Reggel a szálláson B kategóriás kalandfilmek jelenete játszódott le: öreg iszapszemű rája ült a pult végében, a sörébe meredve. Amikor látta a bringás holmikat, megkérdezte, hogy merre készülünk, mi meg mondtuk, hogy a Petzenre. Emberünk tekintete elhomályosult, egy távoli pontba révedt, majd azt mondta: Petzen... Sok barátom törte össze ott magát, vigyázzatok. Majd folytatta a sörét.
Ezzel a szellemi táplálékkal vágtunk az útnak, és eddigi ismereteink alapján azért lehet valami a dologban. A pálya 11 kilométer hosszú, és majdnem 900 méter az esése. Csak a viszonyítás kedvéért: a soproni pálya 1,3 kilométer, 200 méter szinttel, és az is megdolgoztatja az embert. Mi meg öt napja toljuk, kialvatlanul, így voltak kétségeink.

Aztán megérkeztünk, és a reggeli párába nem is láttuk, meddig megy fel a felvonó, a csúcs a ködbe veszett. A pálya egy helyi házaspár tulajdona, nemrég vették meg, most készítik fel a nyárra az ötven hektáros területet. A feleség, Andrea kalauzolt minket körbe, aztán megjött férje, Franz is, aki azt mondta, dobjuk be a Tiguanjába, aztán irány a csúcs. Visszautasítottuk, hiszen Ignác párszor már bizonyította, hogy nincs akadály előtte, ezért követtük vendéglátóinkat.
Franz nem sajnálta a SUV-ot, néhány kanyarban azt hittük, megy tovább a szakadékba, kihívás volt követni az Ignissel, de végül könnyedén felment. Így sem volt kényelmes 60-nal menni egy erdészeti úton, ahol a jobb oldalon fal volt, a balon pedig 500 méter semmi. Végül felértünk, a hó ismét nem okozott gondot, ezek után már a Marsra is elindulnánk vele.
Akkor jött az ösvény. Úgynevezett flow trail, vagyis nem az akadályok leküzdése a lényeg, hiszen nincsenek, hanem hogy minél nagyobb tempóval, szépen, a lendület megtörése nélkül guruljunk le. Azt már a kocsiból is láttuk, hogy a kisebb mandínerek is minimum méteresek. Nekivágtunk.
A Petzen Flow Trail, a világ legtisztább bringás élménye, két kanyar után az ember már érzésből fordul, vízszintes testhelyzetben. Minden kanyar, minden ugrató magától értetődik, és egy pillanatra sem zavar, hogy a mandíner túloldalán függőleges a hegyoldal. Közben hatalmas fenyők között tekereg az út, és az ember úgy érzi, sosem ér véget. Nem is ér; 11 kilométer ilyen mozgásforma mellett elképesztően sok. Két kört mentünk, és a földön húzzuk a kezünket, de Andrea fia egyszer lejött hétszer, mondjuk ő 11 éves.
Aki szikrányit is érdeklődik a bringázás után, annak el kell jönnie, mindegy, mennyire tud bringázni, ez élmény lesz. Az egész pályán egy árva gyökér, vagy akadály nincs, csak a zúzott, keményre döngölt kavicsos talaj, mindegy, hogy valaki 50-nel jön le, vagy 5-tel, mindenhogy nagyszerű. Ha csak a gyerek kinőtt háromkerekűje van otthon, azzal is kiadja.
Amikor elhagytuk a pályát, kitisztult az idő, akkor láttuk, hogy mennyire magasról jöttünk le. Kocsival legalább fél órán át mentünk fel, a felvonónak mindössze 12 perc. Ez volt a tökéletes lezárása a Hegymenetnek, megint egy nap, amit sosem felejtünk el, és 50 év múlva mi is emlegetjük egy sör mellett. Most elindulunk haza, már csak 430 kilométer, és holnap a Parkoló Parádén találkozunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
