A Hegymenet túra első állomása Sopron volt, ahova évente egyszer privátban is igyekszünk eljutni. A helyi srácok 10 évet tettek bele a pálya megépítésébe, ezalatt rengeteg ugratót, hatalmas döntött kanyarokat, hidakat, és még számtalan más, bringával élvezhető dolgot építettek, mindezt legálisan, a helyi erdészet engedélyével. Hatalmas tisztelet jár nekik, minden saját zsebből és adományokból jött össze, az eredményről pedig mindent elmond, hogy Ausztriából is járnak át edzeni downhillesek, pedig ők el vannak látva heggyel rendesen.

Az első kört kicsivel dél után kezdtük meg, a szintkülönbség 200 méter a pályák hossza olyan másfél kilométer. Van, ahol a technikás csiki-csukikat kell tempóval lefűzni, máshol a tizensok métert lehet ugratni, máshol a döntött kanyarok között kell ötvennel ereszteni a bringát. Roland egy ugrató utáni jobbos-balos kombót kottázott el: hiába a Maxxis Highroller dh gumi, a por ilyenkor olyan, mint a jég, így letette a könyökét a kanyarban. És a vállát. És a fejét.
Szerencsére volt rajta nyakhám, ez rátámaszt a sisak peremére, így nem kap a gerincoszlop, a hám a mellkasra és a hátra vezeti az erőket. A legutolsó soproni csapatásunk óta kicsit megnőttek az ugratók, és a tempó is, ezért a helyi erőket kértük meg, prezentálják, hogy is néz ki egy menet a soproni pályán, Marcell és Olivér:
Mindegy, mikor jön ki az ember, és az sem számít, ki kit ismer, mivel 10 perc után úgyis mindenki kedélyesen beszélget. Ha valakinek nem megy, kap segítséget, mindegy, hogy bringázásról vagy műszaki dolgokról van szó, a kezdőket sem zavarják el.
Én például a beakasztós cipővel küzdök, sosem használtam még ilyet. Az a lényege, hogy a cipő aljában lévő stopli beakad a vele kompatibilis Shimano pedálba, így nem csúszik le az ember lába rázós szakaszokon, és nem csak nyomni, hanem húzni is lehet tekerés közben. Cserébe, ha pánikszerűen kell lelépni, akkor para van. Márpedig ilyen terepen gyakran kell, remélem a hét végére összeszokunk.
Most indulunk Semmeringre, ahol hasonló színvonalú pálya működik, csak ott alkalmanként világkupát is rendeznek. És főleg van felvonó, mert Sopronban bizony tologatni kell, bár, ha nem kéne, nem is lenne az igazi. Holnap folytatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
