoz azonban benzin kellett, úgyhogy gyorsan el is mentem tankolni, közben figyeltem minden rezdülését, a 15 ezerért megjavított óracsoport végre pontosan mutatott mindent, úgyhogy nem maradt rejtve előlem semmilyen ingadozás.

Jól láttam, hogy melegen jár a motor, a kelleténél később nyit a termosztát, komoly dugóban állva ráküldtem a fűtést, ekkor le is esett a vízhőfok elfogadható szintre, cserébe a többlethőt felvettem én odabent, attól függetlenül, hogy leengedtem az összes ablakot. Menet közben kapott annyi hűtést, hogy semmi gondja ne legyen, de városban...ejj...nem volt az igazi, nem kerek, hogy 100 fok körüli a hűtőközeg. A termosztátra rámondtuk Karesznál, hogy oké, de akkoriban sokkal hidegebbek voltak, most meg csak jön a tavasz, aztán ne az legyen már a leendő tulajdonos első élménye, hogy ömlik a forró lé kifelé a géptető alól. Cseréljünk termosztátot, 1600 forint, nem nagy tétel, most meg már pláne mindegy, beszoptuk, de végig kell csinálni, aztán hátradőlve tolni a rock'n rollt és kész.
Amúgy is Szegeden maradt az emelője, a kartervédő sincs rajta (ha netán előjönne valami, ne kelljen lebontani, erre megtanított már a hisztis díler, utóbbi időben már csak így hívom), na meg gatyába kéne rázni a négy gyári méretű BMW-felnimet is, amit nemrégiben cseleztem haza Németországból. Szóval mindenképpen mennem kell...
...akkor meg már miért mennék egyedül? Elviszek valakit vagy valakiket, legalább nem esz meg a fene az M5-ösön, míg leérek, mert az M6 után ez a létező leg-lélekölőbb autópálya az országban. Egy kanyar van benne Kecskemétnél, aztán annyi. Az M6 még pusztítóbb, és pariban sincsenek az M3 gyönyörű tájaival, zöldellő mezőivel és hegyoldalba épített kis falvaival, domborzatával, erdeivel; azt szeretem a legjobban. Beállok fuvarozni, telekocsizni, hiszen szinte hibátlan a Bálna, ennyit megelőlegezek neki.

Pláne azok után, hogy fetrengtem egy fél délelőttöt a benzin-Balatonban, amit maga alá eresztett. A tankolás után lett benzinszag, de erős. Na neee, a jó, édes anyádat már, mivanmegint? - üvöltöttem hangosan magam elé. Aztán láttam, hogy ömlik a benzin azonnal, ahogy az AC elkezdi pumpálni, ráadásul egyenesen a forró kipufogóra. Na, szép kis búcsúposzt lett volna a lángoló autó mellől, az biztos. Sosem lett volna könnyebb felgyújtani, az biztos, egy pillanatra át is futott a fejemen, de ha már ennyit szívtunk vele, és ilyen közel vagyunk a céltól, akkor már inkább mégsem. Na meg nehéz lenne megmagyarázni az 1,7 millió forintos fáklyát a pénzügynek. Bár kétségkívül nagyot ment volna a neten.
Cseréltünk benne benzintankot ugye, hiszen a másikon egy rejtélyes, befelé fogazott lyuk éktelenkedett mellkas-magasságban (a tartály a hátsó üléstámlák mögött van), valami bilincs engedhetett el. Kizárásos alapon két dolog lehetett: a visszafolyó ág vagy a tank szuszogója. Utóbbit kizártam, hiszen ennyire nem ömlött volna belőle, így csak a visszafolyó ággal lehetett a gond. Hívom a mestert, cserélt ő ott bilincseket, de ami jó volt, azt nem bolygatta. Igen, eltalálták, a visszafolyó ág bilincse adta meg magát 25 év után pont most. Rálátni könnyebb volt, mint hozzáférni a hetes crovával, imádtam Jürgent meg a soklengőkaros-térhálós futóművet, sosem gondoltam volna, hogy képes vagyok ilyen szögekben megtörni a kezem. Amikor elzsibbadtam, akkor Bandi (akiben meg lehet bízni, ha benzincsőről és bilincsekről van szó) folytatta.

Mese nem volt, leterítettünk magunk alá egy zsákvásznat, és belefeküdtem a benzinbe. Amint visszatoltam a csövet, már arrébb mertük tolni, de a bőröm így is kifehéredett vállban, a Maradona-pólómat pedig ki kell dobnom, ezért nagyon haragudtam magamra, mert csak kettő van belőle az országban (a másik Ganxsta Zolee-é). El volt rohadva a kis bilincs, kicseréltük, és hopp, hirtelen ismét kerek lett a világ. Na jó, nem teljesen, de a Bálnával kapcsolatban már kiegyezem egy oválisban is. Merészen elkezdtem használni, hoztam-vittem a gyerekeket, az autóm cuccait, és tudják mit? Jó volt tolni a pingpongasztalt. Ha kicsit melegedve is, de jó volt. A nagy próba a Csik-féle Ponton-teszt lett volna, ott megjárattam volna hosszabb távon is, de azt megették a molyok meg a köhögő karburátor, így e nélkül született meg a döntés, hogy csináljuk, mert megy az idő, én meg alig bálnáztam még. Aztán regisztráltam az Oszkárra úgy, hogy lehetőleg elkerüljem azokat, akik olvassák a sztorit, hogy lehetőleg abszolút ismeretlenekkel utazhassak, és felvirradt a nagy nap.
Ja, menet közben aztán eszembe jutott, hogy megcsináltuk a hátsó szellőzést is, bekerültek a légkürtők és a szabályzó-bovden is végre, egyre kerekebb lesz az autó.
Ettől függetlenül nem véletlen, hogy most éppen megint nincs itt, hiszen elindulni egy dolog, megérkezni a másik. Erről bővebben a legközelebb. A kéttonnás kereszt itt lóg a nyakamban, senkinek nincs ilyen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
