Tegnap nem sokkal hét után érkeztünk Semmeringre, ahol szakadt az eső, húsz méterre nem láttunk a ködtől, szóval el is temettük a mai csapatást. Sajgó tagokkal nyugtáztuk, hogy Sopron volt a plafon, végül lemondva mindenről, inkább lefeküdtünk. Aztán, amikor reggel azt hittük, hogy ezt már nem lehet fokozni, kinéztünk az ablakon, és ezt láttuk:

Hívtuk a helyi kapcsolatunkat, aki pesztrálgat minket bringázás közben (ugyanis a park csak három hét múlva nyit), ő pedig belenevetett a telefonba, hogy jöjjünk, nem lesz itt baj. Kilenc óra után már a lift aljában vártunk, próbáltunk jégmentesíteni Ignácot, aztán egyszer csak kopp keresztben megérkezett egy Can-Am Commander Atv, körzőre vette a parkolót, és intett, hogy kövessük.
A Commanderen és a Suzukin is nyári gumik voltak, bár előbbin két centis chevron-mintával, szóval volt némi előnye. Helyenként húsz centi porhóban, végállásig tekert kormánnyal, idegbeteg módon villogó biztonsági elektronikával (nem tudtuk kikapcsolni), de felmentünk. Uwe csak úgy hivatkozott a Commanderre, hogy The Beast (a fenevad). Fent a hegytetőn elismerően odalépett a Suzukihoz és azt mondta: This is also a Beast.
Lepakoltuk a bringákat, és nekiálltunk tekerni, és ez itt most a bringázás új élménye volt. Képzeljék el, hogy húsz centi porhóban borítják ívre a bringát, miközben a talaj alatta tapad. Nem voltunk olyan gyorsak, mint szárazon, de a porzó hó miatt olyan volt az élmény, mint még soha. Két gond volt: az egyik a fák gyökere, amik szárazon is viccesek tudnak lenni, a másik pedig a régi hó. Ez még nem olvadt el helyenként, sőt, keményre fagyott, viszont a friss hóréteg miatt nem tudtuk hol vannak ilyen buckák. Roland például már a nap elején talált egyet, kapásból az elején esés:
A slopestyle (iszonyat ugratók és tempó) park ugratóitól én hóban távol tartottam magam, Roland viszont sosem tanul, ráeresztette, és azért az eye candy volt, ahogy 7-8 méter repül a havas csúcsokkal a háttérben. Annyira rosszul indult a nap, hogy azt hittük, bringára sem tudunk ülni, most viszont úgy tűnik, ennél egyszerűen nem lehet jobb. Én még szokom az SPD pedált (egy stopli rögzít a taposófelülethez), és bár a hó messze nem ideális hozzá, mert alkalmanként le kell támasztani, elég hatékonyan működik. Ja, még annyit, hogy Roland a havas freeride pályán jött le, én pedig az autóval aszfalton. Egyszerre értünk le.
Most összepakolunk, veszünk valami száraz ruhát, aztán irány Königsberg, ahol holnap bontjuk a rendet. A helyi összekötő szerint ott még 10-20 centi hó várható, de ezek után meteor is hullhat, megoldjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
