A Totalcar azért jó munkahely, mert az ember foglalkozhat a saját hülyeségeivel is. Mert bár autókkal foglalkozunk, ha minden nap minden perce azzal telne, hamar meggyűlölnénk. Van itt, aki mellékvágányon pecázni jár, más ejtőernyőzik, de van modellező, fotós, sörfőző, én meg pont bringázok.

És mivel alkalmanként feltűnik a szerkesztőségben egy-egy komolyabb bringa, tudom, hogy a technika iránt érdeklődő embereknek egy modern bicikli legalább olyan érdekes, mint egy autó. Ezért is kérdezte meg Papp Tibi pár hete, hogy nincs-e kedvem feldobni két biciklit az új Ignisre, hogy tekerjünk egyet valahol. Tetszik a kisautó, elég mokányul néz ki, viszont tudva, hogy mekkora, nem gondolom, hogy a ideális jármű a célra. De ha bringázhatok, alapvetően mindegy, mindent megoldunk (mindent IS), a rekord három ember, három bringa és mindezek ellenére három csukott ajtó egy háromajtós hármas Golfban.
Ezzel a bringával mindenhol elmész
Kipróbáltuk a fatbikeot, azt a biciklit, amelyiknek kétszer olyan vastag a gumija, mint a többinek.
Joggal merül fel a kérdés, hogy minek autó, ha van bringa, de én a bringázás egy rétegszakágát, a downhillt űzöm. Nincs neki magyar neve, de szerencsére egyszerűen körülírható: érj le a hegyről terepen, minél gyorsabban. Hogy ehhez milyen bringa kell, arról a túra folyamán szó lesz, hiszen elképesztően érdekes technika. A legtöbb ilyen kemény felhasználásra szánt bringát nem kellemes síkon tekerni, de hát a G Mercitől sem várjuk el, hogy lehagyjon egy Ferrarit.
Hegy kell, mert azon van lejtő, és bár itthon is akad elég, az igazi buli az Alpokban kezdődik. Kicsit olyan ez, mint amikor a Kakucsringről felhajt az ember a Hungaroringre, mindkettő élmény, az utóbbi viszont kicsit maradandóbb. Az osztrák sípályák nyaranta bringapályaként üzemelnek, Semmeringben például még downhill világkupa futamot is rendeztek, mert a terepviszonyok adottak.
Összetett sportág ez, hiszen ha az ember maga építi és állítja be a bringáját, az már kíván bizonyos fokú műszaki ismereteket, míg maga a bringázás ügyességen túl komoly fizikai felkészültséget kíván. Sokan állítják, hogy lefelé a szar is gurul, de egy intenzív veretés lefelé, 40-50-es tempóval, gyakran 10 métereket repülve, rendesen beindítja a tejsav-termelést az izmokban. Tekerek felfele is eleget, lefelé legalább úgy meg lehet izzadni.
Ezért az autó tetejére feldobunk egy downhill- és egy enduróbiciklit, és megnézünk egy magyar, majd négy osztrák bringaparkot. Bejárjuk őket, fotózunk, videózunk, az élményeinket pedig megírjuk. Mivel a fényképezőgép mindkét oldalára kell valaki, egy gyerekkori cimbim, Roland csatlakozik be, a Nikon D1H-jánál csak a bringáját érzi jobban. Letoltunk pár downhill-versenyt az elmúlt másfél évtizedben, látványos csapatásból nem lesz hiány.
Csak lejtő legyen és boldogság
Sebesség, veszély, ugrások, és utánozhatatlan hangulat. Nem számít, hogy mennyit költöttél terepbringára.
Szokták mondani, hogy lakva ismerszik meg az ember, de szerintem ez az autóra is igaz, márpedig 5 nap alatt közel 1500 kilométer vár ránk. Az 1,2-es, 90 lóerős Ignácnak meg kell küzdenie két tetőre rakott bringával, egy heti ruhával, szerszámmal, pótalkatrésszel, folyamatosan üzemeltetett inverterrel, combos emelkedőkkel, meg még ki tudja mivel. Ha ilyen felhasználás mellett nem derül ki róla minden, akkor soha. Viszünk magunkkal még néhány bringás kiegészítőt is, amit ki akarunk próbálni, ezeket a Decathlon és a Lidl kínálatából válogattuk össze, mert a többség ezt veszi.
A Hegymenet túra Húsvét hétfőn indul, az egyik legjobb hazai bringaparkban, Sopron mellett. Esztergomtól mindössze 200 kilométer, ennyi idő alatt összeszokunk a Suzukival, a többi pedig jön magától. Stay tuned!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
