A Totalcar azért jó munkahely, mert az ember foglalkozhat a saját hülyeségeivel is. Mert bár autókkal foglalkozunk, ha minden nap minden perce azzal telne, hamar meggyűlölnénk. Van itt, aki mellékvágányon pecázni jár, más ejtőernyőzik, de van modellező, fotós, sörfőző, én meg pont bringázok.

És mivel alkalmanként feltűnik a szerkesztőségben egy-egy komolyabb bringa, tudom, hogy a technika iránt érdeklődő embereknek egy modern bicikli legalább olyan érdekes, mint egy autó. Ezért is kérdezte meg Papp Tibi pár hete, hogy nincs-e kedvem feldobni két biciklit az új Ignisre, hogy tekerjünk egyet valahol. Tetszik a kisautó, elég mokányul néz ki, viszont tudva, hogy mekkora, nem gondolom, hogy a ideális jármű a célra. De ha bringázhatok, alapvetően mindegy, mindent megoldunk (mindent IS), a rekord három ember, három bringa és mindezek ellenére három csukott ajtó egy háromajtós hármas Golfban.
Ezzel a bringával mindenhol elmész
Kipróbáltuk a fatbikeot, azt a biciklit, amelyiknek kétszer olyan vastag a gumija, mint a többinek.
Joggal merül fel a kérdés, hogy minek autó, ha van bringa, de én a bringázás egy rétegszakágát, a downhillt űzöm. Nincs neki magyar neve, de szerencsére egyszerűen körülírható: érj le a hegyről terepen, minél gyorsabban. Hogy ehhez milyen bringa kell, arról a túra folyamán szó lesz, hiszen elképesztően érdekes technika. A legtöbb ilyen kemény felhasználásra szánt bringát nem kellemes síkon tekerni, de hát a G Mercitől sem várjuk el, hogy lehagyjon egy Ferrarit.
Hegy kell, mert azon van lejtő, és bár itthon is akad elég, az igazi buli az Alpokban kezdődik. Kicsit olyan ez, mint amikor a Kakucsringről felhajt az ember a Hungaroringre, mindkettő élmény, az utóbbi viszont kicsit maradandóbb. Az osztrák sípályák nyaranta bringapályaként üzemelnek, Semmeringben például még downhill világkupa futamot is rendeztek, mert a terepviszonyok adottak.
Összetett sportág ez, hiszen ha az ember maga építi és állítja be a bringáját, az már kíván bizonyos fokú műszaki ismereteket, míg maga a bringázás ügyességen túl komoly fizikai felkészültséget kíván. Sokan állítják, hogy lefelé a szar is gurul, de egy intenzív veretés lefelé, 40-50-es tempóval, gyakran 10 métereket repülve, rendesen beindítja a tejsav-termelést az izmokban. Tekerek felfele is eleget, lefelé legalább úgy meg lehet izzadni.
Ezért az autó tetejére feldobunk egy downhill- és egy enduróbiciklit, és megnézünk egy magyar, majd négy osztrák bringaparkot. Bejárjuk őket, fotózunk, videózunk, az élményeinket pedig megírjuk. Mivel a fényképezőgép mindkét oldalára kell valaki, egy gyerekkori cimbim, Roland csatlakozik be, a Nikon D1H-jánál csak a bringáját érzi jobban. Letoltunk pár downhill-versenyt az elmúlt másfél évtizedben, látványos csapatásból nem lesz hiány.
Csak lejtő legyen és boldogság
Sebesség, veszély, ugrások, és utánozhatatlan hangulat. Nem számít, hogy mennyit költöttél terepbringára.
Szokták mondani, hogy lakva ismerszik meg az ember, de szerintem ez az autóra is igaz, márpedig 5 nap alatt közel 1500 kilométer vár ránk. Az 1,2-es, 90 lóerős Ignácnak meg kell küzdenie két tetőre rakott bringával, egy heti ruhával, szerszámmal, pótalkatrésszel, folyamatosan üzemeltetett inverterrel, combos emelkedőkkel, meg még ki tudja mivel. Ha ilyen felhasználás mellett nem derül ki róla minden, akkor soha. Viszünk magunkkal még néhány bringás kiegészítőt is, amit ki akarunk próbálni, ezeket a Decathlon és a Lidl kínálatából válogattuk össze, mert a többség ezt veszi.
A Hegymenet túra Húsvét hétfőn indul, az egyik legjobb hazai bringaparkban, Sopron mellett. Esztergomtól mindössze 200 kilométer, ennyi idő alatt összeszokunk a Suzukival, a többi pedig jön magától. Stay tuned!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
