A Hegymenet túra első állomása Sopron volt, ahova évente egyszer privátban is igyekszünk eljutni. A helyi srácok 10 évet tettek bele a pálya megépítésébe, ezalatt rengeteg ugratót, hatalmas döntött kanyarokat, hidakat, és még számtalan más, bringával élvezhető dolgot építettek, mindezt legálisan, a helyi erdészet engedélyével. Hatalmas tisztelet jár nekik, minden saját zsebből és adományokból jött össze, az eredményről pedig mindent elmond, hogy Ausztriából is járnak át edzeni downhillesek, pedig ők el vannak látva heggyel rendesen.

Az első kört kicsivel dél után kezdtük meg, a szintkülönbség 200 méter a pályák hossza olyan másfél kilométer. Van, ahol a technikás csiki-csukikat kell tempóval lefűzni, máshol a tizensok métert lehet ugratni, máshol a döntött kanyarok között kell ötvennel ereszteni a bringát. Roland egy ugrató utáni jobbos-balos kombót kottázott el: hiába a Maxxis Highroller dh gumi, a por ilyenkor olyan, mint a jég, így letette a könyökét a kanyarban. És a vállát. És a fejét.
Szerencsére volt rajta nyakhám, ez rátámaszt a sisak peremére, így nem kap a gerincoszlop, a hám a mellkasra és a hátra vezeti az erőket. A legutolsó soproni csapatásunk óta kicsit megnőttek az ugratók, és a tempó is, ezért a helyi erőket kértük meg, prezentálják, hogy is néz ki egy menet a soproni pályán, Marcell és Olivér:
Mindegy, mikor jön ki az ember, és az sem számít, ki kit ismer, mivel 10 perc után úgyis mindenki kedélyesen beszélget. Ha valakinek nem megy, kap segítséget, mindegy, hogy bringázásról vagy műszaki dolgokról van szó, a kezdőket sem zavarják el.
Én például a beakasztós cipővel küzdök, sosem használtam még ilyet. Az a lényege, hogy a cipő aljában lévő stopli beakad a vele kompatibilis Shimano pedálba, így nem csúszik le az ember lába rázós szakaszokon, és nem csak nyomni, hanem húzni is lehet tekerés közben. Cserébe, ha pánikszerűen kell lelépni, akkor para van. Márpedig ilyen terepen gyakran kell, remélem a hét végére összeszokunk.
Most indulunk Semmeringre, ahol hasonló színvonalú pálya működik, csak ott alkalmanként világkupát is rendeznek. És főleg van felvonó, mert Sopronban bizony tologatni kell, bár, ha nem kéne, nem is lenne az igazi. Holnap folytatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
