Reggel a szálláson B kategóriás kalandfilmek jelenete játszódott le: öreg iszapszemű rája ült a pult végében, a sörébe meredve. Amikor látta a bringás holmikat, megkérdezte, hogy merre készülünk, mi meg mondtuk, hogy a Petzenre. Emberünk tekintete elhomályosult, egy távoli pontba révedt, majd azt mondta: Petzen... Sok barátom törte össze ott magát, vigyázzatok. Majd folytatta a sörét.
Ezzel a szellemi táplálékkal vágtunk az útnak, és eddigi ismereteink alapján azért lehet valami a dologban. A pálya 11 kilométer hosszú, és majdnem 900 méter az esése. Csak a viszonyítás kedvéért: a soproni pálya 1,3 kilométer, 200 méter szinttel, és az is megdolgoztatja az embert. Mi meg öt napja toljuk, kialvatlanul, így voltak kétségeink.

Aztán megérkeztünk, és a reggeli párába nem is láttuk, meddig megy fel a felvonó, a csúcs a ködbe veszett. A pálya egy helyi házaspár tulajdona, nemrég vették meg, most készítik fel a nyárra az ötven hektáros területet. A feleség, Andrea kalauzolt minket körbe, aztán megjött férje, Franz is, aki azt mondta, dobjuk be a Tiguanjába, aztán irány a csúcs. Visszautasítottuk, hiszen Ignác párszor már bizonyította, hogy nincs akadály előtte, ezért követtük vendéglátóinkat.
Franz nem sajnálta a SUV-ot, néhány kanyarban azt hittük, megy tovább a szakadékba, kihívás volt követni az Ignissel, de végül könnyedén felment. Így sem volt kényelmes 60-nal menni egy erdészeti úton, ahol a jobb oldalon fal volt, a balon pedig 500 méter semmi. Végül felértünk, a hó ismét nem okozott gondot, ezek után már a Marsra is elindulnánk vele.
Akkor jött az ösvény. Úgynevezett flow trail, vagyis nem az akadályok leküzdése a lényeg, hiszen nincsenek, hanem hogy minél nagyobb tempóval, szépen, a lendület megtörése nélkül guruljunk le. Azt már a kocsiból is láttuk, hogy a kisebb mandínerek is minimum méteresek. Nekivágtunk.
A Petzen Flow Trail, a világ legtisztább bringás élménye, két kanyar után az ember már érzésből fordul, vízszintes testhelyzetben. Minden kanyar, minden ugrató magától értetődik, és egy pillanatra sem zavar, hogy a mandíner túloldalán függőleges a hegyoldal. Közben hatalmas fenyők között tekereg az út, és az ember úgy érzi, sosem ér véget. Nem is ér; 11 kilométer ilyen mozgásforma mellett elképesztően sok. Két kört mentünk, és a földön húzzuk a kezünket, de Andrea fia egyszer lejött hétszer, mondjuk ő 11 éves.
Aki szikrányit is érdeklődik a bringázás után, annak el kell jönnie, mindegy, mennyire tud bringázni, ez élmény lesz. Az egész pályán egy árva gyökér, vagy akadály nincs, csak a zúzott, keményre döngölt kavicsos talaj, mindegy, hogy valaki 50-nel jön le, vagy 5-tel, mindenhogy nagyszerű. Ha csak a gyerek kinőtt háromkerekűje van otthon, azzal is kiadja.
Amikor elhagytuk a pályát, kitisztult az idő, akkor láttuk, hogy mennyire magasról jöttünk le. Kocsival legalább fél órán át mentünk fel, a felvonónak mindössze 12 perc. Ez volt a tökéletes lezárása a Hegymenetnek, megint egy nap, amit sosem felejtünk el, és 50 év múlva mi is emlegetjük egy sör mellett. Most elindulunk haza, már csak 430 kilométer, és holnap a Parkoló Parádén találkozunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
