A tegnapi semmeringi menet után szinte vártuk, hogy Königsbergen is esik majd a hó, de ha legközelebb így jönnek be a várakozások, azonnal kitöltök egy lottót. Húsz centi friss hó hullott, a bringapálya építői nem is akartak felmenni, de megmutattuk nekik a tegnapi anyagokat, aztán megvonták a vállukat, és azt mondták, hajrá. A összkerekes Transporter nem jutott messzire, így a Suzukit sem engedték tovább, és ekkor jött Rudi. Rudi vadgazdálkodó, és van egy traktora, amire hátra szerelték fel a hótoló lapot. Ebbe álltunk bele Jakobbal és Rolanddal, majd nekivágtunk a hegynek.
Negyedóra múlva beértünk egy igazi téli erdőbe, 30 centi hóval, iszonyat széllel. Mindegy, innen nincs visszaút, ha már a traktort is beindították, valamit villantani kell, úgyhogy lelapátoltunk egy három méter magas döntött kanyart, aztán ráengedtük, állat volt a porzó hóban. Az erdőben nem volt annyira vastag a hóréteg, ott belefért némi csapatás. Nem volt rossz, de ez azért már sok a teljes élményhez. A pálya maga zseniális, két hete lett kész, a vezetőink, Jakob és Herbert sem számítottak már a hóra. A szintkülönbség nem több száz méternél, de erre húztak egy laza két kilométeres freeride-pályát. Ez nem olyan kemény, mint a downhill, inkább ugratók és döntött kanyarok jelentik a kihívást.

A hóvihar a pálya végére kezdett elviselhetetlen lenni, de a nagy ugratókat még muszáj volt behúzni, ismét fél óra lapátolás következett, aztán nagy levegő és hopp. Négy méter magasról lehetett beleugrani a meredek, 20 centi hóval borított érkezőbe, ismét le lehet húzni egy tételt arról a bizonyos listáról.
Az igazi para akkor kezdődött, amikor el kellett hagyni a helyszínt, ugyanis a teljesen fagyott útra ráesett hó miatt nehezebb lett a közlekedés a meredek szerpentinen. Megvan az amerikai videó, amikor magatehetetlenül csúsznak a fagyott, meredek utcán egymásba az autók? Na, ugyanez történt a nyári gumis Ignisszel, sosem éreztem még ennyire a lejtmenetvezérlő hasznát. A meredekebb részeken viszont minden mindegy volt, az összes visszajelző világított, mintha karácsony lett volna, rajtam meg az sem segített volna, ha nem kettő, hanem három lábbal állok a féken.
Nincs annál rosszabb, mint amikor az ember nyomja a féket, és az autó gyorsul. Jobb ötletem nem volt, ráhúztam a kéziféket, és az autó megállt, mint a szög. Nem értem miért, a világ összes elektronikája dolgozott, de végül az ősi módszer nyert. Óvatosan adagolt kézifékkel egyben leértünk a hegyről. Ezzel együtt elakadásnak közelében sem voltunk, külső szemtanúk szerint fél centi elpörgésre kapcsol az összkerék. Szükségünk lesz rá, ma még 300 kilométer vár ránk Weissensee-ig. Annyira boldog lennék, ha ott legfeljebb 10 centi hó lenne.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
