Hány másodperc egy izzó cseréje?
Nem hinném, hogy olimpiai sportággá fejleszthető az autóizzó-csere, bár akármilyen hihetetlen a xenon és a ledes lámpák térnyerése idejében, valójában a világon egyre több halogén fogy. A magyarázat egyszerű: sok országban most kóstolnak bele a szélesebb rétegek az automobilizációba, és ha ezek között ott van Kína meg India. Szóval az izzó nem halott, sőt, vagyis hasonló sportok fejlesztésében lenne fantázia.
Mi egyelőre lefektettük a sportág alapjait, aztán meglátjuk. Kezdetnek viszonylag egyszerű autót választottunk, az én reprezentációs A6-osom bal első lámpájában kellett kicserélni a tompított H1-es izzót. A szabályok egyszerűek voltak, a lámpatest hátoldala viszonylag könnyen hozzáférhető, sőt, bele is lehet látni. Az első három helyezett Osram Night Breaker Laser izzópárt nyerhetett.
Résztvevő könnyen akadt a Parkoló Parádén, azt hiszem, ez a növelt fényerejű Osram nagyon menő manapság, és nem is olcsó, szóval fél óra alatt volt legalább tíz próbálkozónk. A szakmai összetételük meglepően vegyes volt, akadt a szociológustól a könyvelőig itt nem műszaki értelmiség is, és le-lenyomtak autószerelő-tanoncokat. Viszont a győztes egy járműgépész-hallgató lett. Egyébként a legrosszabb idő sem volt 2 perc 45 másodpercnél több, a győztes időkkel pedig íme a tabella:
1.
Szakál Levente - 00:49,02
2.
Pózmán Attila - 00:56,16
3.
Till József - 01:27,87
Mindenkinek gratulálunk, aki H4-est Night Breaker Lasert kért az autójához, az már megkapta, a H7-esek pedig úton vannak a szerkesztőség felé.