Miben fér el három gyerekülés?

2019.03.21. 06:10 Módosítva: 2019.03.21. 07:23

Négyévente győz a lelkiismeretünk, és megpróbáljuk megválaszolni a nagy családdal autózok talán legfontosabb kérdését. A 2011-es és a 2015-ös hasonló teszt után újabb autókhoz lett válaszunk a címben feltett kérdésre. A DasWeltauto telephelyén próbálgattuk az üléseket, döntő részben a német vagy németközeli újautó-kínálatban, de belefért a gyűjtésbe a Vitara is.

Az üléseket nem csatoltuk be a teszt alatt, csupán egymás mellé tettük őket, és megnéztük, rájuk lehet-e csukni egyáltalán az ajtót. És ha igen, mekkora mozgásteret hagynak az adott autóban. A becsatolás még okozhat meglepetéseket, de ha a család tartósan rendezkedik be a három gyereküléssel autókázásra, megnyugtató lehet a tudat, hogy ezt a műveletet elég akár csak pár havonta egyszer végigcsinálni.

A teszt eredménye nem jelent általános igazságot, erre a három gyerekülésre igaz, amikkel mi végigpróbáltuk az autókat. Négy kategóriába soroltuk őket az alapján, hogy ajánlanánk-e erre a célra. Könnyen belefért a három ülés (igen). Belefért, de csak egymásnak feszülve (inkább igen). Belefért, de csak szűken, túl sok óvatoskodással, sok igazítás után, egymásra csúszva (inkább nem). És amikben lehetetlen lett volna rácsukni az ajtókat az ülésekre (nem). Illetve megnéztük, hogy az adott típusban van-e, és ha igen, hány Isofix van hátul, illetve, kikapcsolható-e elöl a légzsák az utasoldalon. Mivel a mostani körben nagyrészt új autókról volt szó, ezekben elég általános a kép.

Ford Mondeo (2014-)

Inkább igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

A bal szélső tesztülésen volt egy kis műanyag kosár, amiért a Mondeo ajtóbelsője rendre befordította az ülést ajtócsukásra, de ettől még elfért egymás mellett a három. Más kialakítású gyereküléssel ez a középre fordulás se lett volna. Ugyan nem sík az ülőlap, és ez még lehet, hogy gondot okoz, ha súlyt kapnak az ülések, mert most még megtámasztották egymást, lényeg, hogy helyből jól áll.

Fiat Tipo (2015-)

Inkább nem - két Isofix - légzsák kikapcsolható

A lapos, széles ülőlap jó pont, de már az első középre pakolt ülésnél látszik, hogy itt helyből van kevés. A kevés autó egyike volt a teszten, ami elsőre nem állta ki a csukáspróbát: kis igazítás, forgatás után azért sikerült rácsukni az ajtókat. Nem lehetetlen, de nem ezt venném három gyerekhez, ha nem muszáj.

Opel Insignia (2008-2017)

Inkább nem - három Isofix - légzsák kikapcsolható

A hírhedten rossz hátsó panorámás Insigniában hátul három Isofix van, de három gyerekülésnél hiába, ha az ülőlap széléig lógnak ki egymás mellé pakolva. Bár rá lehet csukni az ajtót elsőre, helyből kevés van, csukott ajtókkal csálék is lettek az ülések. Most az ajtókárpit lökött rajtuk egyet, de a két széle felé magasodó kemény ülőlapok élesben sem segítenének: így üresben még megtámasztják egymást, de egy gyerek súlyától a két szélső ülés várhatóan kicsit bedőlne a középső felé.

Porsche Cayenne (2017-)

Igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Ezzel a tagolt üléslappal szemre hasonló a helyzet, mint az Insigniában, viszont annál puhábbak az oldaltámaszok, hogy megdöntsék az üléseket (más kérdés, hogy kinek lenne szíve hosszú távon nyomorgatni ezt a bőrözést). De ami fontosabb: itt kiadta a hely.

Opel Corsa (2014-)

Nem - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Az egyetlen a tesztből, amiben fizikai képtelenség a művelet. Sem a mérete, sem a háromajtóssága nem ígér mást, de azért megpróbáltuk a két ülés mellé/közé betenni a harmadikat. Ellenben két Isofixe van, és bár nem egy kellemes tornagyakorlat, a ledöntött üléseken átemelve két gyerekülést egész gyorsan bele lehet pakolni.

Skoda Yeti

Inkább nem - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Hasonló a helyzet, mint a Tipóban. Itt sem sikerült elsőre az ajtócsukás, és itt is annyira az ülőlap széléig lóg a gyerekülés, amennyire csak lehet. A teszten használt ülések nagyon egymásra mászva férnek csak el csukott ajtónál. Puhább, kevésbé masszív oldaltartású gyerekülésekkel nem kizárt, hogy az élhetőség határán belül van, így éppen csak túl esett rajta.

Audi Q5 (2018)

Inkább nem - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Hiába van a tesztmezőny legszélesebbjei között, annyira sem egyértelmű a helyzet, mint a Vitarában volt. Sőt, inkább a nem felé hajlottunk, mert ugyan befért a három ülés, rá is lehetett csukni az ajtót, de nem ideális a helyzet: az ülőlap széleinek tövében ott az ülésdöntő kar műanyag háza, és a szokatlanul nagy fogantyú az ajtókon, amikkel fontos centik úsznak el.

Volkswagen Tiguan (2016-)

Inkább igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

A tökéletesen sík ülőlap nem zavarhat be, a belógó ajtóbelső más gyereküléseknél már inkább. Az egyik szélsőt itt is befordította, de ennyitől talán még becsatolható marad. Egy hajszálnyival tűnt belakhatóbbnak a Q5-nél.

Citroen Berlingo (2008-2018)

Igen - két Isofix - a légzsák kikapcsolható

Ha győztest kéne hirdetni a teszt végén, ő lenne az. Ide ment be a legkönnyebben a három ülés a félretolt ajtónak és a sok helynek hála, de nem csak könnyen, nagy helyen pakolható. Ráadásul még az ülőlap is egész sík. Jó dolog a városi terepjárózás, de praktikumban verhetetlen a dobozos kategória. Nagycsaláddal csak ezt élném, legfeljebb egy kisbuszt.

Suzuki Vitara (2015-)

Inkább igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Azok után, hogy a picit szélesebb német SUV-kbe is neccesen mentek be, nem vártam, hogy a papíron azoknál kicsit keskenyebb Vitara így elnyeli a három ülést. Az ülőlapok szélig kimentek a gyerekülések, de pont annyira szerencsésen nem lóg be ott semmi a kárpitból, ahol igazán számít, hogy a rácsukás nem kócolta össze az üléseket. A becsatolás viszont nehéz művelet lehet vele, látva, mennyire messze került így a csatoktól a két szélső ülés.

Mitsubishi ASX

Inkább igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Kábé annyi a hely benne, mint a Vitarában, és kábé annyira könnyen pakolható. A relatíve sík ülőlap is nagy segítség, nem tűnik vállalhatatlannak vele az élet három gyerekkel. 

Skoda Kodiaq 

Igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

A bepakolás sokkal könnyebb a Kodiaqba, mint távoli rokonába, a Tiguanba volt, leginkább mert nem takar be a C oszlop, mint annál. A szélein alig mélyített üléssor sok jót sejtetett, a nagy, benyúló kapaszkodó már kevésbé. Végül simán rá lehetett csukni az ajtókat a három ülésre, még csak össze sem ütődtek tőle. 

Toyota Prius (2003-2009)

Inkább nem - két Isofix - a légzsák nem kikapcsolható

Nem vártuk, hogy a nagycsaládosok autóját találjuk benne - saját autó, kéznél volt, azért fért a tesztbe. 172 centi széles a kettes Prius legszélesebb pontja, még a Tipónál is hét centivel szűkebb, a hátsó üléssor viszont benyelte a három ülést. Második ajtócsukásra. Nagyon szorosan ugyan, de elfér egymás mellett a három, még csak csáléra sem ütötte őket az ajtócsukás, de a harmadik gyerekülést becsatolni egy ilyen szoros elrendezésben az életben nem lenne türelmem.

Ha nem volt a próbált autók között a saját kiszemelted, még ne add fel: ebben vagy ebben a korábbi hasonló tesztünkben sok másik autót találsz.

Az oldalról ajánljuk

A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

27 perce
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09