Az Automobile Club de l'Ouest és a Michelin közösen hirdette meg a Le Mans 2030: Design for the Win pályázatot, amelynek résztvevői a jövő versenyautóit álmodhatták meg. Nyolcvan országból mintegy 1600 pályamunka érkezett, jöjjenek a legjobbak.
Infiniti Le Mans 2030 (Tao Ni, Kína) - Nemcsak a technológiát, a biztonságot is fontosnak tartja az alkotó, aki az éjszakai etapokat az autó irányításába adná. Ő az 1. helyezett.
Bentley 9 (Daniel Bacelar, Portugália) - Teljesen elektromos autó, a gumik belsejében akkumulátorok. Formaterve a klasszikusokat is próbálja idézni. Övé a 2. hely.
Cierzo C1 (Kurt Scanlan, Kanada) - A menetszél segíti a kanyarodást, ráadásul kevesebb fékezést és visszafogottabb gumikopást ígér. Az elektroaktív polimerek segítségével egyes elemek az alakjukat is tudnák változtatni. 3. helyezett.
Neuraura (Vruttant S. Phatak, India) - Az autót a pilóta nemcsak kezeivel és lábaival, hanem gondolkodásával is képes irányítani, így a reakcióidők rövidülhetnek. Panorámakamera segíti a sofőr látását.
Citroen C030 LMP1 (David Voltner, Csehország) - Fékezéskor ejtőernyőszerűen kinyíló farrész, aerodinamikai elemként és hűtésre egyaránt szolgáló felnik, négyrétegű gumik. Az alkotó szerint az is fontos, hogy a nézők minél több információhoz jussanak, értsék, mi miért történik.
Audi R28 (Mehdi Alamdari és Vahid Shahvirdi, Ausztrália) - Mintha egy repülőgép száguldana az aszfalton. Tüzelőanyagcellás technológiával.
Bentley Speed X (Guilherme Kataoka, Luiz Ortega, Marcelo Tolado, Brazília) - Agresszivitás és elegancia, az alkotók a Bentley hagyományait is megtartanák. A gumiknak csak a külső rétegét kell cserélni, így nincs pazarlás. A csapat drónokkal töltheti az akksit, és kisebb javításokat is elvégezhetnek így.
Bugatti Wimille (Vladislav Semenov, Maria Ryadno, Oroszország) - A Bugatti gyökereinek megtartásával álmodtak meg egy olyan versenyautót, amely elképesztő kanyarsebességekre képes, a kerekek a megfelelő irányba dőlnek is.
Hydracross (Josh Gadomski, Kanada) - Hidrazin hajtja ezt a tanulmányt, a formatervet pedig úgy alakította ki a készítő, hogy sem szárnyakra, sem diffúzorokra nincs szükség.
Neo (Miguel Ferreira Rodrigues, Portugália) - A cél a versenyautók közötti ütközések, kicsúszások elkerülése. A pilóta biztonságban, ugyanakkor pokoli gyorsan teljesítheti a versenyt. Ez az autó (és az ezt követők) nem jutottak döntőbe, de elnyerték a zsűri különdíját.
Audi Ayrus (Andhika Dimas Dwiputra, Freksa Arista Ihsan, Indonézia) - Az akkucsomag a (mellesleg lebegő) pilótafülkében kapott helyet, így töltés helyett egyszerűen csak a fülkét kell kicserélni a bokszkiállás közben. A kerekekbe nem kell levegőt fújni.
Bugatti Benoist (Samuel Marquez Arango, Olaszország) - Kisebb, könnyebb és gyorsabb autókat vár 2030-ra az alkotó. Robert Benoist után nevezte el a koncepciót, amelynek anyaghasználata forradalmi (aerogél, szénszálas nanocső). A vezető fekszik a fülkében, hogy szinte eggyé váljon az úttal.
Tokon (Po-Sen Huang, Po-Yuan Huang, Tajvan) - A sziámi harcoshal ihlette a munkát, a harci szellem jellemzi. Moduláris akkucsomag segít megtervezni a taktikát, mert szerintük a legtöbb verseny a bokszban dől el. A kerékcsere ezért szintén gyors, bentről egy gombnyomással oldhatjuk a régieket, majd rögzíthetjük az újakat.
Faraday Future Singularity (Nicolas Francisco Loyola, Olaszország) - Rádióhullámokkal képzeli el a hajtást, a gumik futófelületét pedig 3D-nyomtatással javítja. Teljesen aktív aerodinamika jellemzi a tervet. Bent a kényelemre és az esetleges ütések csillapítására helyezi a hangsúlyt.
Tesla LMPE (Jeroen Claus, Fabian Brees, Belgium) - Az autót a bokszutcán áthaladva tölthetjük, de azon a szakaszon a sofőr csak a sebességet szabályozza, a kormányzást átveszi az autó.
Appleone (Emre M. Yazici, Törökország) - Egy olyan jövőt képzel el, ahol már az Apple is betört az autóiparba. Különlegesség az első kerekek pozíciója. A gép nem autonóm, de távirányítású. Egy speciális sisak segítségével látjuk a pályán zajló eseményeket. A hat kereket hat villanymotor hajtja, az akksikat mikroturbinák folyamatosan töltik.
Renault Sun Run (Chirayu Shinde, India) - Mikrohullámon jön az energia, a folyamatos fejlődést pedig a Japán Űrügynökség biztosítja.
ConverT (Minwoo Jeon, Donghun Nam, Dél-Korea) - Az autonóm járművek elvesznek a mindennapi autózás élményéből, így a versenyeknek még izgalmasabbnak kell lenniük, hús-vér pilótákkal. Az elképzelés szerint 2030-ra Le Mans-ban sivatagi, jeges, esőerdei és barlangi körülményeknek is meg kell felelnie egy ütőképes versenygépnek. További képek a legjobb pályamunkákról ezen a linken találhatók.